Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II, powódź od strony pasażera, proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie w zeszłym tygodniu przerabiałem ten temat. U mnie aby porządnie wysuszyć wyciągnąłem wszystko z wnętrza (fotele, plastiki przyprogowe, wykładzinę i gąbki). Wszystko było tak mokre że nie ma szans wysuszenia tego w aucie. Po demontażu gąbek odpływ wyjąłem od strony kabiny oraz zdemontowałem wanienke w celu jej wyczyszczenia. Po 4 dniach suszenia wszystko wróciło na swoje miejsce. Wyglądało to tak:

post-33625-0-82047300-1472979955_thumb.jpg

Edytowane przez grzechow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten problem u siebie w Megance. Próbowałem przetykać dochodząc od wnętrza, pod deską rozdzielczą ale po paru godzinach prób zrezygnowałem. Kupiłem najmniejszą spiralę o średnicy chyba 5mm, wykonałem telefon do kumpla żeby wjechać na kanał. Odkręciliśmy osłonę termiczna i od spodu wkręciliśmy spiralę w otwór. Trochę gumowych rąk to wymagało. W sumie zeszło parę godzin na takie badziewie ale teraz przy używaniu Klimy pojawia się woda pod pojazdem a nie na dywaniku pasażera. Taki był mój sposób :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety i mnie dopadło "moczenie pasażera". Wyjąłem gumowy kołnierz z dziubkiem bez ściągania osłony termicznej- amputowałem większą część, pozbywając się wąskiego gardła i brudu z tego kołnierza i wstawiłem go na miejsce.

Operacja "od góry" wymaga szczupłych rąk z długimi palcami, śrubokrętu płaskiego i długich kombinerek oraz pracy po obu stronach tunelu środkowego, udało mi się to zrobić demontując jedynie osłony "na wcisk" po obu stronach tunelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ostatnio miałem ten sam problem u siebie z wodą na wycieraczce pasażera. Zdjąłem plastiki od tunelu środkowego, odkręciłem osłonę termiczną od wydechu, z pomocą drugiej osoby wyciągnąłem w dół tą gumową rurkę od spływu. Usunąłem z niej gumowe zabezpieczenie na końcu, wanienkę po odkręceniu dwóch wkrętów od strony pasażera wyciągnąłem i ku mojemu zaskoczeniu była bardzo czysta (tzn żadnych śmieci itp.). Oczywiście musiałem wyciągnąć wszystkie pianki, suszyły się chyba z 4 dni. Potem w odwrotnej kolejności poskładałem, nie obyło się bez urwania jednego zaczepu od wanienki, który musiałem posklejać. Już chyba 3 miesiące po tej operacji i nadal spokój. Prawdopodobnie problemem była ta gumowa część na końcu wężyka, bo nie było żadnego brudu w spływie ani w wanience, ale dla pewności rozbierałem całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

U mnie też po 9 latach woda skapywała na dywanik pasażera. Po wyjęciu z wielkim trudem wanienki od strony kierowcy, oczyściłem odpływ w gumie wciśniętej w kanał. Było tam około 1-2 cm3 błota. Gdy klimatyzacja działała krótko, to nie było widocznego wycieku na dywanik pasażera, bo wanienka nie przepełniała się i woda powoli potem ściekała przez to błoto pod samochód. Nie urwałem gumowej klapki przy odpływie, bo jej nie wyczułem wkładając palec w odpływ. Jeśli tam jest, to powinna ograniczać zimą nawiew zimnego powietrza w okolice kolan. Cała operacja wykonywana po raz pierwszy zajęła mi około 1,5 godziny. Po zmontowaniu wszystkiego uruchomiłem silnik, włączyłem klimatyzację i po około 10 minutach pod samochodem była plama wody, co potwierdziło skuteczność operacji. Powinienem zrobić to wcześniej, bo gąbki pod wykładziną były wilgotne i już "pachniały" stęchlizną. Walkę z "zapachami" musiałem odłożyć na później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Panowie. Postanowiłem oczyścić ten końcowy mechanizm odpływu skroplin w mojej megane i ku moim oczon natrafilem na cos takiego jak na zdjęciu. Oczywiście poprzedni właściciel dokonał przeróbki i nie ma takiej klapki którą pod naporem wody w przewodzie się otwiera. Ktoś może wie gdzie to powinmo być?  O ile w ogole to przypadkiem nie byl jakiś prowizoryczny dlawik.

1527947851753-581823004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to cięgno od sterowania klapką nawiewu dolnego na nogi. Jak zdejmiesz schowek pasażera w celu np. wymiany filtra powietrza to po zdjęciu kanału prawego nawiewu powinieneś zobaczyć klapkę którą steruje takie cięgno (po lewej też takie jest). Na czerwono na zdjęciu. Po drugiej stronie jest tak samo.

IMG_0127.JPG

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Mam problem z woda z klimatyzacji, otóż wyczyściłem ta gumę tą "WANIENKĘ"  A woda dalej leci do środka pomiędzy plastikiem A tą gumą. 

Macie jakieś pomysły bo jestem już nerwowy i zdesperowany aby to wkleić na silikon.

 

Pozdrawiam Karol 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.07.2018 o 20:54, skutler napisał:

otóż wyczyściłem ta gumę tą "WANIENKĘ" 

Wyciągnąłeś ją i przeczyściłeś, czy czyściłeś na samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może resztki "syfu" zablokowały dziurę wylotową z plastikowej obudowy nagrzewnicy. Po wyjęciu gumy (wanienki), wlewa się wodę otworem od rurki do klimatyzacji schowka i patrzy czy swobodnie wycieka dołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie pragnę się przywitać, jest to mój pierwszy wpis.

A teraz mój problem ;)
Dostaje mi się woda do wnętrza samochodu okolicą odpływu klimatyzacji (jak w wątku).
Nie jest to jednak woda z klimatyzacji, odpływ czyściłem... w trzech warsztatach szukając pomocy, zawsze zwalali na odpływy klimy...
Ostatni warsztat który wziął pieniądze ostatecznie za sprawdzenie szczelności szyby (polewali wodą na podszybie oraz oddzielnie na dach) stwierdził, że to... odpływy klimatyzacji.
Zapłaciłem.
Po powrocie z warsztatu sprawdziłem i gąbka nad odpływem klimatyzacji(ten w panelu za radiem, do którego jest dostęp od "nóg pasażera") była znacznie zamoczona.
Gąbka (tego jestem już pewien) moczy się w trakcie opadów deszczu, na postoju a nie w trakcie jazdy z klimatyzacją.
W okresach bezdeszczowych wysycha (jazda z klimą).
Odpływy podszybia czyściłem samodzielnie, są drożne. Szyba jak wspomniałem sprawdzona, jest szczelna...
Z góry dziękuję za pomoc, sugestie : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!