Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd czujnika wałka rozrządu i jego obwodu


michasz

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem własnie walniętą cewkę nr 1 wymienilem dziś podpiąłem pod kompa okazało się że jest błąd czunika wałka rozrządu. Czy on może powodować po nagrzaniu silnika brak mocy tzn. ja na gaz a on zero reakcji? Dopiero na pół sprzęgle i operowanie gazem da efekt ruszenia z miejsca (by się zebrać jak dziś ze skrzyżowania)

Edytowane przez marek1185
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja też mam błąd czujnika położenia wałka rozrządu + jakieś 2 inne z tym związane ( błąd położenia wałka i coś tam jeszcze ). Dodatkowo świeci mi się kontrolka silnika. Po wymianie czujnika na nowy Valeo, w Aso Panowie zrobili coś co nazywa się "przeprogramowanie komputera wtrysku". Po 2 tygodniach znowu wyskoczyła mi kontrolka silnika. Podejrzewam, że błędy będą te same, auto normalnie jeździ i nie ma żadnych problemów. Wiecie może o co chodzi, bo już tracę cierpliwość do tego auta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie teraz czy czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik wału wykazuje na kompie dwa różne błędy?

Ojciec był na dwóch różnych ludzi pokazało mu ten sam błąd czyli czujnik położenia wałka rozrządu wymienił na używany ale cały czas problem jest na rozgrzanym silniku w postaci braku mocy i możliwości ruszenia nawet. Co prawda czujnik używany.

 

Ma ktoś z forumowiczów z rejony Zagłębia kompa by sprawdzić w rozsądnej walucie bo na te odwiedziny u mechaników popłynę na maxa

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie teraz czy czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik wału wykazuje na kompie dwa różne błędy?

Tak.

 

Dodano: 23 kwi 2015 - 20:30

Ma ktoś z forumowiczów z rejony Zagłębia kompa by sprawdzić w rozsądnej walucie bo na te odwiedziny u mechaników popłynę na maxa

To kup sobie program diagnostyczny np. Maxieco. Parę osób zakupiło go i sobie chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ojciec kupił padniętą używkę czujnika bo poprawy nie ma w kwestii braku mocy po rozgrzaniu silnika.

Odpinając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu powinien wyskoczyć błąd w postaci serwis i kontrolka silnika?

Bo odpiął i nic się nie działo po wypięciu.

 

Co do programu to lookne za czymś takim dla ojca bo ja to pomykam Vectrą C więc mnie się nie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Witam. Odswieze temat bo mam problem z ktorym nikt nie umie sobie poradzic. Scenic II z 2003 roku 1.6 16v ze zmienna faza. Auto ma 2 bledy (czujnik polozenia walu rozrzadu i zmienne fazy) ktore swieca sie stale gdy auto jest zapalone i tylko na Clipie. dopiero po jakims czasie wywala check. wymienione czujniki (polozenia walka, polozenia kola zamachowego), zawor kzfr, kzfr, rozrzad. Macie jakies pomysly?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rzeczy sprawdzam od razu. ale dzieki za rade. uderze do tego UIO

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

program łączy się z silnikiem jeśli karta jest w slocie , zegary się pala a silnik czeka na start przyciskiem / w samochodach ze stacyjką ..stacyjka przekręcona na on ale bez rozrusznika / ...wtedy jest zasilane ECU i wszystkie obwody elektryczne silnika... wtedy próbuj czytać i kasować błędy.

Miałem problem z nie równą pracą na wolnych obrotach.Teraz po skasowaniu błędów jest ok. Przyspieszenie oraz moc bez zmian..testu żarówki jeszcze nie robiłem ..zrobię w poniedziałek.

Czy to zadziała w megance II ph I?

Wkładam kartę do slotu i cisza...nie świecą zegary, nie jest zasilane ECU i brak połączenia z silnikiem. Nie mogę wtedy w MaxiEcu wykasować błędu.

Bardzo proszę o odpowiedź.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby poczytał dokładnie to by wyczytał że samo włożenie karty do slotu w SCII lub MII nie włącza zapłonu. Takie zachowanie jak byś chciał dotyczy LagunyII. W SCII/MII trzeba włożyć kartę do slotu (przy HF chyba nie trzeba), wcisnąć hamulec, wrzucić któryś bieg i przycisnąć przycisk start/stop - otrzymuje tzw: zapłon, włączenie zasilania bez odpalenia silnika.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!