Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Jest sterowany czasowo, zawsze ok. 5 sek, sprawdzałem na tym uszkodzonym po jego wyjęciu. Przedtem myślałem, że wzrost prądu powoduje jego wyłączenie ale tak nie jest. Każde włączenie zapłonu powoduje uruchomienie silniczkana te ok 5 sek. celem otwarcia klapki na obieg zewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojjj...

1) zakupiłem nowy silniczek obiegu wewnętrznego (VALEO już na 13V) bigok.gif

2) wyposażony w wiedzę, jak go wymienić beż demontażu deski udałem się, by to popełnić helm.gif

3) na starcie poległem, bo ręca moje są niecienkie :) dojście z dołu fatalne, z góry ledwo ledwo panna.gif wymiana nastąpiła tylko poprzez zdemontowaną lewą kratkę. zdemontowałem też ramki od wyświetlacza, by mieć podgląd. oczywiście g... widać, bo wszystko zasłania szeroka blacha los.gif

4) jakimś dziwnym cudem, za pomocą kombinowania z torxem oraz wzmocniony setkami słów na ku... hu... sku.. i pie... udało mi się odkręcić dwie śruby jezor.gif

5) za radą kolegów wyłamałem silniczek z trzeciej śruby los.gif

6) po dwóch godzinach od rozpoczęcia operacji mogłem wreszcie przyłożyć (świetne słowo) nowy silniczek do klapki popcornm.gif

7) niestety spadł mi gdzieś w dół, przy czym nie na pedały i wykładzinę czerwona.gif

8) straciłem 20 minut nim go znalazłem :) leżał z tyłu UCH, po lewej stronie, doskonale ukryty :)

9) znowu - jakimś cudem udało mi się go nasadzić na właściwe miejsce i jednym palcem przytrzymując jakoś wepchnąłem wtyczkę, a później włączyłem zapłon. cel był jeden - miał się ustawić na właściwe miejsce bigok.gif

10) upojony radością, naprawdę nie wiem jak udało mi sie zakręcić dwie śruby los2.gif

całkowity czas - jakieś 3,5 h palecgora.gif

narzędzia - wystarczy tylko TORX 20 na 10-cio cm rękojeści i porządne oświetlenie palecgora.gif

straty - nic z SC, za to ręce czerwone do łokci palecdol.gif

później sprawdzę, co ze starym się stało. w międzyczasie kolega Optima wspomógł mnie słowem. teraz czas na BEER <czerwona>

 

 

no juszzzz

biała zębatka wyglada tak:

zebatkab.jpg

 

widać, że naprawa zębatki jest profesjonalna ^^

poleciał inny ząbek

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wiekiem plastik robi się coraz bardziej kruchy. A codziennie przy każdym zapaleniu silnika jest jak ktoś wyżej napisał - przez 5 sekund przeciążany przez silnik. Tez bym się z czasem obraził i pękł - jak mnie ktoś dziennie przez 5 sekund naciska bym się ruszył a mi to ani w myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po wymianie silniczka klapki. Sam montaż zajął mi 1,5 godziny z czego 60 minut umiejscowienie silniczka w sprzęgiełku, przykręcanie śrubek to już bajka. Z trzeciej zrezygnowałem z powodów oczywistych.

Aby łatwiej było trafić tym silniczkiem na swoje miejsce, do otworu po dolnej śrubie mocującej włożyłem pięciocentymetrową szpileczkę o średnicy ok 3mm i zaostrzoną lekko na końcu by weszła bez problemu w gwint . Dolne ucho silniczka założyłem na tę prowadnicę i dalej już było łatwiej.

Tak jak wcześniej pisałem założyłem dodatkowy opornik w szereg z silniczkiem. Ten co zastosowałem to 50 ohm. Prąd zwarcia bez opornika to 320 mA i moc silniczka wychodzi 4,5 W. Po zastosowaniu opornika prąd ograniczył się do 180 mA i moc odpowiednio spadła do 2,5 W. Wystarcza z powodzeniem. Próbowałem z opornikiem 100 ohm i też zamykało i otwierało klapkę ale uznałem, że to trochę za mała siła i z tej opcji zrezygnowałem. Opornik może być mocy 1 W i nie będzie się grzał.

Jako, ze wcześniej miałem wyłącznik tego silniczka to opornik poszedł w jego miejsce, dobry dostęp i można dalej eksperymentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Panowie, mam pytanie w kwestii klapki i jej szybkiego uciszenia.

 

Czy jeśli przetnę żółty, lub czarny kabel dochodzące do wtyczki silniczka, to temat się uciszy?

 

Planuję zabieg wykonać przy otwartej klapce, by pozostawić obieg otwarty.

 

Dokonał ktos takiej operacji?

 

Wtyczkę cholernie ciężko wypiąć, a w obawie przed wyłamaniem czegokolwiek nie chcę szarpać na siłę.

 

Tytytyty - kotanie już długo mnie męczy, na wymianę się nie piszę, a chcę to draństwo po prostu uciszyć.

 

Nie napsuje za dużo jeśli przetnę kabelek?

post-39155-0-30742800-1371647743_thumb.jpg

post-39155-0-00681800-1371647765_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO nie przecinaj kabelka, bo to najprostsza i nagłupsza metoda.

jest tutaj w wątku opisane jak z panelu sterowania odpiąć odpowiedni kabelek i efekt masz ten sam, a później łatwo to połączyć.

silniczek wcześniej czy później wymienisz - nie jest to tak straszne, jak opisano <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl, że jak kiedyś będziesz chciał to naprawić - to współczuję naprawę tego przeciętego kabelka. Odepniesz go spokojnie. Najwyżej wyłamie się zatrzask - ale on ten zatrzask i tak jest na wyrost zastosowany - wtyczka sam w sobie siedzi ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za motywację :) Kabelka nie uciąłem. Ponownie wyłożyłem się na progu. Głowa na pedałach, stamtąd wypatrzyłem wtyczkę, no i płaskim (krótkim) śrubokrętem pogmerałem w bocznym otworku wtyczki. O dziwo - drgnęło ..i wtyczka wylazła :)

 

Dziś na nowo cieszę się ciszą w aucie, a brak obiegu zamkniętego w zasadzie nieodczuwalny.

Rok jeździłem z tym natrętnym pykaniem. Teraz to co innego ;-)

 

Może i silniczek kiedyś wymienię.

 

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czołem.

Wymieniam silniczek w M II i się zastanawiam czy dawać ten opornik 50 Ohm? Jeśli tak to, które dwa przewody z pięciu to zasilanie?

PS: W MII silniczek jest łatwo dostępny za schowkiem, wystarczy go wykręcić i widać dwa silniczki, jeden mniejszy jest niżej a drugi większy wyżej pod deską, ale łatwo dostępny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornik wstawiłem by ograniczyć moc silniczka. By więcej nie łamał delikatnych plastikowych zębatek. Po zamknięciu lub otwarciu klapki silnik jeszcze przez kilka sekund dostaje napięcie i wywiera nacisk na trybiki. Każde uruchomienie silnika wiąze się z zasileniem silniczka klapki. Opornik nie jest po to by zapobiec spaleniu silniczka bo takich przypadków chyba nie było, zawsze łamią się trybiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!