Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie ( za duże) w Megane 3 GT 1.5 dci ,


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

To mnie kacper69 nie pocieszyles :-)

Pozostaje wiec pewnie pozbycie sie FAP i jakis program - moze bedzie lepiej. No coz... "ekologia".

 

P.S. smiac mi sie chce jak czytam w folderze - spalanie w trasie 4.0 (przy 90km/h sie nie da dojsc do takiej wartosci), spalanie w miescie 5.0 :-)

 

Jeszcze profilaktycznie wymienie filtr powietrza, ale w cuda nie wierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, mam ten sam samochód tylko w wersji bez FAP (106 PS) i przyznam szczerze ze wartości spalania które podałeś są powalające. Np. jadąc z Wawy do K-ce Gierkówka z tempomatem ustawionym na 100 km/h komputer pokazywał mi 4,3/4,4 co mniej więcej pokryło się przy dystrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz, średnie na trasie - Mierzone od wylotu w Jankach do ul. Rozdzieńskiego przy IKei w K-ce tak jak napisałem wyżej. Po wjeździe do miasta i paru km skoczyło od razu na 4,7 (w momencie kiedy się zatrzymałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przejechalem juz w sumie tym samochodem z 7kkm.

Bylem w miedzyczasie na wgraniu nowego softu - troche sie poprawilo, ale bardzo nieznacznie.

Po miescie teraz w zime(warszawa, korki) mam spalanie w okolicach 7.5-8litrow

Na trasie ma humory - raz potrafi na drodze szybkiego ruchu palic 6l/100km przy 120km/h a za drugim razem 7 z duzym hakiem (ta sama trasa Wwa-Radom)...

 

Stracilem cierpliowsc i szukam warsztatu w celu usuniecia FAP. Niestety tam gdzie sa zaufani ludzie rozkladaja rece na widok sterownika... wiec to jeszcze chwile potrwa.

Dam znac jakie zmiany bede po calym procesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, jak patrzę w katalogu to wersje z FAP mają tak samo niskie spalanie, albo chyba nawet niższe, jak wersje bez FAP'a. Dlatego nie wiem czy wywalenie FAP'a coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

To moze jakis inny pomysl czemu mam tak wysokie spalanie w porownaniu z wersja 105KM (bez FAP)?

 

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim. Używaj polskich znaków diaktrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, nie ma opcji aby silnik z FAPem palił tyle samo. Podczas wypalania cząstek stałych wykorzystywane jest paliwo, więc musi go ubywać. Jeżeli wypalanie nie jest zbyt częste to różnica nie powinna być wielka. Co do spalania to trzeba jeszcze pamiętać, że mamy obecnie zimę co już samo w sobie powoduje większe spalanie. Silnik dłużej nagrzewa się, a gdy silnik jest niedogrzany spalanie będzie nieco większe.

Jest wiele czynników wpływających na spalanie.

 

kacper69, ile waży obecny samochód a ile poprzedni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ver_batim, no nie wiem czy masz rację. Oglądałem folder i tam w wersji z FAP było mniejsze spalanie. A nawet jeśli trzeba go wypalić to są to tak niewielkie ilości paliwa i to raz na kilkaset lub kilka tyś km że nikt nie jest tego w stanie wychwycić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, miałem już wcześniej dwa samochody z FAP, więc to nie jest tak, że nie wiem, czym to się je.

206SW 1.6 hdi 110KM z FAP(ciut lżejszy) i 407 1.6 hdi 110KM z FAP (sporo cięższy)

Jeździłem nimi te same trasy co teraz i w różnych warunkach pogodowych (mówimy o około 4 latach użytkowania i jakichś 150kkm).

W 206 śr. spalanie miałem na poziomie 5.5-6l/100km, a w 407 6-6.5.

 

Patrząc w katalog Renault:

 

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2 wg Dyrektywy Europejskiej nr 93/116 (w l/100 km i g/km)

Pojemność zbiornika (l) 60

Emisja CO2 (g/km)114

Cykl miejski (l/100 km) 5,1

Cykl pozamiejski (l/100 km) 4,0

Cykl mieszany (l/100 km) 4,4

 

Zawsze zakładam zakłamanie o jakieś 1-1,5 względem katalogów (szczególnie własnie zima). Ale 1. nie robię krótkich tras 2. U mnie to są zwyzki 2-3 litra!

 

Więc albo Renault "zwalił" FAP, albo już rozkładam ręce.

 

P.S. pytanie za piwo: jaki komputer jest tym silniku (firma/model)?

P.S.2. A drugie piwo: czy w tym silniku FAP jest suchy czy mokry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, w Peugeotach jest inna konstrukcja FAPów. Tam spalanie cząstek stałych wspomaga specjalny płyn (mocznik), który trzeba uzupełniać co jakiś czas. W obecnych Renault stosowany jest FAP, który wypalany jest jedynie przez dodatkowy wtrysk paliwa (czyli tzw. suchy). Ważna jest również trasa jaką się pokonuje. Piszesz, że nie robisz krótkich dystansów, ale czy jeździsz głównie po mieście czy w trasie. W mieście FAP znacznie szybciej się zapycha i jego wypalanie jest znacznie częstsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!