Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam.

Od pewnego czasu mam pewien problem: po uruchomieniu silnika po ok 1-2 sek. słychać po lewej stronie kierownicy (na wysokości nawiewu) jakby klekotanie, ustaje ono po 3-5 sek. i nic właściwie się nie dzieje, żadne kontrolki się nie zapalają itp. Mechanik mówił,że to jakieś sprzęgiełko.

Cóż to może być i jak to naprawić ?

Pozdrawiam.

Marek

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli kiedyś kogoś dotknie problem pyrkającej klapki taki jak na filmiku :

to ma kilka wyjść-odłączyć wtyczkę od silniczka ,bądź też wypiąć przewód z climatronica ,albo wymienić uszkodzony silniczek na nowy ,wypięcie wtyczkijak już stwerdzono nie jest naprawą ,wiec postanowiłem wymienić wadliwy element .

Dźwięk był na tyle wkurzający,że postanowiłem, że dwa dni jazdy z nim jest wystarczającą motywacją by go wyjąć.

Zakupujemy odpowiedni silniczek na aukcji bądź w sklepie motoryzacyjnym,ceny są różne ja zapłaciłem 115 zł,odrazu widać różnicę w oznaczeniu silniczka,na starym podane jest napięcie 11 V ,na nowym już 13 V,być może to wydłuży jego trwałość .

thumb_hosting_zdjec_1404324162__dsc_1423.jpg

, Udało mi się wyciągnąć silniczek bez demontażu górnej części kokpitu, za to zdjąłem dolną część od strony bezpieczników i jest miejsce na wsadzenie ręki i wykręcenie silniczka ,przy wyjęciu kokpitu chwilowo zatrzymała mnie poduszka pasażera,prawą wtyczkę łatwo wyjąłem bo jest taka jak w kierownicy ,za to lewa nie wiem na jakim myku jest wyciągana ,postanowiłem odkręcić poduszkę i wtedy kokpit trochę się uniósł,myślę,że trzymają go jeszcze tylko głośniki i czujnik nasłonecznienia .

Należy odkręcić plastikową osłonę pod lewarkiem ,oroaz osłony pod kierownicą ,by dostać się do dolnej części konsoli do której są przymocowane dźwignia elektrycznego hamulca ,oraz panel ze ściemniaczem .

1.Odłączyć akumulator,unikniemy niepotrzebnych problemów z elektryką takich jak błąd hamulca elektrycznego .

Odkręcamy osłony pod kierownicą - 2 torxy dolnej osłony .

thumb_hosting_zdjec_1385240808__dsc_0914.jpg

gdy odkręcimy 2 torxy dolnej obudowy możemy nacisnąć zatrzaski po lewej i po prawej stronie górnej obudowy i ją wyjąć pociągając do góry :

thumb_hosting_zdjec_1385240994__dsc_0916.jpg thumb_hosting_zdjec_1385241048__dsc_0920.jpg

Po naciśnięciu zatrzasków cała górna obudowa łatwo się wysunie

thumb_hosting_zdjec_1385241143__dsc_0921.jpg thumb_hosting_zdjec_1385241195__dsc_0923.jpg

Ramkę dźwigni zmiany biegów razem z mieszkiem ,ostrożnie ciągniemy do góry i wyjmujemy z zaczepów, następnie to samo robimy z obudową w której znajduje się przycisk od świateł awaryjnych .Odpinamy wtyczkę od przycisku ,by było nam łatwiej zdemontować resztę i mieć wygodny dostęp .

thumb_hosting_zdjec_1372264993__dsc00081.jpg thumb_hosting_zdjec_1372265034__dsc00082.jpg

wykręcamy 2 wkręty mocujące dolną obudowę konsoli i jeden mocujący wkręt od strony podłokietnika.

thumb_hosting_zdjec_1372262864__dsc00055.jpg thumb_hosting_zdjec_1372262905__dsc00056.jpg

po wykręceniu tych wkrętów wyjmujemy kołek znajdujący się obok pedału gazu mocujący dolną obudowę i możemy całą obudowę wyjąć, ewentualnie odsunąć w stronę podłokietnika ,

thumb_hosting_zdjec_1372264946__dsc00080.jpg

.Odkręcamy 2 wkręty mocujące konsolę środkową i lekko ją odchylamy by mieć dostęp do odkręcenia śrub mocujących dolną obudowę kokpitu pod kierownicą,jedna śruba jest z lewej strony w dolnej części ,kolejna z prawej ,oraz 3 przy dźwigni hamulca elektrycznego

thumb_hosting_zdjec_1404325019__dsc_1437.jpg

Odpinamy moduł hamulca ,oraz panel ze ściemniaczem -jest na zatrzaski więc łatwo wychodzi

Po zdjęciu dolnej obudowy kokpitu mamy dostęp do silniczka .Silniczek przykręcony jest na 3 śruby ,jeśli ktoś ma w miarę szczupłą rękę bez problemu go wykręci ,jeśli nie to trzeba wtedy ściągać górną konsolę co wiąże się ze zdjęciem poszycia z obu słupków,odpięciu poduszki pasażera ,wyjęciu schowka ,odpięciu radia i climatronica ,oraz czujnika nasłonecznienia :

thumb_hosting_zdjec_1404325309__dsc_1427.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1404244745__dsc_1418.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1404244645__dsc_1409.jpg

po wyjęciu okazało się,że faktycznie jeden ząbek jest ułamany

thumb_hosting_zdjec_1404244692__dsc_1411.jpg

Nowy silniczek wkładamy do gniazda ,i przykręcamy,ogólnie łatwiej jest wyjąć to ustrojstwo jak s powrotem zamontować bo wszystko trzeba na czuja robić

thumb_hosting_zdjec_1404325529__dsc_1428.jpg

patrząc w górę od strony pedału sprzęgła widać przykręcaną śrubę

thumb_hosting_zdjec_1404326146__dsc_1429.jpg

po podpięciu moduł hamulca i podłączeniu akumulatora testujemy obieg wewnętrzny jak działa to montujemy konsole i po zabawie

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pochwała - za całą robotę, opis i dokumentację fotograficzną. Ale zaraz pojawia się wątpliwość - po co tyle rozbierania jak można go wymienić od dołu bez tego całego rozkręcania. Ale kto jak woli - ważne, że działa.

Nie zrozumiałem też tego fragmentu: "Udało mi się wyciągnąć silniczek bez demontażu górnej części kokpitu, za to zdjąłem dolną część od strony bezpieczników i jest miejsce na wsadzenie ręki i wykręcenie silniczka ,przy wyjęciu kokpitu chwilowo zatrzymała mnie poduszka pasażera" Silnik jest po lewej stronie, poduszka pasażera po prawej... o co chodziło? Bo na zdjęciach nie widać by to był anglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie własnego doświadczenia w tym temacie:

1) wymiana od góry - dla mnie bez sensu. szkoda czasu zrywać deskę, najlepiej mieć dwóch ludzi, zaczepy plastikowe już nie trzymają tak, jak nowe

2) wymiana od dołu - moje kowalskie ręce poległy... załamka

3) wymieniłem z boku - demontaż wyświetlacza + lewej kratki nawiewu (bocznej) i wszystko opanowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem wyjąć od góry demontując deskę,ale zatrzymała mnie poduszka pasażera ,nie zdemontowałem górnej deski choć już było pewnie blisko ,po drodze wpadłem na pomysł by dostać się od strony bezpieczników i tym sposobem operacja się powiodła-jedyna rzecz która może tam ręce pocharatać to blokada kierownicy.Od strony samego dołu,leżąc na plecach nie dało rady przykręcić śrubek ,jeśli będzie okazja to wyciągać jeszcze raz od razu wyciągnę moduł hamulca elektrycznego i tamtędy wymienię silniczek ,wszystko zależy kto jakie długie ręce ma .Przez kratkę nawet nie próbowałem ,choć pewnie by się udało skoro już ktoś tego dokonał

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Terkotanie jest spowodowane wyłamanymi ząbkami w przekładni silniczka klapki nawiewu zewnętrznego, zarówno w scenicu jak i w megance. Tylko w megance wymiana silniczka jest dużo łatwiejsza bo silniczek jest umieszczony za schowkiem pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!