Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Ja też mam dostęp do garażu - ale w mojej ocenie garażu z czasów PRLu robione pod maluchy i duże fiaty może być za wąski. Jednak leży się na wpół w samochodzie a na wpół na zewnątrz samochodu przy powiedzmy max otwartych drzwiach. W garażu do którego mam dostęp ta operacja nie miała by szans powodzenia.

Ale pogoda się polepszyła - może w sobotę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy ładnej pogodzie postanowiłem i ja odkręcić silniczek sterujący klapką nawiewu.

Skorzystałem z metody podanej przez r.gucio czyli przez kratkę nawiewu. Zajęło mi to nicałe 30 min, dojście całkiem dobre. Oczywiście nie odbyło się bez wyłamania trzeciego niewidocznego ucha, zresztą silniczek i tak pójdzie na złom bo połamane są ząbki na dwóch zębatkach.

Może ktoś ma namiary na taki silniczek w rozsądnej cenie bo to co ja znalazłem w necie to minimum 120 zł+przesyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale wczoraj na alle kupiłm komplet trzech silniczków od nagrzewnicy za 30 zL. Ja mam zamiar włączyć o obwód silniczka opornik 27 omów by ograniczyć moc z 5W do 3W. Moc wystarczająca do zamknięcia klapki a zębatki nie będą narażone na duże obciążenia. Jeszcze to rozwiązanie przetestuję i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar włączyć o obwód silniczka opornik 27 omów by ograniczyć moc z 5W do 3W. Moc wystarczająca do zamknięcia klapki a zębatki nie będą narażone na duże obciążenia

^^<czerwona> :) :) :)

Jak zadziała pochwal się patentem. Byłoby dobrze dobudować profilaktycznie, zanim klapka jeszcze działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej cały czas zasilania nie ma bo by ciągle terkotał. Chyba też nie jest wyłączany na zasadzie wykrycia przeciążenia silnika - wtedy być może opornik by fałszował wykrycie tego momentu. Wydaje mi się, że jest sterowany czasowo. Na tyle krótko, że po zatrzymaniu w pozycjach krańcowych nie przepala się. Najprostsza metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!