Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

smród spalin w wnetrzu auta


lineumaciel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Ostatnio dopadła mnie kolejna usterka. Jednym słowem przy uruchamianiu silnika czuć wyraźnie smród spalin w kabinie.

Podejrzewam łącze elastyczne między kolektorem a wydechem ale wolę się dopytać czy mam jeszcze na coś zwrócić uwagę.

 

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem takich samych doznań węchowych był zniszczony katalizator. Pekła obudowa na spawie, spaliny się w tym miejscu wydostawały no a z tamtąd to już prosta droga do kabiny poprzez wentylacje.

Sprawdź to miejsce no i jak wspomniałeś wszystkie połączenia.

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Miełem podobny problem. Dodatkowo smród spalin przy hamowaniu i postoju np. na światłach. Powód uszczelka przy jednym z wtryskiwaczy. Zauważyć to można jak ściągnie się plastikową atrapę na silniku, przy jednym z wtryskiwaczy zaczął pojawiać się jakby wyciek oleju (mokro). Z casem twardnieje i robi się spiek. Naprawa koszt od 40 d0 150 zł, w zależności od problemów. W środku robi się także spiek, który z czasem utrudnia całą operację. Mnie kosztowało to 80zł. Pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

U mnie też śmierdzi na rozgrzanym silniku i stojąc w korku jest nie do wytrzymania. Mechanik zatykając rurę wydechową niby nie zauważył nieszczelności i uciekających spalin ale od razu kazał mi kupić oryginalny przewód elastyczny, aluminiowy z jakąś metalową płytką mieszczący się gdzieś w okolicy kolektora, egr, sam nie wiem. Koszt o zgrozo 520. zł!!!! Daliście mi Panowie nadzieję, że to jednak uszczelka pod wtryskiem. Jakby ktoś z Was już wymieniał aluminiowy przewód, to niech się podzieli uwagami czy jest sposób na obniżenie kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszek25 domyślam o którym przewodzie mówi twój mechanik. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy to uszczelki pod wtryskiwaczami to sprawdzenie czy nie masz w okolicach wtryskiwaczy osadu przypominającego zastygniętą żywicę. Natomiast domyślam się że chodzi mu o elastyczny przewód tuż za katalizatorem. Najlepszym sposobem sprawdzenia tego jest wjazd na kanał i zobaczenie czy nie idą tamtędy spaliny.

- U mnie przy 3 tyś. wydobywały się dźwięki przypominające luźną ceramikę w katalizatorze lub ocierające się osłony termiczne. Mój bez chwili namysłu stwierdził że należy wymienić katalizator bo popękała ceramika.

- Temat rozpracowałem spokojnie przy piwku w kanale jak okazało się całą winę ponosiła jedna śruba 13. Po jej dokręceniu dźwięki znikły.

- Przy okazji całego tego zamieszania i nastawienia że to katalizator do wymiany orientowałem się w senach. Katalizator 650zł, elastyczne łącze wraz z uszczelką i śrubami 150zł.

- Sprawdź pierw to co napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę ale faktycznie okazalo się, że przepuszcza jeden wtryskiwacz ( na zimnym nic nie było słychać, ale na ciepłym już cykał i śmierdział). Chciałem sam zabrać się za wymianę uszczelki pod wtryskiwaczem ale nie wiem jak wyciągnąć podkładkę? Owszem wtryskiwacz też było ciężko wyjąć (nagar) ale jakoś poszło. Znacie może dobry patent na wyjęcie podkładki miedzianej. Druga sprawa, to jak najlepiej odpowietrzyć przwewody paliwowe, bo niestety pospieszyłem się i za szybko zgasiłem (nie zdążył się odpowietrzyć. Będę wdzięczny za poradę, bo nie chcę jechać do mechanika, który chciał mnie naciąć na niepotrzebne i wysokie koszty. O i jeszcze.... doczytałem gdzieś w necie, że warto zajżeć w miskę olejową i obejżeć smok olejowy. Podobno przy nieszczelnym wtryskiwaczu cały osad łatwo się lepi do sitka smoka i silnik traci smarowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc...

 

Kup sprężone powietrze, po drugie dopasuj do wewnętrznej średnicy uszczelki jakiś przedmiot ja użyłem do tego drugiej strony pędzelka szkolnego. Wsadzasz to w uszczelkę znajdującą się w gnieździe wtryskiwacza i czymś drewnianym poczyść gniazdo. Powietrzem wydmuchaj cały syf. Jak mocno wbiłeś pędzelek to bez większych problemów wyjmiesz starą uszczelkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!