Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ogrzewaniem w Megane 1.4e RN


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno kupiłem Megi jak w temacie, no i po ok. miesiącu w kabinie zrobiło się zimno. Ciepło promieniuje z nawiewów tylko wtedy, gdy dmuchawa jest wyłączona i nie jadę zbyt szybko. Gdy przekręcę pokrętło temperatury całkiem w lewo robi się zimno, gdy przekręcę w prawo robi się ciepło. Wystarczy jednak, że włączę dmuchawę, wówczas po kilkunastu sekundach powietrze staje się zimne.

 

Przeczytawszy parę tematów związanych z problemem, zmieniłem termostat. Niestety to nie pomogło więc zdecydowałem się na wymianę nagrzewnicy.

 

Kupiłem nagrzewnicę firmy Hart i pojechałem z nią do mechanika. Po wymianie mechanik powiedział, że najwyraźniej nagrzewnica jest do bani, bo w zasadzie nic się nie zmieniło.

 

Po przejechaniu ok. 20 km odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i tylko odrobinę powietrza uszło. Gdy czynność powtórzyłem po kilku minutach pracy silnika, nic już nie zasyczało pod korkiem.

 

Z ciekawości postanowiłem przepłukać starą nagrzewnicę Valeo. Okazało się, że była całkiem drożna. Owszem wyleciało z niej trochę osadu, ale nie tamował on przepływu kranówy. Co więcej, przepłukiwałem ją ciepłą wodą z wodociągu (potem kretem <czerwona> ) i ciężko było ją utrzymać - na całej powierzchni była gorąca.

 

Co jeszcze mogło paść, że mam tak zimno w autku?

 

Sprawa jest dla mnie o tyle pilna, że niedawno urodził mi się syn i chcemy się wybrać na święta do babci. Niestety, jak będzie zimno w autku, to nigdzie nie pojedziemy :mrgreen:

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie uszkodzona klapka mieszalnika powietrza albo linka sterującą tą klapką. Czy pokrętło zimno/ciepło chodzi z wyraźnym oporem ?

Sprawdź też czy jak kręcisz tym pokrętłem to w skrajnych położeniach powinno być słychać takie stukanie. Jeżeli nie ma trzeba się dostać do panelu regulacji i posprawdzać linki sterujące.

Poza tym poczytaj na forum jak się odpowietrza układ chłodzenia. Od tego trzeba by zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ jest odpowietrzony. Jak wspomniałem wcześniej, poczytałem co nieco forum.

Pokrętło zdaje się działać prawidłowo, na krańcowych położeniach słychać stuknięcie.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pokrętłem temp. to chyba namieszałeś, bo u mnie jest na odwrót. W lewo leci zimne, w prawo ciepłe.

Powiedz jeszcze masz klimatyzację? Obieg wewnętrzny?

Pytam bo są różnice konstrukcyjne.

Sprawdź gdzie dmucha jak włączysz dmuchawę. Pokręć tym drugim pokrętłem od kierunku nawiewu. Sprawdź czy dmucha z odpowiednich kratek zgodnie z kierunkiem nawiewu.

Z lewej strony konsoli centralnej, na prawo od pedałów, masz taką plastikową maskownicę. Jak dobrze pamiętam jest przykręcona jedną śrubką. Odkręć ją i zobacz czy przy gorącym silniku nagrzewnica jest gorąca. Jeżeli tak jest to oznaczało by że problem leży w mieszalniku powietrza; jest zamknięty lub zablokowany w jakiejś dziwnej pozycji, lub powietrze po mieszalniku nie trafia tam gdzie nie trzeba.

Polecam ten temat.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-how-to-w...ana+nagrzewnicy

A szczególnie ten plik, masz tam zdjęcia jak to wszystko wygląda.

http://megane.com.pl/download.htm?id=4424

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pokrętłem temp. to chyba namieszałeś, bo u mnie jest na odwrót. W lewo leci zimne, w prawo ciepłe.

Przeczytaj mój pierwszy post jeszcze raz <czerwona>

Powiedz jeszcze masz klimatyzację? Obieg wewnętrzny?

Pytam bo są różnice konstrukcyjne.

Sprawdź gdzie dmucha jak włączysz dmuchawę. Pokręć tym drugim pokrętłem od kierunku nawiewu. Sprawdź czy dmucha z odpowiednich kratek zgodnie z kierunkiem nawiewu.

W samochodzie nie ma klimatyzacji, jest recyrkulacja powietrza.

Wszędzie dmucha jak należy.

Z lewej strony konsoli centralnej, na prawo od pedałów, masz taką plastikową maskownicę. Jak dobrze pamiętam jest przykręcona jedną śrubką. Odkręć ją i zobacz czy przy gorącym silniku nagrzewnica jest gorąca. Jeżeli tak jest to oznaczało by że problem leży w mieszalniku powietrza; jest zamknięty lub zablokowany w jakiejś dziwnej pozycji, lub powietrze po mieszalniku nie trafia tam gdzie nie trzeba.

Bardzo dobry pomysł. Zerknę w najbliższej wolnej chwili. Dzięki!

Polecam ten temat.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-how-to-w...ana+nagrzewnicy

A szczególnie ten plik, masz tam zdjęcia jak to wszystko wygląda.

http://megane.com.pl/download.htm?id=4424

Wszystko to już przerabiałem, dlatego też zdecydowałem się na wymianę nagrzewnicy u mechanika :mrgreen:

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nareszcie, po miesiącu jazdy w zimnym aucie, mogę powiedzieć, że sprawa została rozwiązana.

Według serwisu nie sprawdziła się nagrzewnica Hart którą im dałem na wymianę. Wymiana na nagrzewnicę Valeo zamknęła sprawę.

 

Z kolei według sklepu, w którym kupiłem nagrzewnicę Hart, problemem był nieoczyszczony układ chłodzenia, który zatkał nową nagrzewnicę. Faktycznie, gdy ją przepłukałem po wyjęciu z auta wyleciało z niej mnóstwo śmieci. Czy to samo stałoby się z nagrzewnicą Valeo, gdyby to ona została zamontowana pierwsza?

 

Wydaje mi się, że gdyby przed wymianą nagrzewnicy solidnie wyczyścić układ chłodzenia, problem mógłby się nie pojawić, jednakże są to tylko moje domysły.

 

W chwili obecnej tak czy inaczej planuję kolejną wizytę w Auto-Reno i płukanie całego układu chłodzenia.

Wszystkim, którzy mają problem z ogrzewaniem i planują wymienić nagrzewnicę radzę przed wymianą zlecić takie płukanie. Koszt stosunkowo niewielki a może pomóc zwłaszcza, że piszemy o ponad 10cio letnich samochodach.

 

Liber: Może spróbuj odpiąć węże od nagrzewnicy i przepłucz ją wodą pod ciśnieniem? Przyznaję, że teraz sam bym tak zrobił.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!