Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)


Rekomendowane odpowiedzi

Tam są dwa tzw. tranzystory mocy, które sterują pracą dmuchawy.

Naprawa polega na wyjęciu modułu, wlutowaniu uszkodzonych tranzystorów i wlutowaniu nowych. Jakie to mają być tranzystory szukaj na elektrodzie lub na forum. Jest to podane.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-nawiew-z...r&start=120

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak. Bo przecież nie musi się znać na wszystkim. Na pewno jest w stanie wskazać, że awarii uległ moduł (np. mierząc napiecie go zasilające) - ale nie musi wiedzieć, że wali się w nim tranzystor za kilkanaście pln. Wydrukuj mu dyskusję z tego forum - i nie będzie też tracił czasu na szukanie przyczyny. Dla mnie wymiana takiego tranzystora z wymontowaniem schowka itd. to 1 - 1:15h roboty.

A może jakiś forumowicz z Twojej okolicy mógłby Ci pomóc za przysłowiowego 6-paka? Mieszkałbyś bliżej mnie - to mógłbyś podjechać.

 

Optima .tez mam ten sam problem.Widze ze mam blisko do ciebie.Moze sie dogadamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Tylko jak te mrozy trochę się zmniejszą bo łapki nam zamarzną. No i (całuj po rękach - żart :-) ) mam taki tranzystor bo profilaktycznie kupiłem zaraz dwa. Tylko nie wiem gdzie wrzuciłem pastę termoprzewodzącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty masz climatronika.?

to byłby do wymiany tylko tranzystor?a nie cały moduł?Pytam bo chce sie upewnić czy mamy tego samego problemika.

Wczoraj nawiew działał,dzis wsiadam i znów nie działa.juz mnie szlak trafia.

 

ps.moze po rękach całować nie bede ale dogadamy sie.:-)))hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam klimatyzację automatyczną. Gdy nie działa nadmuch - do wymiany jest tranzystor w module (pomijając przepalony bezpiecznik). Sam u siebie wymieniałem. Ale nie wiem czy uszkodzony tranzystor może powodować takie coś, że raz działa a raz nie. Czytając na ten temat - ktoś pisał tez o wypalających się gniazdach w tym elektronicznym module (za bardzo obciążone).

Piszesz: znów nie działa (czy to oznacza właśnie tak jak rozumię, że raz działa a raz nie?) - więc nie wiem czy objawem może być padnięty tranzystor. Czy może byc taki efekt, że raz działa raz nie. Można go profilaktycznie wymienić.

A czy jak nie działa Ci nadmuch to tylko w trybie AUTO? Ręcznie mogłeś go włączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie nie wiem czy to bedzie tylko traznystor do wymiany.Np dzis nie działa wogóle nadmuch.

Ale wcześniej miałem cos takiego ze nie zaleznie jaką predkość nastawiłem on dmuchał tak sobie.czyli np raz na 2 predkości a raz na maxa potem znów wogóle.Zmiejszanie i zwiększanie prędkości nadmuchu nic nie daje.

To dziwne bo jakis czas jeżdziłem i działał ok to dmuchał ale mimo zwiekszania predkości nadmuchu np z 1 na 4 łopadke i odwrotnie nadmuch dalej dmuchał tak samo.

To chyba nie powinno tak być.Wiec sam juz nie wiem co to takiego do wymiany bedzie.chyba wszystko sie okaże jak sie do tego ustojsta dostaniemy.I wtedy sie okaze czy to tranzystor ,czy styki czy cazły moduł.

Bede jeszcze próbował jak bede jeżdził co sie bedzie działo.Bo teraz moze te mrozy tak działają że sie nie chce włączyć.

 

I teraz jesli to bedzie tranzystor to bedzie tak jak mówisz ok 20 zł.

A jesli nie to mamy cos takiego

http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchaw...1370120618.html

i wtedy to całe sie wymienia i z głowy?Potwierdz czy miałes takie samo.

 

[ Dodano: 2010-12-18, 07:39 ]

Przez 2 dni wogóle nie działał nadmuch.Więc dzis znów walczyłem rano.Sprawdziłem bezpieczniki i nagle za któryms razem po odpaleniu zadziałał ale tylko na 2 biegu.Po kolejnym odpaleniu tez zadziałał ale juz tylko na 1 biegu(chyba bo słabo dmucha).I narazie tak dmucha.

Więc co bedzie ?opornik dmuchawy do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

No cóż też w końcu mam szczęście mieć problemy z nawiewem i ogólnie pojętą klimatyzacją -mam klimatronic- tzn. objawy jak wyżej wymienione raz działa raz nie czasem dłużej powiedzmy 40 minut czasem wyłącza się po 3 minutach!!!

poczytałem wątki na forum i podejrzewam już co się mogło popsuć ale pytanie : czy po podłączeniu do kompa z programem serwisowym pokaże co tak naprawdę jest do wymiany/naprawy czy też trzeba na podstawie postów wymienić to i owo?????

Ps. tak z ciekawości czy u Was też tak jest że pomimo świecenia pulpitu z klimy tj. sygnalizacji świetlnej że klima jest włączona, i pokazaniu na jakich obrotach działa wentylator, pomimo przełączania w różne pozycje nawiewu nic nie działa totalne zero wiaterku???

pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez tak jest.przesuwam zwiekszam i zmniejszam nawiew a efektu zadnego .Albo nie działa wogóel albo chodzi wentylator ale tylko np na 2 biegu i pomimo regulacji nawiewu nic sie nie dzieje.i jest tak i na klimie bez niej.

Cudak -obstawiam ze mamy ten sam problem.

Jak bys cos wiedział czy ci cos pokazało na tym kompie to daj znać.I gdyby udało ci sie naprawić-również.

Ja myśle ze to opornik dmuchawy bedzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

mam nadzieje że w poniedziałek będę już coś wiedział, tylko kwestia czy znajomy mechanik będzie miał czas żeby to sprawdzić. postaram się wszystkiego dowiedzieć, bo jazda z otwartymi szybami przy -10 stopniach to żadna frajda :-))

pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle ze to opornik dmuchawy bedzie do wymiany.

 

Muszę się wtrącić - darkside80 - pisałem Ci też na priva o tym (może nie wprost). W tym module nia ma żadnego rezystora (opornika) - który występuje tylko przy manulanej klimatyzacji i tam faktycznie się może przepalać.

Ja Ci proponuję profilkatyczną wymianę tego tranzystora. Jak to nie będzie jednak tranzystor - to nic. Będziesz dalej w punkcie wyjścia, ale przynajmniej z jedną przyczyną wyeliminowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello!!!

U mnie sytuacja wyglada tak że oddałem autko do mechanika - wiem wiem pewnie idę na łatwiznę :-) , ale nic z tych rzeczy przy okazji wymienię sobie rozrząd bo już pora a i płyny i filtry za razem bo 20kkm przeleciało w 9 miesiecy :-)

dzię odbieram autko więc od razu podam wszelkie szczegóły.

Ps. podobno podłączając do kompa nic nie pokaże program serwisowy w tym przypadku- tak mnie poinformowano!!

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. podobno podłączając do kompa nic nie pokaże program serwisowy w tym przypadku- tak mnie poinformowano!!

 

Tak sobie też myślałem. Bo jakby komp scenica coś wykrył to prawdopodobnie zaświeciłby się SERVICE. Po drugie kompowi wydaje się, że wszystko działa normalnie, bo na wyświetlaczu są wskazywane kolejne ramiona smigiełek (kolejne prędkości wentylatora) i włącza klimę, mimo, że nie działa nawiew. Cóż - nie wszystko da się wykryć za pomocą złącza diagnostycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello!!!

Problem rozwiązany i tak jak było już wspomniane wcześniej - opornica nawiewu - rezystor nawiewu -jak zwał tak zwał ale było popsute a do tego jeszcze troszkę popalone styki itp. na szczęście wszystko już działa :-)))) aż miło wsiąść i odpalić szczeniaka :P))

pozdrawiam i Wesołych Świąt dla Renault-maniaków :-))) !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowym uczestnikiem forum. Wentylator dmuchawy w moim scenicu pracował na maxa. Dzięki Waszym radom udało się zdemontować schowek(nie było to łatwe), wyjąłem również moduł dmuchawy, wylutowałem tranzystor i nie mam pojecia czy mozna zastosowac zamiennik. Jezeli tak to proszę o podanie parametrów. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ponieważ mój ostatni post dotyczący tego samego tematu został usunięty, muszę zacząć od nowa....

 

Sprawa Rezystora nadmuchu. Otóż padł tranzystor o nr.75344G zakupiłem zamiennik o nr.IRFP064N, wszystko znowu zaczęło działać niestety tylko jeden dzień i coś padło, piszę coś bo nie wiem teraz czy to na 100% ten tranzystor-zamiennik, bo poprzednio nie miałem wogule nadmuchu a teraz mam ale na maksymalną siłę nawiewu i bez możliwości regulacji siły nadmuchu. Przy włączonym zapłonie wieje cały czas. Może ktoś wie czy zamiennik którego zastosowałem był niezbyt dobry, czy może silnik nawiewu stawia jakiś opór i dlatego pali tranzystory, a może wiecie jak dostać się do silnika nawiewu w Scenicu II, czy koniecznie jest zdejmowanie całej deski(kokpitu)..

Bardzo proszę o pomoc, bo muszę niedługo jechać z córką daleko do szpitala i muszę mieć sprawne auto. Kupił bym nowy Rezystor bo koszt to ok.200zł, ale boje się że może coś innego powoduje to zwarcie i że mogę spalić też nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!