Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda w bagażniku we wnęce koła zapasowego


Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie jest nieszczelne złącze dwóch elementów blaszanych nadwozia, fabrycznie uszczelniane starzejącym się kitem (np. tak dzieje się w volvo v-40 w tylnym pasie) .

Jedynym wyjkściem było zdjęcie wszystkich tapicerek i pracowite zasmarowanie wszelkich dostępnych złącz uszczelniaczem dekarskim.

A w VW do wnęki koła lało mi się odwietrznikami przestrzeni bagażnika (pod bokami tylnego zderzaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie woda przedostawala sie przez złącze gumowe po prawej stronie, tam gdzie wychodzi wężyk od spryskiwacza tylnej szyby. Przeczysciłem tą gumę i dałem zwykłego kleju uht co klei wszystko. Po tym zabiegu mam suchutko w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie woda lała sie lampami, odkręciłem od środka lampę 3 nakrętki klucz 8, na lampie jest uszczelka duża czarna. Czas zrobił swoje tej uszczelce więc wyciąłem taką samą z pianki cienkiej o grubości 5 mm włożyłem ją na lampę następnie tą starą i przykręciłem ale wcześniej dałem troche silikonu w górny mały otwór gdzie w chodzi plastik z lampy i zrobiło sie sucho w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam podobny problem, w bagażniku pełno wody. Problem częsciowo zdiagnozowałem, jednak nie wiem w którym miejscu ta woda powinna się zatrzymać i co konkretnie ją przepuszcza. Do bagażnika wlewa się przez otówr w okolicy nadkola (ten z takimi klapkami, jakby do dekompresji kabiny podczas zamykania drzwi czy coś)

Czy za lampą woda powinna płynąć?

Czy za lampą powinno być sucho? - na lampie nie ma żadnej uszczeli także nie możliwe aby tam było sucho, wszak którędyś ta woda musi spłynąć.

 

Gdzie powinienem skupić się na uszczelnianiu?

Dodaje zdjęcia przedstawiające drogę spływania wody i ten nieszczęsny otwór

 

 

edit.

Problem rozwiązany.Podejrzewam że jest to słaby punkt wszystkich Meganek. Woda lała się ostro do środka przez te kratki, można je zdemontować ponieważ są one wciskane na zatrzaski. Aby to zrobić należy zdjąć lub opuścić zderzak po tej stronie po której wyciągamy kratkę. Na kratkach są uszczeli - a raczej ich resztki. Po wyjęci kratki resztki sparciałej uszczelki rozsypały się w rękach.

Powierzchnie styku kratki z karoserią oczyściłem i odtłuściłęm benzyną ekstrakcyjną, tak samo kratkę.

Zamiast uszczelki zastosowałem sylikon, sporo - nie żałować, bo i tak wszystko jest zamaskowane.

Po tym zabiegu (z obu stron) można lać na samochód z węża i w bagażniku ani kropelki.

Oto jak wygląda ten element i jego uszczelka.

http://obrazki.elektroda.pl/8747776800_1441215110.jpg

Pozdrawiam!!

post-76747-0-54109600-1441188759_thumb.jpg

post-76747-0-86125300-1441188764_thumb.jpg

post-76747-0-27527300-1441188771_thumb.jpg

Edytowane przez exik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i mam ten sam problem :(

W sobotę zabieram się za poszukiwania przecieku.

Kolego @exik dlaczego trzeba opuszczać zderzak ?

Ze zdjęć wnioskuję, że kratka jest umiejscowiona w środku bagażnika, coś przeszkadza w wyjęciu od zewnątrz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znalazłem przeciek u siebie, uszczelka w szybie przy silniku wycieraczki.

Chyba jestem pierwszy, nie znalazłem w tym temacie tego miejsca :lol:

Przy okazji jak ktoś będzie miał te sam problem, proponuję zakupić od razu ramię wycieraczki.

Nie da się jej zdjąć bez uszkodzenia, wtopiona w plastik aluminiowa tulejka frezowana na stożku tak się zapiekła... :angry:

Wyczyściłem, odtłuściłem i połatałem silikonem, profilaktycznie od razu uszczelniłem przejście wiązki, spryskiwacza oraz te dwa odboje klapy przy lampach.

Padało międzyczasie - w bagażniku sucho, mam nadzieję że już tak zostanie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To i mnie dopadł ten problem. Dzisiaj wziąłem się za przetykanie odpływów pod wycieraczkami i sięgając po skrzynkę z kluczami we wnęce dla koła odkryłem trochę wody, która zebrała się w 3 komorach plastikowej podłogi przy końcu samochodu. Wykładzina bagażnika jest sucha, boczki też są suche, wilgotna jest taka jakby tkanina (coś jak wata do ocieplania dachów), która znajduje się pomiędzy wnęką bagażnika a zderzakiem, pionowo zamontowana. Dodatkowo malutka kałuża wody stoi sobie w gumowej zaślepce. Klapa bagażnika w sedanie ma 2 gumowe odboje i każdy z nich dobija w gumowe krążki na listwie nad zderzakiem. Zamieszczam zdjęcie gdzie dokładnie jest ta kałuża. Nie bardzo rozumiem jak woda tam się może znaleźć, ale podejrzewam, że właśnie tędy dostaje się dalej do bagażnika. Ktoś ma jakiś pomysł?

thumb_hosting_zdjec_1478439982__bagaznik.jpg

 

Dodano: 06 mar 2017 - 21:28

Zaktualizuję trochę temat i swój wpis bo mam pytanie do Was czy woda do bagażnika w sedanie może dostawać się poprzez klapkę wlewu paliwa? Ostatni weekend był ciepły to zabrałem się za ten nieszczęsny bagażnik i po wywaleniu wszystkiego z wnętrza przeraziłem się. Wyciągnąłem z wanny na koło dobrych kilka litrów wody :/ Wybebeszyłem boczki tapicerki i wykręciłem tylne lampy. Pod lampami na dole była masa brudu, więc wyczyściłem dokładnie. Myślałem, że tam blokowało odpływ wody, która wpadała do bagażnika. Patrzyłem ten otwór technologiczny i nie ma po obu stronach żadnych zacieków, nie wygląda jakby woda tam wpadała. Całkowicie mokra była gąbka wygłuszająca na wysokości nadkola po stronie pasażera, po drugiej sucha. Złożyłem do kupy i niestety dzisiaj po deszczach znów widzę wodę w bagażniku...Wilgotna jest wykładzina bagażnika w tej wnęce za nadkolem, z drugiej strony w tym samym miejscu sucho. Pytam o ten wlew paliwa bo ja mam tam wyłamany zaczep, klapka stale delikatnie odstaje od karoserii. Mało tego, w zeszłym roku zaciął mi się zamek w tej klapce, więc dziada odłączyłem i olałem sprawę. Czy auto otwarte czy zamknięte to klapka delikatnie odstaje. Może tam wpadać woda do bagażnika? Jak nie to macie jeszcze jakieś pomysły, bo już zaczynam szukać gwoździa i palnika do jego podgrzania żeby zrobić parę dziurek w podłodze, mam dość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej woda może się dostawać do bagażnika przy uszkodzonej osłonie kabli elektro idącej od karoserii do klapy bagażnika. Jeżeli tam jest wszystko ok sprawdź mocowanie tylnych lamp gdyż tam tędy też woda może sobie płynąć. Pomoc w szukaniu którędy woda leci ,to złożyć tylne siedzenia i polewać tył samochodu wodą jednocześnie obserwując od środka ,którędy woda leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mnie też dopadła "woda w bagażniku". Auto mam od sierpnia było ok do momentu kiedy pierwszy raz zauważyłem wodę - styczeń. Po wysuszeniu auta zaważyłem, że woda dostaje się prawdopodobnie przez lampę, a dokładniej górny "bolec" - wymieniłem uszczelki na piankę z klejem. Problem niby ustał, ale nie do końca. Chciałem wyciągnąć zapas bo chcę zakładać LPG, a tam powódź. Wybrałem ok 4 litry wody. Jeszcze raz wyciągnąłem lampy i wszystko objechałem silikonem, auto stało 3 dni, padał deszcz i nic sucho. Niby ok ale dziś przejechałem ok 40 km i zauważyłem to co zamieściłem poniżej, tzn. prawa strona tego plastikowego dna jest tak jakby zapocona, i wygłuszenie pionowe bagażnika od strony zderzaka niby wilgotne. Co uszczelnić? Muszę się z tym uporać, bo w piątek umówiłem się na założenie LPG i nie chciałbym, żeby butla kąpała się w wodzie.

 

 

thumb_hosting_zdjec_1488919653__1233.jpg

thumb_hosting_zdjec_1488919701__12345.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie chyba jednak udało się znaleźć winowajcę. Podczas deszczu dzisiaj wywaliłem jeszcze raz tapicerkę, z tej strony gdzie jest mokra i zacząłem obserwować. Woda kapie sobie z plastikowego bolca lampy, który wchodzi do wnętrza bagażnika. Jutro zrobię tam gluta z silikonu i podkleję silikonem uszczelkę lampy, mam nadzieje, że to okaże się jedyne źródło przecieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

Od kilku miesięcy czytam forum, które jest faktycznie "kopalnią wiedzy". Postanowiłem się zarejestrować, aby opisać swój przypadek z pojawiającą się wodą we wnęce koła zapasowego. Od dłuższego czasu szukałem Megane II w wersji Grandtour z silnikiem benzynowym. Miałem kilka warunków, które musiały być spełnione. Samochód z salonu, od pierwszego właściciela z udokumentowaną historią serwisową, bezwypadkowy i z w miarę niskim przebiegiem. Po kilku miesiącach i kilku oględzinach różnych ofert znalazłem Megane z 2007 roku z przebiegiem 59 tyś km od pierwszego właściciela, bezwypadkowy i rzeczywiście bardzo zadbany egzemplarz.

Samochód do końca serwisowany i garażowany. U mnie stoi pod chmurką i po kilku dniach zauważyłem wodę w pierwszych od tylnej ściany częściach wnęki koła zapasowego, która zbierała się po opadach deszczu po prawej oraz lewej stronie wnęki oraz jak zauważyłem po myciu samochodu. Nie było jej dużo, ale stwierdziłem, że trzeba usunąć przyczynę jej zbierania się. Dodatkowo pomiędzy wanną a tylnym metalowym pasem, w miejscu łączenia elementów było mokro. Po przeczytaniu wielu informacji na ten temat postanowiłem sprawdzić, gdzie tkwi problem. Zdemontowałem lampy i zderzak. Lampy na oryginalnych uszczelkach, które przylegały idealnie, te malutkie na plastikowym prowadzeniu u góry lampy też były ok - żadnych śladów świadczących o przeciekaniu w tych miejscach. Sprawdziłem czy nie przeciekają gumowe uszczelki na górze od przewodów elektrycznych oraz spryskiwaczy - tu też żadnych śladów przecieku. Postanowiłem sprawdzić na którym etapie woda dostaje się do wnętrza lejąc na początek wodę z węża ogrodowego tuż poniżej zaślepek (odbojów - plastikowych, które po otwarciu klapy kręcą się w karoserii dość luźno - początkowo myślałem, że tędy woda cieknie, ale po zamknięciu klapy są mocno dociśnięte przez odboje gumowe) tylnej klapy. Chciałem po kolei eliminować przyczynę i zacząłem od dołu. Po zdemontowaniu od środka wygłuszenia ściany tylnej (taki prostokątny filc), leżąc wewnątrz samochodu i świecąc latarką zauważyłem, że woda dostaje się do wnęki na wysokości mocowania tylnej belki. Odkręciłem tylną belkę (3 nakrętki z prawej i lewej strony) i .... znalazłem przyczynę. Są tam uszczelki (numer oryginału 8200326093), które posiadają na środku takie nacięcia w kształcie krzyżyka. Prawdopodobnie są to otwory do montażu haka. Pod nimi w miejscach tych nacięć wewnątrz tylnego pasa znajdują się nagwintowane otwory. Po zdjęciu uszczelek obie były mokre właśnie w tych miejscach. Element mocujący belkę, który dociska uszczelki przy dokręcaniu ma w miejscach tych nacięć otwory po których woda idealnie wpływała do wnętrza. Uszczelek nie wymieniałem na nowe. Dokładnie je oczyściłem, odtłuściłem oraz ich wewnętrzną stronę dookoła na całym obwodzie obłożyłem masą oryginalną masą uszczelniająco - klejącą AutoKit (stosowaną do wklejania wanny nr Renault 7701423330). Miejsca nacięć uszczelek na środku zabezpieczyłem silikonem do którego przyłożyłem okrągłe plastikowe kółka o średnicy 0.5 cm większej niż otwór w mocowaniu belki. Całość złożyłem i skręciłem, aż masa uszczelniająca wyszła dookoła uszczelki w dość dużej ilości. Ręcznikami papierowymi oraz suszarką dokładnie wysuszyłem wilgotne miejsca połączenia wanny z nadwoziem od środka bagażnika i zrobiłem próbę lejąc wodę z węża ponownie w tym samym miejscu (poniżej zaślepek plastikowych). 15 minut ciągłego strumienia wody i nic nic nic. Ani jednej kropli we wnęce. Założyłem zderzak, zamontowałem lampy i ponowna próba z wodą lejąc po dachu, tylnej szybie, lampach i wszystkich możliwych miejscach. Zero wody w bagażniku, ani jedna kropla się nie pojawiła. Pojechałem na myjnię, żeby upewnić się, że silny strumień wody nie spowoduje przecieku. Po myciu wanna sucha. Czekałem na deszcz, żeby mieć już 100% pewności, że nic mnie nie zaskoczy. Po deszczu we wnęce (wannie) sucho.

Podejrzewam, że z upływem lat te uszczelki w miejscach nacięć puszczają wodę i najprawdopodobniej w wielu przypadkach to jest przyczyna. Poprzedni właściciel garażował samochód i gdy rozmawialiśmy stwierdził, że nigdy nie zauważył żeby w kole była woda. Zresztą sam przyznał, że zaglądał tam tylko raz po kupnie samochodu żeby sprawdzić czy jest koło zapasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę, że Ci się udało :) W moim przypadku sytuacja wygląda o tyle podobnie, że auto również było garażowane przez poprzedniego właściciela i mógł nie mieć pojęcia o tym problemie. Wczoraj uszczelniłem silikonem te plastikowe bolce lampy, z których na pewno kapało i objechałem silikonem uszczelkę tej lampy. Czekam teraz na deszcz i jeśli problem będzie dalej to zabieram się właśnie za tę belkę, u mnie jest hak, a z tego co tutaj czytałem to może jeszcze sprzyjać dostawaniu się wody do wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zamontowany hak to w miejscach o których pisałem dookoła elementu mocowania haka do nadwozia jest szczelina. Proponuje po zdemontowaniu uszczelki zrobić dodatkowe jej uszczelnienie w środku (w miejscu w którym jest montowany element do nadwozia). Analogicznie jak w moim przypadku + dodatkowo zastosować uszczelnienie od środka uszczelki, wokół tego wewnętrznego nacięcia. Sam miałem wątpliwości czy stosować ten oryginalny kit czy zwykły silikon, ale po montażu stwierdzam, że ten kit, a raczej masa uszczelniająca jest dobrym rozwiązaniem. Po dociśnięciu nakrętek belki idealnie wypełnia powierzchnię styku.

Mam nadzieję, że po tych zabiegach w Twoim samochodzie będzie już sucho na długie lata.

Edytowane przez khml
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!