Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

długo kręci rozrusznik po postoju ok. 0,5 go


hirek219

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie

mam podobny problem ja opisany przez hirek219. myślę że to może być spowodowane brakiem lub słabą masą silnika. U mnie problem jest tego typu że mam do pracy jakie 4km wiec po odpaleniu rano silnik odpala od razu. Po przejechaniu do pracy, stoi 6 - 8h. Nie ruszane auto przez te godzinki. Po wsiadaniu i odpaleniu auta kreci jakieś 4-6 sek., ale odpala. Zauważyłem ostatnio że podczas odpalania jak wcisne pedał gazu to odpala szybciej. Podobno czujnik temp. też odpowiada za to ale jak go odłączę to po odpaleniu od razu załącza się wentylator. Wiec musi być wtyczka załączona do czujnika. Pozdrawiam

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie wygląda na czujnik temperatury silnika lub jego zaśniedziałe łącza. Przeglądnij świece, cewki i ich gniazda (czy czyste, nie zalane olejem). Warto też zobaczyć co zrobił Pitervan przy dużo mniejszym przebiegu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam dzisiaj zauważyłem że mój czujknik temp. cieczy po odpięciu wtyczki mam w niej 2 przewody a trzeci pin jest zaklejony. Też macie tak czy macie 3 kabelki we wtyczce do tego czujnika. A jeśli 3 to gdzie jest mój ten trzeci.

lapka2.gif

Ludzie :!:
Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:
Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. :!:
Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!:
Trochę szacunku dla czytających.

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL i 5.7  - mireczek01

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci jest to włącznik bimetaliczny wentylatora.

Są również czujniki dwupinowe, i może ktoś na takiego wymienił.. Zgodnie z Twoim opisem tak nie powinno być.

Dla  rozwiązania dwupinowego   włącznik przegrzewania się układu chłodzącego jest  zamontowany w chłodnicy.

Zobacz ile przewodów dochodzi do kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kostki idą tylko dwa przewody. A czujnik jest wkręcony i prawdopodobnie jest trzy pinowy. Mój czujnik firmy Magneti Marelli. A więc musieł być już wcześniej wymieniony (Bo mój znajomy ma taka samą megane ii i ma zamontowany ORG RENAULT). Czy ktoś mógłby mi potwierdzić jaki powinien być czujnik w moim aucie. Nr VIN VF1LM0J0H32920381. Bo jak pytałem przez allegro podając nr vin podobno są 3 czujniki do mojego modelu. Megane II 1.6 83kW 2004r Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL i 5.7  - mireczek01

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych 4 pinowych czujników jest inna wtyczka niż do tych 3 pinowych. A raczej nie jest możliwe  zamontować czujnik 4 pinowy do wtyczki o 3 pinach. To raczej nie możliwe, chyba że wtyczki są takie same. Ale z tego co widziałem na aukcji to 4 pinowe czujniki są z zapinka a mój jest wkręcany z boku silnika. Ale to pewnie wiecie gdzie się go montuje. Skoro mam wtyczkę z trzema pinami (jeden zaślepiony) to gdzoe może być jeszcze jeden czujnik temp cieczy. Który powinien dawac sygnal do ECU lub na licznik. Gdzie może być zamontowany jeszcze jeden czujnik w tym aucie.

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wersję z plastikową obudową termostatu, ten czujnik w wersji ze spinką jest montowany w obudowie termostatu. Drugi jest wkręcony w chłodnicę.

Kurcze, zawsze mam wrażenie, że francuzi montują auta z tego co akurat mają na stanie magazynu. :-) 

Pisałem, o tym czteropinowym, bo sprawdzając po Twoim vin, właśnie taki wychodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobilem test po dluzszym postoju. Jak zawsze mialem problem z odpaleniem po przejechaniu kilku km i lekko rozgrzanym silniku po kilku godzonach stania to dzisiaj mnie auto zaskoczyło. Podczas odpalenia (tj. Sprzeglo i start) jak tylko lekko zakrecil wcisnalem jeszcze raz przycisk START. Silnik zakrecił. Dosłownie po 1 sek. Auto zgasiłem. Później jeszcze raz START i sprzęgło to odpalio od kopa. A zawsze miałem problemy z odpaleniem po długim staniu pojazdu. W czym jest problem. Jakieś propozycje.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!