Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

w mojej megi z przebiegiem 5,5 tys. km również od strony drzwi dobiega takie jakby skrzypienie nie wiem co z tym zrobić specjalnie do ASO jechać to szczerze mówiąc nie bardzo mi się uśmiecha, rozwiązał już ktoś ten problem?

 

Mam chyba tak samo.

Pojawiło się skrzypienie gdzieś w drzwiach kierowcy, potem znikło.

Obserwuję, zobaczę jak to będzie się zmieniało. Może coś namierzę. A jak namierzę, to wtedy popracuję nad tym, żeby usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Wczoraj przysłuchiwałem się podczas jazdy skąd dobiega ten odgłos i wydaje mi się że to odgłos jakby szyby lekko trącej o uszczelkę. Po uchyleniu okna odgłos zniknął. spróbuję posmarować górną część uszczelki i zobaczę czy nadal będzie hałasować.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku na 99% procent za skrzypienie są odpowiedzialne uszczelki w drzwiach - te górne, z takiego "pluszowego" materiału.. Po przeczyszczenie i wymyciu na chwile jest spokój (podobnie jak po deszczu). Ostatnio dość dokładnie się temu przyglądałem - uszczelki są bardzo mocno wytarte w miejscu gdzie stykają się z kantem karoserii. Podejrzewam, iż przez to , że materiał się wytarł uszczelki skrzypią. Pytanie czy to wina materiału czy mam jakieś luzy w drzwiach i to jest powodem wytarcia się uszczelek.

 

W każdym badź razie za 2-3 miesiące daje auto do przeglądu gwarancyjnego i zaczynam kampanie o wymianę\naprawę bo skrzypienie jest irytujące. Podobną przypadłość swego czasu miały Focusy i likwidowano to doklejeniem taśmy w miejscu przylegania uszczelek. Pożyjemy , zobaczymy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie ewidentnie jest skrzypienie tapicerki boczków drzwiowych. Jak wyjechałem autem nowiusienkim z salony to od razu zwróciłem na to uwagę. Ma to szczególnie miejsce jak włączę w ciepłe dni klimę. Wtedy elementy się kurczą i skrzypią. A najbardziej to ta listewka ozdobna (w Scenicu) taka drewnopodobna. Jest z badziewiastego plastyku zrobiona. Jak jadę i zacznie skrzypieć to co jakiś czas muszę z łokcia ją potraktować i docisnąć to jest spokój przez chwilę zanim na dziórach się poluzuje. Miałem to rozebrać kiedyś i podkleić jakąś pianką lub gąbką ale jakoś nie wiedziałem jak się zabrać do tego. Nie chcę połamać zapinek i zatrzasków fabrycznych. Z rerklamacją to nie przesadzajmy , bo tylko wysmarują mi auto towotem i powiedzą , że jest git.

Wolę sam się za to wziąść jak będę miał już dosyc tego skrzypienia.

Poza tym to chyba nie ma idealnych aut. Najwazniejsze ,że fura lata , że aż miło i byle tak dalej było <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka tematów dotyczących hałasujących tapicerek w Megane III:

1. Kołki wykonane z tworzywa, mocujące tapicerkę są luźno osadzone. Aby to poprawić należy zdemontować tapicerkę i przykleić kołki za pomocą kleju - np silikon. Aby to zrobić trzeba po prostu nacisnąć pod kołek odpowiednią ilość wspomnianego kleju.

2. Po wewnętrznej stronie tapicerki znajduje sie specjalny elementy (kształtka), który wg mnie jest tam umieszczony w celach bezpieczeństwa (uderzenie boczne). Element ten jest osadzony za pomocą nitów. Mocowanie to nie jest na tyle mocne, aby sztywno docisnąć kształtkę do tapicerki. Ten element również należy podkleić, aby wyeliminować jego drganie.

3. Przewody (sterowanie szybami, lusterek itp) są co prawda zamocowane, tyle, ze można to poprawić. Nie wszędzie są one otulone gąbką, można je dodatkowo przymocować do blachy - ja wykorzystałem specjalną piankę 3M z bardzo mocnym klejem.

4. Miejsce styku górnej listwy drzwi (tej na której jest uszczelka pozioma szyby) z jej mocowaniem - warto posmarować np. wazeliną techniczną. Wyeliminuje to skrzypienie.

5. Przed zamknięciem tapicerki warto zweryfikować, czy nic nie ociera, czy wszystko jest na swoim miejscu - warto założyć tapicerkę na listwie górnej i od spodu (leżąc na glebie) spojrzeć czy wszystko jest OK.

6. Uszczelka wokół drzwi - warto posmarować wazeliną techniczną.

 

7. Zauważyłem, że w moich drzwiach skrzypi szyba przednia. Na nierównościach, przy małej prędkości jest to bardzo irytujące. Minimalne uchylenie szyby eliminuje całkowicie to zjawisko. Wygląda na to, że jest to hałas powodowany przez styk górnej krawędzi szyby z górną uszczelką. Jak będę miał czas to zaaplikuje tam troszkę preparatu smarującego bazującego na teflonie - jest to preparat w sprayu.

 

Uzupełnienie: Napuściłem pod uszczelkę preparatu o którym wspomniałem powyżej. Pomogło, ale nie całkiem.

Potem posmarowałem te same miejsca wazeliną techniczną - pomogło <piwko> - już prawie w ogóle nie słychać. Zobaczę jak będzie na dłuższą metę. Szkoda, ze szyba się troszkę brudzi - krawędzie.

Edytowane przez COWON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Chciałbym powiedzieć, iż pomimo nasmarowania uszczelek wazeliną - uszczelki nadal skrzypią. Nie wiem co z tym tematem robić.

Wszystko jest uzależnione od pogody - jak leje - nic nie skrzypi.

Ostatnio była pogoda tropikowa - ciepło, duszno i dużo wilgoci w powietrzu. Uszczelki strasznie nabrały wigoru - skrzypiały nie do zniesienia.

 

Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w temacie wydających dziwne dźwięki uszczelek zastosowałem już chyba wszystkie dostępne preparaty smarujące (min. WD-40, sylikon w spreju, wazelina techniczna) niestety pomagają one ale na bardzo krótko <piwko> dopóki naniesiony preparat nie wyschnie jest cisza u mnie smarować by trzeba było co trzy dni, a dziwną sprawą jest to, że siła tych dźwięków uzależniona jest od pogody :notacrook: ja już nawet przestałem z tym walczyć w ogóle dla uszczelek w megi III :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zgłosiłem ten problem w serwisie. Jeden z serwisantów odbył ze mną krótką jazdę testową w celu sprawdzenia opisywanych słownie przeze mnie objawów. Przyznał mi rację i zostawiłem auto na kilka godzin. Najpierw czymś posmarowali (co nie pomogło), a później podkleili jakimś rodzajem cieniutkiej taśmy, która przypomina materiał, z którego wykonane jest podłoże w bagażniku. Od tamtej pory słyszę tylko delikatne skrzypienie (coś zrobili niedokładnie, więc przy okazji następnej wizyty w serwisie - niemiłosiernie skrzypi przy otwieraniu i zamykaniu szyba w drzwiach kierowcy - poproszę o poprawkę), ale w porównaniu ze skrzypieniem, które dało się słyszeć przed podklejeniem, to obecne skrzypienie mogę nazwać ciszą. Tak więc, kiedy będziecie w serwisie zapytajcie o tę taśmę, bo pomaga (jeżdżę już 3 tygodnie po zabiegu).

Edytowane przez liptus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!