Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci klekotanie i turbina


borszysz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z 2 problemami piszę dotyczącymi Meganki drugiej generacji, 1.9 dci 120km rocznik 2005.

Pierwszy nowszy:

Dzisiaj samochód zaczął mi dziwnie głośno klekotać, coś jakby wsadzić kij pomiędzy szprychy w rowerze taki dźwięk. Na niskich obrotach wolniej, jak wchodzi na obroty to szybciej. Tak jakby coś z rozrządem było, ale nie mam pojęcia co. Po świętach oddam od razu auto do warsztatu, ale chciałbym wiedzieć mniej więcej wcześniej o co chodzi. Znajomy mówi coś o przegubie, mi to raczej na rozrząd wygląda, gdyż ma to ewidentny związek z obrotami.

 

I drugi problem- turbina

Mianowicie meganka często w trakcie jazdy wyłącza się jej turbina, auto traci kompletnie moc, dochodzi na każdym biegu do 2-3 tys obrotów i dalej ani rusz. Swieci się kontrolka STOP i po ponownym uruchomieniu silnika gaśnie. I dzieje się tak różnie, czasem gdy mocniej dodam gazu, gwałtowniej przyspieszę, a czasem zupełnie na prostej przy najdrobniejszym ruchu pedałem gazu. Nie mam kompletnie pojęcia co to może być, a drażniące jest to bardzo.

Pozdrawiam

borys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o problem pierwszy... to trudno powiedzieć co to może być. Trzeba by było to słyszeć... A jeśli chodzi o problem drugi... to być może to nie jest turbina, tylko zawiesza się zawór recyrkulacji spalin egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak dokładniej Ci ten dźwięk opisać, ale brzmi to jak nie wiem, kręcenie kołem fortuny, jakby był jakiś element w kole który w jednym miejscu haczy i stąd ten dźwięk.

 

Natomiast ten zawór EGR, to co byś doradzał? Zaślepić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ten zawór EGR, to co byś doradzał? Zaślepić?

Poczytać na forum bo jest tego dużo. Na początek może wystarczy wyczyszczenie.

 

kręcenie kołem fortuny

U mnie odpięła się spinka od nadkola i tez było koło fortuny. Czy to słychać w czasie jazdy czy na postoju przy dodawaniu gazu? Może jakaś rolka przy pasku akcesoriów albo coś się tam dostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do EGR, właśnie czytałem sporo postów na ten temat dzisiaj i stąd moje pytanie- zaślepić czy czyścić.

 

A klekotanie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, stało sie to nagle wczoraj w trakcie jazdy i dalej tak klekoce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy boje się to auto odpalać, żeby nie padło w trakcie jazdy na amen...

 

[ Dodano: 2010-04-15, 13:02 ]

Mam podejrzenie pęknięcia wału korbowego w mojej megance. Czy jest szansa wymiany tej części plus paru innych ewentualnie, czy trzeba wymieniać cały silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, co do problemu nr 2 z turbiną, to miałem identycznie - komputer szaleje i wyłącza turbinę co chwila, aż w końcu przechodzi w tryb awaryjny.

Już mi pewni mechanicy kazali pół auta wymieniać, aż jeden mądry koleś mi doradził by zwyczajnie poczyścić wtyczki z czujników.

Dokładnie 2 są w tym wypadku kluczowe: tzw "przepływka" (zaraz za filtrem powietrza) i drugi czujnik ciśnienia w kolektorze (taki mały bosch zaraz z przodu na plastikowej rurze prowadzącej do intercoolera).

Pomogło czyszczenie wtyczek benzyną i psiknięcie sprayem do styków - od tamtej pory, czyli jakieś 8 miesięcy, spokój. Może i tobie pomoże.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer szaleje i wyłącza turbinę co chwila
komputer nie ma możliwości wylączenia turbiny.To osprzęt tak jak pisałeś (przepływka,czujnik ciśnienia) był zepsuty.Turbina na pewno chodziła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był skrót myślowy. Pisząc, że "komputer wyłącza turbinę" nie miałem na myśli, że nagle przestała się kręcić - to chyba oczywiste.

Pisząc "benzyna" miałem na myśli benzynę ekstrakcyjną - na wypadek gdyby i w tym zdaniu przeszkadzał Ci mój brak precyzji.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Siema, tak wiem- miałem pęknięty wał korbowy. Musiała być jakaś wada materiału, czy coś w ten deseń. Do wymiany cały blok silnika. Wymieniliśmy i jeździ. Dalej został problem z tą nieszczęsną turbiną, ale jutro jestem umówiony u mechanika i przeczyszczę ten czujnik ciśnienia, przepływkę i dla picu egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

jeśli chodzi o pierwszy temat to mam Scenica 1,9dci w w lutym usłyszałem takie stuki w silniku też myślałem że to rozrząd lecz po rozebraniu silnika okazało się że na jednym korbowodzie od strony wału panewki zaszły na siebie w związku z czym tłok mia luzy góra dół około 0,5 cm. cylindry i tłok ok. lecz wał, panewki i korbowód mam nowe ( no ... z innego autka, bo nowy wał to wydatek 5000zł) . mój błąd polegał na tym że jak usłyszałem te stuki to nie wyłączyłem silnika tylko jeździłem i to pogorszyło sprawę. co do drugiego tematu to Ci nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już sprawę naprawiliśmy w kwietniu, tylko nie miałem czasu odpisać:-) Pęknięty wał korbowy- wymiana silnika. A turbina- padł jakiś czujnik, ale żaden z tych które podpowiadali ludzie w sieci. Generalnie mała pierdułka, a szukania masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!