Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapka recyrkulacji nawiewu - jak się do nie


Rekomendowane odpowiedzi

bez opróżniania klimatyzacji!

A co to ma wspólnego z układem klimatyzacji? Mogę się zgodzić jeśli chodzi o wentylację kabiny, ale z klimatyzacją nie.

I od razu dementuję - nie trzeba opróżniać klimatyzacji z czynnika, dotyczy to wszystkich wersji M/S.

lodówką

Gdzie Ty masz tam lodówkę :D

Więcej precyzji Kolego!

Co może być uszkodzone?

Tryb, ponieważ jest plastikowy, który przekłada klapkę w pozycję otwarty/zamknięty.

Działa bo nie ma oporu. Złap palcami zębatkę i spróbuj czy działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to ma wspólnego z układem klimatyzacji?

Według mnie klimatyzacja i nawiew to układy połączone. Z lektury forum wyczytałem, że w Sceniku i w wersji bez klimy dostęp jest dość prosty. Niestety w Megane 1 PH 2 w wersji z klimatyzacją klapka recyrkulacji nawiewu znajduje się nad bezpiecznikami i dostęp do niej jest bardzo utrudniony.

Mogę się zgodzić jeśli chodzi o wentylację kabiny, ale z klimatyzacją nie.

Zamknięty obieg zwiększa wydajność klimatyzacji. W Megane 1 PH 2 wersji z klimatyzacją parownik klimatyzacji utrudnia dostęp do klapki.

I od razu dementuję - nie trzeba opróżniać klimatyzacji z czynnika, dotyczy to wszystkich wersji M/S.

W tym temacie posty 89, 68, 64, 52, 33 link do opisu ze zdjęciami, 23, 11, 9, 6.

Post 79 Kr0lik pisze, że można bez rozszczelniania klimy, ale nie opisuje jak...

Gdzie Ty masz tam lodówkę :D

Więcej precyzji Kolego!

Ok, mój błąd - miałem na myśli parownik klimatyzacji.

Tryb, ponieważ jest plastikowy, który przekłada klapkę w pozycję otwarty/zamknięty.

Działa bo nie ma oporu. Złap palcami zębatkę i spróbuj czy działa?

Który tryb? Potrzebuję nieco więcej informacji... W silniku są 3 tryby i wszystkie mam całe - silnik kręci się bez obciążenia w obie strony.

W obudowie wentylatora, w której znajduje się klapka są dwa tryby - patrz załącznik:

- przy klapce - tego nie udało mi się obejrzeć, bo przeszkadzała mi niewyciągnięta obudowa parownika klimatyzacji,

- tryb przekazujący napęd z silnika do trybu klapki - biały - niepołamany.

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=3979

 

Bez problemu mogłem kręcić zębatką przy klapce, a gdy miałem założoną białą zębatkę (w którą wkładamy plastikowy trzpień z silnika) mogłem kręcić trybem przy klapce między skrajnymi położeniami (otwarta/zamknięta). Nie udało mi się obrócić klapką kręcąc tylko białym trybem - smarowałem jej powierzchnię smarem, ale nadal nie mogłem nim obrócić klapki. Kręcąc trybem przy klapce biały tryb zazębiał się bez problemów.

 

Strasznie dziwnie to wygląda, bo po włączeniu stacyjki jak i przełączeniu na tryb zamknięty/otwarty nic nie stuka, nie słychać ruchu silnika klapki. Cały czas klapka jest ustawiona, że wentylator pobiera powietrze z zewnątrz i nie mam możliwości zamknięcia obiegu.

Wyciągnięty silnik działa - wszystkie tryby w środku ma całe i ciężko go zatrzymać palcami.

Zębatka z obudowy wentylatora, w którą wkładam trzpień silnika nie ma połamanych zębów.

Kręcąc trybem przy klapce, lub samą klapką wszystko zamyka się i otwiera bez problemów.

Nie mogę przekręcić klapki ruszając białym trybem - wygląda na to, że coś go blokuje. Kręcąc drugim - połączonym z białym i jeden i drugi kręcą sie bez problemów...

 

Może ktoś ma jakiś pomysł?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, przeczytałem cały wątek i mam pytanie u mnie to wygląda tak że po przekręceniu kluczyka na on słychać pracujący silniczek za zegarami który ustaje po kilku sekundach no i wiadomo strzelanie przy obiegu zamkniętym. Tylko teraz mam pytanie, czy ten dźwięk to dźwięk silniczka ustawiania nawiewu? I czy może być też czegoś innego bo:

dźwięk ten tak jak mówiłem pojawia się po przekręceniu kluczyka, pojawia się również przy przestawianiu nawiewu (to oczywiste w końcu) ALE pojawia się ten dźwięk także w dziwnej sytuacji, zdarzyło mi się kilka razy że gdy parkowałem albo stałem na światłach to pedał hamulca nagle opadał w dół o kilka cm, (na szczęście nie do podłogi) na chwilę i wtedy kiedy to się dzieje to również słychać ten silniczek. Czy to zbieg okoliczności? Czy może podobny dźwięk może wydawać coś innego?

Początkowo póki nie czytałem o nawiewach myślałem że to dźwięk związany z ABS dlatego zawsze dopóki dźwięk nie ustawał to nie odpalałem auta

 

PS. Żeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu poproszę o odpowiedź w prost, czy strzelanie tych nawiewów oznacza że ta zębatka przeskakuje i nie do końca przestawia, czy po prostu to taki urok?

Edytowane przez VTrT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, przeczytałem cały wątek i mam pytanie u mnie to wygląda tak że po przekręceniu kluczyka na on słychać pracujący silniczek za zegarami który ustaje po kilku sekundach no i wiadomo strzelanie przy obiegu zamkniętym. Tylko teraz mam pytanie, czy ten dźwięk to dźwięk silniczka ustawiania nawiewu?

Tak, to klapka obiegu zamkniętego.

 

I czy może być też czegoś innego bo:

dźwięk ten tak jak mówiłem pojawia się po przekręceniu kluczyka, pojawia się również przy przestawianiu nawiewu (to oczywiste w końcu) ALE pojawia się ten dźwięk także w dziwnej sytuacji, zdarzyło mi się kilka razy że gdy parkowałem albo stałem na światłach to pedał hamulca nagle opadał w dół o kilka cm, (na szczęście nie do podłogi) na chwilę i wtedy kiedy to się dzieje to również słychać ten silniczek. Czy to zbieg okoliczności? Czy może podobny dźwięk może wydawać coś innego?

Początkowo póki nie czytałem o nawiewach myślałem że to dźwięk związany z ABS dlatego zawsze dopóki dźwięk nie ustawał to nie odpalałem auta

ABS działa z większą częstotliwością, nawet do 100 razy na sek i czuć to na hamulcu.

Silnik klapki, to ok 1 do 2 razy na sek, więc różnica w ilości stuków na sek jest wielka!

Odłącz wtyczkę silniczka i jeździj. Jeśli dalej będziesz słyszał stukanie, to musisz się zainteresować luzami w układzie zawieszenia/kierowniczym lub zbyt aktywnym ABSem.

 

Nasuwa mi się trop, czy to może być za słaby akumulator i w przypadku gdy "ma działać ABS"/"zaświecasz hamulce - zwarcie", to napięcie tak spada, że silnik klapki myśli, że włączono stacyjkę?

 

PS. Żeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu poproszę o odpowiedź w prost, czy strzelanie tych nawiewów oznacza że ta zębatka przeskakuje i nie do końca przestawia, czy po prostu to taki urok?

Jakbyś przeczytał, to zrozumiałbyś, że przy każdym włączeniu stacyjki silniczek klapki zamyka ją, nawet gdy jest domknięta. Wyłączenie silnika realizowane jest na zasadzie przeciążenia - silniczek dochodzi do końca i pobiera zbyt duży prąd dłuższy czas (np sekundę), więc elektronika odcina mu napięcie. W przypadku, gdy masz wyłamane ząbki przy silniku, lub przy klapce, albo złamany ogranicznik końcowy silnik nie zatrzymuje się, tylko przeskakuje na trybach, więc słychać kilkukrotne stukanie, po czym elektronika odcina napięcie bo ma ograniczony czas pracy (np 10 sek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS działa z większą częstotliwością, nawet do 100 razy na sek i czuć to na hamulcu.

Silnik klapki, to ok 1 do 2 razy na sek, więc różnica w ilości stuków na sek jest wielka!

Odłącz wtyczkę silniczka i jeździj. Jeśli dalej będziesz słyszał stukanie, to musisz się zainteresować luzami w układzie zawieszenia/kierowniczym lub zbyt aktywnym ABSem.

 

Nasuwa mi się trop, czy to może być za słaby akumulator i w przypadku gdy "ma działać ABS"/"zaświecasz hamulce - zwarcie", to napięcie tak spada, że silnik klapki myśli, że włączono stacyjkę?

Żeby być dokładnym to to jest tak że wtedy przy tym przytrzymywaniu hamulca to jest tak że słychać jakby ten silniczek chodził ale nie ma już wtedy tych trzasków, chodzi przez chwile, pedał też na chwilę robi się 'miękciejszy' przez co pod naporem nogi nagle schodzi nizej, tak jakby mu odrobina ciśnienia na chwilę odeszła.

Z tym akumulatorem to może być jakiś trop bo faktycznie zauważyłem że stojąc w miejscu na odpalonym zdarza się światłom przygasać na ułamek chwili. (podobnie to wygląda jak do momentu zadławiania silnika, na pewno skojarzysz). Tak jakby się może załączał jakiś prądopożeracz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I mnie dopadł ten problem. Przy zamykaniu drzwi słychać jak powietrze ucieka. Przy przekręceniu zapłonu słychać pykanie, przy zmianie mocy nawiewu też. Chwilę po odpaleniu nastaje cisza. Auto z klimatyzacją. Może ktoś poleci jakiś zakład na Lubelszczyźnie który to naprawi? ewentualnie może jest ktoś z województwa kto się na tym zna i mógłby to zrobć?

 

Ok problem rozwiązany:) Klapka wymieniona.

Edytowane przez nevv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Mam problem z strzelającym silniczkiem recyrkulacji powietrza. Aktualnie nie mam czasu na jego wymianę, a ponieważ jest on trudno dostępny puki co wolałbym go zwyczajnie odłączyć.

Wyczytałem, że należy to zrobić od podszybia od strony silnika, niestety mam porządnie zapieczone wycieraczki.

Orientuje się ktoś czy można ten silniczek odłączyć od wewnątrz samochodu?

Pozdrawiam

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wyłączyć wtyczkę bez zdejmowania podszybia.Jest dojście przez ten duży otwór w podszybiu po stronie pasażera,bliżej środka znajduje się wtyczka od silniczka klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

To ja opiszę swój sposób. Zalety: 1) niski koszt (max 50gr) 2) czas (ok 10 min) 3) praktycznie pełna funkcjonalność.

Mój problem dotyczył oczywiście nieszczesnej klapki, była ona w pozycji obiegu otwartego z tym że przy włączeniu nawiewu powietrze podbijalo ją cały czas do góry i robił się z tego obieg zamknięty ze wszystkimi konsekwencjami. Przeglądałem forum i jedyne co znalazłem to sposób z demontarzem klimy. Mijał czas a ja nic z tym nie robiłem, aż do wczoraj. Wszystko czego potrzebowałem to ok 15-20 cm grubego drutu (taki zeby się nie wyginał), śrubokręt płaski, torx 20 i latarka. Zagiąłem końcówkę drutu robiąc z niego hak, włożyłem od spodu przez klapkę, zahaczylem i ściągnąłem klapkę w dół robiąc obieg otwarty, następnie przymocowalem drut do konstrukcji karoserii, która jest za bezpiecznikami. Przekreciłem kluczyk sprawdzając czy wszystko gra. Zdjąłem maskownicę nad filtrem powietrza, Odkręciłem dwie śruby aby podważyć podszybie. Płaskim śrubokrętem wyciągnąłem wtyczkę i gotowe. Wszystko śmiga. Gdy chcę mieć obieg zamknięty (np do czyszczenia klimy) to wyciągam drut i gotowe. A konstrukcja trwała i podejrzewam, że przeżyje sklejane zębatki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już ten problem za sobą. Przymierzałem się do tego trzy razy, a powód prozaiczny - opisy jak to zrobić nijak nie pasowały do tego z czym się spotkałem z mojej megance bez klimatyzacji.

W mojej megance wszystko znajduje się na podszybiu od strony kierowcy. Dostęp do sławetnej wtyczki do silniczka od klapki nawiemu, trochę ciasny, ale jest po zdjęciu elementu podszybia umożliwiającego dostęp do filtra powietrza. Ja poszedłem dalej i wyciągnąłem wszystko, a na końcu obudowę ze sławetną klapką.

U mnie w zębatce na osi klapki wyłamane były dwa zęby, a w obudowie wyłamane było ograniczenie dla obrotu kółka zębatego na ośce silnika.

Do poprawnego działania wystarczyło zrekonstruować tylko jeden wyłamany ząb. Ja to zrobiłem z paska cienkiej blachy osadzonej na poxylinie. Tak samo przy pomcy cienkiej odpowiednio wygiętej blachy i poxyliny, odtworzyłem wyłamany ogranicznik w obudowie, który lekko przesunąłem, żeby kółko zębate wcześniej się na nim zatrzymywało i napór nie szedł na ząb zębaki na klapce. Dołożyłem dodatkowe takie samo ograniczenie dla ruchu w drugą stronę.

Przy okazji, ponieważ klapka w pozycji obieg wewnętrzny, nie w sposób swobodny dokładnie się domykała, więc też ją też dopasowałem.

Przed montażem sprawdziłem czy wszystko działa poprawnie i złożyłem. Teraz myślę, że to tylko atom może zniszczyć.

Jakby to kogoś interesowała moja renowacja i modyfikacja napędu klapki, to mogę dołączyć zdjęcia (nie mam ich w tej chwili pod ręką) jak to wyglądało przed i po.

Demontaż (wyjęcie obudowy z klapką) i montaż to ok. dwóch godzin (nie miałem problemu z zdjęciem ramin wycieraczek). Sama renowacja to ok. pół godziny - z tym, że poznanie, jak to działa i czemu się zepsuło oraz jak to naprawić zajęło mi popołudnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak, dawaj fotki bo i ja muszę z tym powalczyć

 

Zastanawiam się jedynie bo ktoś wspomniał w tym temacie że w ASO wymieniają jedynie zębatki a nie całą obudowę więc nasuwa mi się pytanie czy ta zębatka ma swój numer referencyjny i wystarczyłoby ją zakupić w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś wspomniał w tym temacie że w ASO wymieniają jedynie zębatki a nie całą obudowę więc nasuwa mi się pytanie czy ta zębatka ma swój numer referencyjny i wystarczyłoby ją zakupić w ASO

Informacje z ASO, które otrzymałem na ten temat - nawala zębatka na klapce (koszt ok. 250 zł) lub zębatka na silniku wymieniane jako całość (koszt ok. 850 zł).

Odnośnie klapki - zębatka i klapka stanowią jedną całość - potwierdzam, że tak jest.

Elemet współpracujący z zębatką klapki, to koło zębate nasadzane na wałek zespołu napędowego (silnika) i tu jest nieścisłość - co może nawalić - zęby na zębatce, czy wałek (fikuśny) na silniku i co kosztuje te 850 zł, być może uszkodzeniu ulegają wałek na silniku i otwór w zębatce.

Też dla informacji podaję jak to wygląda w mojej megance bez klimatyzacji.

Żeby się do tego ustrojstwa dostać, trzeba:

- zdjąć ramiona wycieraczek,

- zdjąć plastikowe osłony podszybia, od strony kierowcy na podszybiu jest obudowa filtra powietrza z wentylatorem i obudowa klapki. Na obudowie filtra są dwie kostki przyłączeniowe - wentylatora i silnika od klapki, które trzeba rozłaczyć.

- zdjąć ochronę nad filrem powietrza (dwa plastikowe wkręty rozporowe w zatyczkach) i osłonę nad wentylatorem,

- odkręcić 2 śruby (1 od strony akumulatora - dla lepszego dostępu wyjąć aku, 2 od strony wentylatora) oraz nakrętkę i wyjąć obydowę filtra z wentylatorem,

- odkręcić 2 nakrętki mocujące obudowę klapki z silniczkiem i ją wyjąć,

- odkręcić 2 wkręty mocujące silniczek do obudowy i ostrożnie odchylając zatrzaski wyjąć silniczek,

i reszta jest już na wierzchu.

A teraz zdjęcia (nie wiem jak mi wyjdzie ich dołączenie), jak to u mnie wyglądało i jak temu zaradziłem.

 

thumb_hosting_zdjec_1411146282__wp_20140908_001_1594x1050.jpg thumb_hosting_zdjec_1411146387__wp_20140908_002_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411146474__wp_20140908_003_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411146537__wp_20140908_004_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411146585__wp_20140908_005_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411146613__wp_20140908_007_1680x944.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1411147220__wp_20140908_008_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411147289__wp_20140908_009_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411147379__wp_20140908_010_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411147435__wp_20140908_011_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411147486__wp_20140908_012_1680x944.jpg thumb_hosting_zdjec_1411147530__wp_20140908_013_1680x944.jpg

Teraz zauważyłem i chciałem zwrócić uwagę na to, że na trzecim zdjęciu od końca jest niewłaściwe wzajemne usytuowanie zębatek klapki i zębatki silniczaka. Na tym zdjęciu chciałem pokazać jedno skrajne położenie zebatki silniczka.

I jeszcze jedna sprawa - ustawienie wałka silniczka, tak, aby było możliwy prawidłowy jego montaż na obudowie klapki - u mnie był przestawiony. Ja tą operację przeprowadziłem w następujący sposób:

- połączyłem wtyczkę główną do gniazda na obudowie filtra oraz podłączyłem do gniazda wtyczkę silniczka,

- włączyłem na chwilę zapłon i ustawiłem przełącznik na obieg otwarty - zamknięty i znowu otwarty oraz wyłączyłem zapłon.

Po tej operacji wałek silniczka był ustawiony prawidłowo, że była możliwość jego zamontowania na obudowie.

Po zamontowaniu silniczka, sprawdziłem czy ten patent poprawnie działa - czy klapka się otwiera i zamyka.

Montaż całości - w odwrotnej kolejności jak demontaż.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie klapki - zębatka i klapka stanowią jedną całość - potwierdzam,

Może w phII ,bo w I zębatkę można zdjąć z klapki. Klapka wchodzi w przecięcie w osi tej zębatki i można zębatkę wyjąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pytałem w ASO osobiście czy wymieniają zębatkę, pokazał mi w Dialogsys-ie że jest do kupienia sama klapka lecz ona jest wraz z zębatką (na schemacie była oddzielnie sama zębatka oraz zamontowana na klapce jako zestaw- w kwadracie, nie można oddzielnie kupić samej zębatki). Cena zestawu to 307zł na dzień dzisiejszy do Coupe phII z klimatyzacją, uśmiechnąłem się i wyszedłem :)

 

Dodano: 23 wrz 2014 - 12:30

Mowa o numerze 14:

 

thumb_hosting_zdjec_1411468165__klapkaaaaa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!