Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

A czy ktoś przerabiał już naprawę klapki w megane III ? U mnie podczas jazdy brzęczy z okolic środkowego nawiewu na szybę. Włączenie obiegu wewnętrznego lub wyłączenie klimatronika problem rozwiązuje. Od strony pasażera są chyba dwa silniczki i jeden od strony kierowcy. Ktoś wie, który steruje obiegiem wewnętrznym / zewnętrznym ?

Edytowane przez yogin74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja silnik klapy nawiewu wenątrz/zewnątrz wymieniłem przez lewą kratkę nawiewu po wykręceniu wyświetlacza. Jedną śrubę widać i można sobie poświecić, ale dwie pozostałe wykręcałem na czuja. Trzeba też mieć chudą rękę.

44121566_317247015526219_4182213143075749888_n.jpg

44265635_177353493186491_173595207940440064_n.jpg

Edytowane przez wenom44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopuję temat.Otóż jedynie w tym wątku znalazłem parę informacji na temat terkotania klapki w megane II.Mam zagwozdkę, bo przed chwilą wymieniłem silnik o oznaczeniu 509603 i dalsze M030990Q jako najbardziej winny terkotania klapki. Silnik zlokalizowany za schowkiem pasażera ,dobry dostęp, szybko poszło z wymianą na nowy.Zdemontowany poszedł na sekcję i okazało się ,że jest dobry.Tzn oznaczenie miał już 13V, zębatki wszystkie całe, zlokalizowałem przy okazji piny zasilania - nr 5 + i nr 6 -.reszta pinów 1-4 wolne. Sprawdziłem podając napięcie na te piny , że pracuje poprawnie tzn kreci i pod obciążeniem też.Więc który napęd w końcu terkocze? Pozostałe dwa napędy tzn od strony kierowcy i za schowkiem mają identyczne oznaczenia Valeo  N101980G/D. Czyżby inny terkotał w Sceniku a inny w megance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SC II silnik recyrkulacji jest od strony kierowcy, w megane II zachowkiem pasażera. Terkoczą jednakowo. Zawsze po uruchomieniu silnika przez kilka sekund gdy klimatronik docelowo ustawia je domyślnie na obieg zewnętrzny lub po naciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego. Pozostałe silniki raczej nie powodują terkotania, przynajmniej nie było to opisywane na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Tylko ja zdemontowałem silnik Valeo  M030990Q - na opakowaniu  numer  509603 który był dobry, więc nie on terkotał. Pozostają dwa silniki - Valeo  N101980G/D - jeden za schowkiem a drugi od strony kierowcy.  Który na pierwszy ogień ?Oto jest pytanie. Bo skoro zdemontowany był dobry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik od recyrkulacji jest za schowkiem, umiejscowiony głębiej, wyżej i bliżej drzwi pasażera niż silnik rozdziału powietrza. Po stronie kierowcy jest silnik mieszania powietrza. Na rysunku numer 5 to silnik recyrkulacji.

image.thumb.png.6335a58f0a0552e555f6bef4f5c0cdb0.png

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza. Właśnie ten nr 5  jest po wymianie i okazał się sprawny .Ma oznaczenie Valeo  M030990Q - na opakowaniu  numer  509603. Załączam zdjęcie jak wejdzie.

IMG_20191124_104711.jpg

Ten drugi silnik nie oznaczony na tej grafice i silnik po stronie kierowcy są identyczne i maja oznaczenia jak pisałem wyżej Valeo  N101980G/D. Tyle stwierdziłem organoleptycznie.Więc skoro wymieniłem ten silnik co trzeba a okazał się dobry,sprawny to nic nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!