Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)


Rekomendowane odpowiedzi

I dupa! Tranzystor wymieniłem dmuchawa pochodziła i teraz jak jechałem na nockę to nic nie zadzialalo! Zastanawiam się co jeszcze może być i jak sprawdzić czy nie zdechł ten nowy tranzystor! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś czy stary tranzystor był faktycznie uszkodzony? Może masz słaby styk na grubym przewodzie prądowym we wtyczce zasilającej rezystor dmuchawy. Miałem kiedyś podobnie, wymieniłem tranzystor a okazało się, że styk był upalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styki mam ok, żadnych śladów przegrzania, pytałem w zaprzyjaźnionym  ASO to powiedział mi Pan że może być wentylator walniety! Szukam opisu jak krok po kroku wymienić ten wentylator, ponoć są dwa sposoby: 1)z demontażem deski,

2)bez demontażu deski. 

Czy jest jakiś manualna? 

Edytowane przez leniuchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.  Problemem w moim Scenicu zawsze był nawiew latem klima, zimą ogrzewanie. Teraz mam kłopot ogrzewaniem. W ostatnie mrozy padł mi nawiew. Przyczyną okazało sie zwarcie i upalenie się kabelka przy wtyczce  do rezystora. Po wymianie nawiew zaczął chodzić, ale na najniższym biegu ( bez możliwości regulacji ). Teraz przestał całkowicie chodzić. Sprawdzałem rezystor multimetrem jest OK. Pytanie moje jest takie: gdzie może leżeć przyczyna tej usterki ? Jak sprawdzić czy czasem nie jest uszkodzony wentylator ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam,

 posiadam Scenica II już kilka dobrych lat, temat opornicy nawiewu przerabiam chyba co roku :)  niestety teraz to chyba grubsza sprawa, tranzystor wymieniony tak jak zawsze, gdy jeszcze był rozbebeszony Scenic - tzn. bez schowka itp. wszystko ładnie działało regulacja w pełnej skali, po złożeniu całości niestety trup!!! nic już nie działa. sprawdziłem manualnie wentylator i nie stawia żadnych oporów, po podłączeniu na krótko wieje na max obrotach zatem problem to nadal opornica, tylko że skoro tranzystor wymieniony na nowy a nadal nie działa to co mogło się jeszcze zjarać? jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cudak78 napisał:

tylko że skoro tranzystor wymieniony na nowy a nadal nie działa to co mogło się jeszcze zjarać?

Sprawdź stan styków we wtyczce do opornicy. Tych grubych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.09.2018 o 22:26, aniewa napisał:

Sprawdź stan styków we wtyczce do opornicy. Tych grubych.

Witam,

nie wiem jaka jest przyczyna w Waszych Scenikach  ale u mnie było: spalony serwomechanizm, śmieci w kanałach wentylacyjnych .... tyle pamiętam .... 

Objawy: brak klimy - chłodzenia i ogrzewania, po za tym w momencie oddawania Reni do warsztatu brak jakiegokolwiek nawiewu ...

Teraz wszystko OK i oby nie zapeszać niech tak będzie do końca jej dni ....

Czas naprawy: 1,5 dnia .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. U mnie rezystor co jakiś czas nawalał i podmiana tranzystora pomagała na jakieś 2 lata - teraz zakupiłem nowy rezystor gdyż w starym zauważyłem już, że stopione są elementy SMD a 2 w ogóle brakuje. Zakupiłem rezystor z aukcji https://allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-do-renault-scenic-i-ii-2-7184306366?snapshot=MjAxOS0wNy0xNVQxODo0NzowNS4wMjBaO2J1eWVyOzliMmI0NWNkZTYxNTk1YmI3ODJhOTIxZWVhYWFlNjljMTE0NmI5ODMwMWRiNTE5OTk5OTY2ZDcwYzlkNWZiOGM%3D 

razem z kompletem wtyczek gdyż wtyczka z 2 pinami dawno się stopiła. Wtyczkę przelutowałem, rezystor podmieniony i zonk - nawiew dmucha ale regulacji nie ma. DOdam, że stary działał sprawnie do końca (regulacja była cały czas lecz dmuchawa często przerywała) i tu moje pytanie: w aukcji ta większa wtyczka 6 pin opisana jest jako 4 piny zajęte (wychodzą z niej 4 kable) a w aucie na starej kostce dochodzą tylko 3 kable - 2 grube czerwony i czarny i cienki żółty z jednej strony). Możliwe że kupiłem zły rezystor w sensie niepasujący do mojego auta? Bo już zgłupiałem.

 

Uważajcie na lutowanie kostek :) w tym linku z allegro przy kostce 2 pinowej czarny to plus a czerwony masa :D już wszystko działa :D

Edytowane przez barti7k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Przy manualnej klimie najpewniej wytopiony jest styk w pokrętle lub pin we wtyczce panelu sterowania. Po wyjęciu panelu klimatyzacji zewrzyj biały przewód z czarnym przewodem we wtyczce. Wentylator powinien ruszyć na trzecim biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

1-MASA ELEKTRYCZNA PRAWEJ BELKI DESKI ROZDZIELCZEJ

2-STEROWANIE + SILNIKA WENTYLATORA PRĘDKOŚĆ 1

3-STEROWANIE + SILNIKA WENTYLATORA PRĘDKOŚĆ 2

4-STEROWANIE + SILNIKA WENTYLATORA PRĘDKOŚĆ 3

5-STEROWANIE + SILNIKA WENTYLATORA PRĘDKOŚĆ 4

 

image.thumb.png.fb4fdbc4030089ed6941ba9dfa8d0665.png

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!