Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cała prawda o silniku 1.5 dCi


michalm7378

Rekomendowane odpowiedzi

Od prawie 3 lat jeżdżę Scenikiem z 2009 r. 106 KM. Nabyłem go przy przebiegu ok. 150kkm. Teraz mam na liczniku ok. 230kkm. Turbina, wtryski, dwumasa, EGR od nowości fabryczne. Rozrząd zmieniałem przy 152kkm, bo człowiek, który go sobie sprowadził tego nie zrobił (niewiedza?). Jeździł samochodem w Polsce przez 11 miesięcy na francuskich blachach. Zmieniając język w komputerze ustawiłem interwał wymiany oleju z 30kkm na 15kkm. Nowy olej zalewam albo raz do roku albo po przejechaniu 15kkm. Jedyna usterka dotyczyła uwalonego presostatu, który wymieniłem na używany za 20 PLN. No a teraz rozleciał mi się przełącznik elektrycznych i składanych lusterek (11 pinów). Koszt wymiany to ok. 50 PLN (nowy w ASO to koszt 215 PLN). Do tej pory wymieniłem tarcze i klocki z przodu i tyłu, drążki i końcówki drążków kierowniczych, silentblocki na przednich wahaczach, sworznie, łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora z poliuretanu. Zero skrzypienia na dołkach, no może trochę sztywniejsze zawieszenie. Leję paliwo, wymieniam olej, filtry oleju, kabinowe i powietrza no i paliwa. Auto pali 6 l na autostradzie przy 140 km/h. Spokojna jazda w trasie (20% miasta, 50% ekspresówka i 30% drogi krajowe to ok. 4,7 l/100 km z włączoną klimą w okresie późno-wiosenno/letnim/wczesno-jesiennym). Filtry kabinowy i powietrza zmieniam 2 razy do roku: kabinowy tylko węglowy Renault a w pudełku Purflux - polecam firmę Wajbex z Warszawy, powietrza bo szybko się brudzi - przebieg podawany przez producenta to porażka - 60kkm między wymianami to błąd.

Waga samochodu: 1440 kg to sporo jak na silnik nawet 106 KM ale ja nie narzekam. Auto zbiera się płynnie i bez opieszałości. Nie mam problemów z wyprzedzaniem nawet z 2 dorosłymi i 2 dzieci oraz pełnym bagażnikiem. Warunkiem lepszego przyspieszenia jest wyłączenie klimatyzacji - daje troszkę większego kopa.

Co do spalania to nie widzę różnicy podczas jazdy z klimą czy bez. Do paliwa dolewam oleju od dwusuwów. Jest zauważalnie lepsza jazda w moim odczuciu. Raz zalałem silnik Ceramizerem - jakby cichszy...

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!