Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

A czy ktoś przerabiał już naprawę klapki w megane III ? U mnie podczas jazdy brzęczy z okolic środkowego nawiewu na szybę. Włączenie obiegu wewnętrznego lub wyłączenie klimatronika problem rozwiązuje. Od strony pasażera są chyba dwa silniczki i jeden od strony kierowcy. Ktoś wie, który steruje obiegiem wewnętrznym / zewnętrznym ?

Edytowane przez yogin74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja silnik klapy nawiewu wenątrz/zewnątrz wymieniłem przez lewą kratkę nawiewu po wykręceniu wyświetlacza. Jedną śrubę widać i można sobie poświecić, ale dwie pozostałe wykręcałem na czuja. Trzeba też mieć chudą rękę.

44121566_317247015526219_4182213143075749888_n.jpg

44265635_177353493186491_173595207940440064_n.jpg

Edytowane przez wenom44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopuję temat.Otóż jedynie w tym wątku znalazłem parę informacji na temat terkotania klapki w megane II.Mam zagwozdkę, bo przed chwilą wymieniłem silnik o oznaczeniu 509603 i dalsze M030990Q jako najbardziej winny terkotania klapki. Silnik zlokalizowany za schowkiem pasażera ,dobry dostęp, szybko poszło z wymianą na nowy.Zdemontowany poszedł na sekcję i okazało się ,że jest dobry.Tzn oznaczenie miał już 13V, zębatki wszystkie całe, zlokalizowałem przy okazji piny zasilania - nr 5 + i nr 6 -.reszta pinów 1-4 wolne. Sprawdziłem podając napięcie na te piny , że pracuje poprawnie tzn kreci i pod obciążeniem też.Więc który napęd w końcu terkocze? Pozostałe dwa napędy tzn od strony kierowcy i za schowkiem mają identyczne oznaczenia Valeo  N101980G/D. Czyżby inny terkotał w Sceniku a inny w megance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SC II silnik recyrkulacji jest od strony kierowcy, w megane II zachowkiem pasażera. Terkoczą jednakowo. Zawsze po uruchomieniu silnika przez kilka sekund gdy klimatronik docelowo ustawia je domyślnie na obieg zewnętrzny lub po naciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego. Pozostałe silniki raczej nie powodują terkotania, przynajmniej nie było to opisywane na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Tylko ja zdemontowałem silnik Valeo  M030990Q - na opakowaniu  numer  509603 który był dobry, więc nie on terkotał. Pozostają dwa silniki - Valeo  N101980G/D - jeden za schowkiem a drugi od strony kierowcy.  Który na pierwszy ogień ?Oto jest pytanie. Bo skoro zdemontowany był dobry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik od recyrkulacji jest za schowkiem, umiejscowiony głębiej, wyżej i bliżej drzwi pasażera niż silnik rozdziału powietrza. Po stronie kierowcy jest silnik mieszania powietrza. Na rysunku numer 5 to silnik recyrkulacji.

image.thumb.png.6335a58f0a0552e555f6bef4f5c0cdb0.png

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza. Właśnie ten nr 5  jest po wymianie i okazał się sprawny .Ma oznaczenie Valeo  M030990Q - na opakowaniu  numer  509603. Załączam zdjęcie jak wejdzie.

IMG_20191124_104711.jpg

Ten drugi silnik nie oznaczony na tej grafice i silnik po stronie kierowcy są identyczne i maja oznaczenia jak pisałem wyżej Valeo  N101980G/D. Tyle stwierdziłem organoleptycznie.Więc skoro wymieniłem ten silnik co trzeba a okazał się dobry,sprawny to nic nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!