Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

coby87, W Megane II masz komputer spalania. Tankujesz ją do pełna i masz podany zasięg na danej ilości paliwa a wiesz jakie masz spalanie średnie. Z podanego niżej wzoru wyliczysz sobie ile masz paliwa w zbiorniku:

 

(średnie spalanie*ilość kilometrów do przejechania)/100 = pojemność baku w litrach

 

np.

mam średnie spalanie na poziomie 6,0l zatem jak zatankowałem do pełna to komputer mi wskazuje zasięg ~1000km. Dokładnie nie pokaże ale nie zbiorniki są robione co 5l tj. 40, 45, 50, 55l nie ma np. 57l.

 

Bardziej łopatologicznie to nie dam rady. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mondeo MKII zbiornik ma 61,5 litra. Przykld z zycia: w sluzbowym Roomsterze wchodzi ledwo 2 litry wiecej niz podaje Skoda ale juz w drugiej Fabii weszlo mi 12litrow wiecej i rozlalem benzyne na stacji. W Twoim przypadku moze to byc pare litrow mniej <ok>

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH!!!]

Napisałem że miałem prawie zerową rezerwe więc gdzie ta się ma zmieścić 9 litrów? W każdy bądź razie dzięki za pomoc:) Jak się dowiem w końcu jaki to bak to Wam napisze:)

[nie cytujemy całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadamy <ok> ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzebię temat, ponieważ ostatnio zabrakło mi paliwa, kiedy teoretycznie powinienem mieć w baku jeszcze ponad 4 litry. Jeżdżę Megane II ph I 1.6 16v od prawie roku i komputer pokładowy sprawdzony mam dość dobrze. Tankuję zawsze do pełna, kasuję wskazania komputera, porównuję je ze spalaniem rzeczywistym wyliczonym tradycyjnym sposobem i tak przy każdym tankowaniu. Do tej pory, przy codziennej jeździe po mieście na krótkich odcinkach, komputer pokazywał spalanie niemal bezbłędnie, z dokładnością do 0,5 litra spalonego paliwa od ostatniego tankowania (np. komputer pokazywał, że spaliłem 53,3 l, a dystrybutor wskazał, że zatankowałem 53l pod korek. Zatem średnie spalanie wskazywane przez komputer zawsze się zgadzało z dokładnością 0,1 l i zawsze było ciut większe (nigdy mniejsze), niż rzeczywiste.

<><><><><><><><><><>><><><><>

W zeszłym tygodniu ruszyłem w trasę tankując na samym początku do pełna. Po przejechaniu 12 km spojrzałem na komputer i pokazał spalanie średnie 5,9 l/100km oraz zasięg 1030 km, czyli wszystko wskazywało na pojemność baku 60 l. Później spalanie wzrastało (autostrada) i zasięg się zmniejszał, ale w drodze powrotnej wyszło mi na to, że spokojnie powinienem dojechać do domu, aż tu nagle na 5 km przed celem silnik się zdławił, jakbym zdjął nogę z gazu i nie chciał reagować na dodawanie gazu. Szczęście było takie, że akurat 300m przede mną była stacja benzynowa, więc na biegu wtoczyłem się na stację, a jak wrzuciłem na luz, to obroty falowały, ale jeszcze nie zgasł. Zatankowałem niecałe 9 l i od razu odpalił, ale obroty jeszcze przez chwilę falowały, a po przegazowaniu wszystko wróciło do normy. Przy tym zdarzeniu wskazania komputera miałem takie: spalone paliwo: 56,7 l; przejechane 854,7 km, śr. spalanie 6,6. Zatankowałem tylko 8,9 l tym razem nie kasując wskazań komputera, a dopiero 2 dni później zatankowałem do pełna (do baku zmieściło się 49,5 l) a wskazania komputera pokazywały wtedy: spalone paliwo: 59,8 l; przejechane 886,1 km, śr. spalanie 6,7.

Wychodzi więc na to, że faktycznie spaliłem 58,4 l (8,9 + 49,5), a komputer policzył, ze 59,8 (czyli aż o 1,4 l za dużo), zatem w momencie braku paliwa w baku powinienem mieć tak naprawdę nawet więcej niż 3,3 l (60 - 56,7) paliwa, ponieważ komputer zawyżył wskazania (powiedzmy, że miałem jakieś 4,5 l).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Do tej pory jeździłem w przekonaniu że mam bak 60L i nigdy nie zwracałem uwagi na rezerwę, która za każdym razem zapalała się jak miałem spalone około 48 l od ostatniego tankowania i niejednokrotnie zdarzało się, że na stacji tankowałem 54 lub nawet 55 litrów, czyli nawet nie wiedziałem, że byłem tak blisko od zatrzymania się na drodze:). Nie wiem, jak jest u innych, ale u mnie bak ma chyba tylko 55 l.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

ciekawe rzeczy piszesz leelook. Mnie to ciekawi ile paliwa zostaje w zbiorniku po zapaleniu się kontrolki rezerwy, z moich wyliczeń wynika, że nie więcej jak 6 litrów (góra 7), a pojemność zbiornika paliwa nie więcej jak 57 litrów.

W tym temacie moje wypociny matematyczne:?:

https://megane.com.pl/topic/27306-ilość-paliwa-w-zbiornika-a-kontrolka-rezerwy/?page=2

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrozumieć że nie da się wyjeździć paliwa do zera zawsze w baku zostanie z 3 litry a nawet wiecej a auto już zgaśnie. Bak w megance jest poziomy nie pionowy ma dość dużą powierzchnie i mając nawet 5 litrów i bujając autem może nie zawsze chwycić paliwo ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!