Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapka recyrkulacji nawiewu - jak się do nie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Cmikus, Dobra robota z tym poradnikiem ale nie wprowadzaj w błąd kol. pawelpas1. Scenic całe te "bebechy" ma w kabinie, po prawej stronie, pod schowkiem. Jest filtr PP, dmuchawa, klapka obiegu zamkniętego. Czyli prawie to samo. Niestety do tej wersji meganki Twój "przepis" nie za bardzo pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No Panowie... Moi mechanicy dobrali się do układu recyrkulacji i okazało się, że zębatki w silniczku po prostu się zużyły... A jak się dobrać do tego silniczka? Bardzo prosto i bezkonfliktowo:

1. Zdejmujemy 2 maskownice głośników (zwykłe zaczepy).

2. Zdejmujemy obudowę kokpitu (trzy śruby i zaczepy).

3. Zdejmujemy kanał doprowadzający powietrze do nawiewnika od strony pasarzera.

4. Demontujemy wyświetlacz zegara.

5. Silniczek jak na dłoni - dwie śrubki i wtyczka i jest nasz...

 

Tak więc to klapanie i stukanie to nie wina klapki lecz wytartych zębatek w silniczku... Koszt nowego w ASO 448,00 zł (cena z dzisiejszego dnia). Na szrocie zobaczę jutro - jak będzie drogo to "oleję" sprawę... Klima się włącza, więc jest ok... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam pytanie - w trakcie przełączania w kabinie kierunków nawiewu - szyba, nogi i nawiewy które wieją nam w twarz zały czas leci mi powietrze z tych "twarzowych" nawiewów. Niewarzne czy mam włączony nawiew na nogi czy tylko na szybę to tak leci mi z tych "twarzowych" nawiewów powietrze. Gdzie szukać przyczyny - w komorze silnika czy w kabinie w desce rozdzielczej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj [tutaj]. Wydaje mi się że może chodzić o kierownicę nadmuchu, ale występuje to chyba tylko w wersji bez klimy.

 

U mnie, w wersji z klimą, też występuje ten problem co u Ciebie - też mam wiatr tylko z centralnych kratek - dodatkowo jeszcze nie mogę przełączyć sterowania na nogi bodajże (ostatnia pozycja przy kręceniu w lewo) - coś się blokuje i nie mogę tego pokrętła tak aż przekręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam po przerwie ;)

Poczytałem wszystkie tematy dotyczące nieszczęsnej klapki. Dopadło to i moją Megi.

Postanowiłem odpiąć kabelek/wtyczkę. Trzaski podczas załączania zapłonu ustały..silniczek nie pracuje OK.

 

Pozostał tylko jeden problem.

Podczas zamykania drzwi słychać jak ta klapka się obija. Tak jakby deskę klozetowa opuszczać <czerwona> Wynika z tego,że sobie swobodnie lata.

Teraz pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi na naszym forum.

Czy mam teraz zamknięty czy otwarty obieg :roll: ;)

 

Bardzo proszę o odpowiedź bo nie wiem czy zostawić to tak jak jest czy naprawiać.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek84, świta mi, że w którymś temacie jest, iż klapka do góry = obieg otwarty

profilaktycznie poszukaj żeby się upewnić <czerwona>

 

PS: w którym dokładnie miejscu masz ten silniczek i jak się tam dostać żeby go odłączyć bez ściągania wycieraczek i dogłębnego rozbierania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ..tylko skąd mam wiedzieć w jakiej ona jest pozycji skoro jej nie widać. ;-)

Skoro mówisz,że do góry jest obieg otwarty to wskazywałoby to,że mam zamknięty bo klapkę podbija ( ciśnienie wywołane zamknięciem) do góry...

 

Odczepiłem zaślepkę ta co zakrywa filtr pyłkowy , jedną śrubkę od maskownicy podszybia

( maskownice lekko podgiąłem do góry) i małym śrubokręcikiem odłączyłem wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!