Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośność podczas jazdy (Fluence i Megane GT)


Wenel

Recommended Posts

Planuję zakup Fluence lub Megane Grand Tour 1.6 16V (110 KM) i w związku z tym mam pytanie do posiadaczy tych samochodów o głośność w aucie podczas jazdy z prędkościami autostradowymi (120-140 km/h).

Czy silnik 1.6 16V skutecznie przy tych prędkościach zagłusza wszystko, czy też można spokojnie rozmawiać/słuchać radia?

Moje pytanie wynika stąd, że niektórzy użytkownicy Fluence narzekają na głośność powyżej 120 km/h, a chciałem zasięgnąć szerszej opinii także użytkowników Megane GT. Z góry uprzedzam, że miałem okazję jechać Fluence 1.6 na jeździe próbnej - niestety ledwo udało mi się zbliżyć do 100 km/h (Warszawa...).

 

Proszę o podawanie przy prędkości nr biegu i prędkości obrotowej silnika, co ułatwi wszystkim porównywanie wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie raczej głośno. Mam 1.2, przy 3500 obr. robi się dość głośno, a prędkość wtedy to ok. 115. Fluence pewnie będzie lepiej wyciszony ale cudów się nie spodziewajmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie jak ma być głośno w Fluence? To normalne że jak auto jedzie szybciej to jest głośniej. Kto był na F1 to wie że tam przy takich silnikach i takiej najwyższej technice ludzie mają zatyczki w uszach bo tak głośno jest na wyścigu.

Co do Fluence to nie jest tak strasznie głośno. Fakt robi się głośniej powyżej 120 ale jakie by auto nie było to normalna sprawa. Zresztą taki jest knyf w tym aucie że radio automatycznie się podgłaśnia jak obroty się zwiększają i mniej słychać silnik.

Ogólnie polecam autko tylko naprawdę brak uchwytu w bagażniku.

Ale jazda i wyposażenie jest mega i polecam czujniki tylnego parkowania bo w to warto zainwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza z tymi oponami proszę zwrócić uwagę, że większość nowych samochodów (Renault) tych co prędkość maksymalna ma poniżej 190 km ma w oryginale montowane opony z indeksem prędkości T (czyli do 190) opona tak jest cicha ale co do stabilności prowadzenia powyżej 120 km/h można mieć już zastrzeżenia szczególnie na koleinach lub nierównościach przy jeździe na wprost.

Zakładając nową oponę szczególnie „lepszej” klasy np. Continental raczej będą to opony z indeksem H (do 210) lub V (do 240km/h) taka opona będzie głośniejsza od tej z indeksem T ale za to otrzymamy dużo lepsze i stabilne i pewniejsze prowadzenie samochodu.

I dlatego czasami ludzie piszą, że po zmianie opon samochód jest głośniejszy i pojawiają się np. opinie, że Dębica jest cichsza od np. Continentala czy Dunlop tylko Dębica miała indeks prędkości T a te drugie V.

Często ludzie mają opony zimowe z indeksem T a letnie z indeksem V lub H i po zmianie na zimowe twierdzą, że na zimowych jeździ się mniej pewnie itp. i to prawda ale nie z racji budowy opony zimowej tylko indeksu prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Zresztą taki jest knyf w tym aucie że radio automatycznie się podgłaśnia jak obroty się zwiększają i mniej słychać silnik.

 

Nie obroty silnika a prędkość pojazdu. Zapewne tak jak w scenicu można to wyłżczyć lub regulować "czułość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!