Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Do "P_r_z_e_m_o":

Właśnie dziś będę wymieniał filtr+ozonowanie. Poprzedni własciciel nie wiem kiedy to robił.

 

Do "Optima":

Dziś sprawdzę kierując się Twoimi wskazówkami. Sprawdzałem tylko na słuch, czy pracuje silniczek recyrkulacji-słychać jego działanie. Tylko że faktycznie klapka może się nie przestawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do "Optima" (i pozostałych Forumowiczów także:)

 

Zrobiłem tzw. próbę "na huczenie" przy maksymalnej prędkości nawiewu i wygląda na to, że "klapka" odpowiadająca za recyrkulację nie zmienia swojego położenia. Odgłos nawiewu nie zmienia się podczas przełączania pomiędzy trybem "z zewnątrz", a recyrkulacją. Troszkę mnie to zmartwiło. Jak zauważyłem, w deszczowe dni, kiedy wilgotność powietrza jest duża, pozostaje mi jeździć z włączoną klimatyzacją :/

Czy wiecie, co mogło się stać? Czy to coś w silniczku (zębatka), czy coś z klapką? Przypomnę, że "terkotało" i z miesiąc temu przestało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli terkotało i przestało to w mojej ocenie wyłamał się ostatni "trzymający" ząbek i klapka została w pozytcji zamknięta. Powróce znów do odbytej przeze rozmowy z osobą, która wskazała mi jak to wymienic ten silniczek. No więc w trakcie tej rozmowy na jej opowieśc o wymianie, japowiedziałem, że nie będę tego silniczka wymieniał, bo i tak tego nie używam, a pupiate odjście, tamta osoba pwiedziała, że ona musiała, bo jej została klapka na obiegu zamkniętym i ciagle parowały szyby a zimą nie dało się jeździć.

Jeżeli tamtemu padło to w pozycji zamkniętej to i Tobie mogła tak zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak właśnie się stało.

Chcę dostać się do tej klapki, tak jak we wcześniejszym poście na zdjęciu było przedstawione (dot. montażu blaszki w kształcie litery "L") i zablokować ją w pozycji otwartej. I w związku z tym mam pytanie. Czy aby dostać się do niej, to wystarczy zdemontować tylko tę część plastiku po stronie kierowcy bez demontażu wycieraczki, a potem metalową osłonę o której też coś było wspominane? Czy trzeba niestety demontować dwie wycieraczki i w ogóle wszystko co pod nimi aby mieć dostęp?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem zdjęte te wszystkie plastiki i dostęp bez demontażu mechanizmu wycieraczek jest bardzo trudny.

Ja jednak bym namawiał do wymiany silniczka. Wiem, teraz jestem "mundry" bo już jestem "po", i nieźle się namęczyłem (tak to teraz wygląda jak czytam swoje posty).

Dlaczego wg. mnie nie robiłbym blaszki, szczególnie teraz jak wiadomo, że można wymienić silniczek, bo:

- nie wiadomo jak długo podziała - co zrobisz jak za chwilę ułamie się kolejny ząbek? Kolejna blaszka. Spójrz na moje zdjęcie. Ja miałem w jednej zębatce dwa żeby wyłamane, a w drugiej już jeden ledwo się trzymał. Blaszka była dobra na wtedy, gdy byliśmy przekonani, że wymiana silniczka tylko poprze demontaż deski rozdzielczej. To faktycznie jakbym miał ją demontować [deskę] to wolałbym blaszkę.

- w ten sposób eliminujesz tylko terkotanie. Nie masz obiegu zamkniętego, no bo blaszka nie pozwala domknąc się klapce.

- też trzeba się trochę narobić - myślę, że z godzinę to zajmie

Jak chcesz wyeliminowac tylko terkotanie to "wsadź" głowę pod deskę rozdzielczą i wyjmij wtyczkę z silniczka. Widać ją jak się leży na ziemi, wujmując kawałęk wygłuszenia obok pedałów. Mniej roboty, nic nie wiercisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem we wcześniejszym poście, przestało już terkotać. Coś całkowicie się połamało i klapka opadła. Mam cały czas sobieg zamknięty, a wciśnięcie przycisku "recyrkulacja" nic nie zmienia. Słychać tylko jak silniczek cichutko sobie chodzi.

Do tej klapki chcę się dostać po to, aby ją otworzyć (unieść do góry) i przymocować ją w tej pozycji.

Nie wiem co mogło się stać. Chyba całkowicie "wysypał się" silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie ręcznie jej nie przestawisz. W mechaniźmie jest przekładnia ślimakowa plus kilka zębatek (taka mini przekładnia). Nie dasz rady z ta ślimakową. Przekładnia ślimakowa ma to do siebie (z mojego doświadczenia), że jak kręcisz wałkiem ze ślimakiem to leciutko idzie cały układ. Jak chcesz w drugą stronę (kręcisz zębatką, żeby obrócić wałek ze ślimakiem), to nie da się. No chyba, że mamy gwint na ślimaku bardzo rzadki, a cały ślimak ma stosowany roooozmiary.

Ja miałem w ręce silniczek i próbowałem go obrócić - nie dałem rady. Jeszcze połamiesz samą klapkę, którą można wymienić już tylko i wyłącznie przez demontaż deski.

Gdybyś chciał ją ręcznie przestawić musiałbyś wyciągnąć silniczek.

No chyba, że chcesz tylko wspomóc silnikowi, że może załapie na kolejny ząbek.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat i mogę powidzieć, że nie ma problemu z dostaniem sie do klapki od strony silnika. Należy tylko, po zdemontowaniu plastyku pod wycieraczką i zdjęciu osłony metalowej nad filtrem powietrza, silnie pociągnąć do góry za profil napędzający ramię wycieraczki tak by zeskoczył z przegubu kulowego. Wówczas jest w miarę dobre dojście do klapki i można z nią cuda wyprawiać. Gdy jeszcze znajdzie się druga osoba, która będzie włączała i wyłączała obieg zamknięty to na pewna obie poradzisz. Próbuj, napewno nic gorzej nie zepsujesz. :applause:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze postanowiłem dopisać "ostatnie zdanie" związane z moją wymianą. Kilka razy narzekałem tam na ten giętki śrubokręt, że robiłem to zwykłym.

Ten zwykły też tak do końca nie jest zwykły. Jego niezwykłość polega na tym, że ma długość z bitem 11.5cm. Co w sytuacji gdy można tam właściwie włożyc tylko jedną rękę pozwala jednocześnie: trzymać śrubokręt jedną reką i jednocześnie przytrzymać małym paluszkiem wkręt lub w momencie odkręcania małym palcem "macać" i "naprowadzać" bit na główke wkrętu. Po natrafieniu na wkręt można kręcić. Dzięki temu wszystko robiłęm jedną ręką.

Jest tam też miejsca (na długość) na zwykły śrubokręt - nie wiem ile ma...20-25cm. Ale wtedy trudno chyba byłoby nim kręcić nie mogąc pożadnie go trzymać za rękojeść. Dotyczy to szczególnie wkrętu trzeciego z tyłu, którego nie widać ani z dołu, ani po demontażu licznika. Tylko po omacku.

post-7796-0-32844500-1310475801_thumb.jpg

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega Optima czyta w moich myślach, bo właśnie chciałem zapytać się o śrubokręt :applause: W tej kwestii już wszystko dla mnie jasne.

Mrarek, będzie sesja:) "Wypięte" przewody, "nagi" silniczek, może być ciekawie <ok>

A teraz pytanka pomocnicze:

1. Czy można przeprowadzić całą operację bez demontażu wyświetlacza? Np. w większej części po omacku?

2. Dziś oglądałem obudowę kolumny kierowniczej i stwierdzam, że z jej demontażem (chodzi mi o dolną "połówkę") nie byłoby problemu.

Czy gdyby ją zdemontować wraz ze styropianem/pianką, który jest pod nią, to czy nie byłoby ewentualnie lepszego dostępu?

3. Może zdemontować lewy dół kokpitu, tu gdzie ściemniacz, hamulec ręczny ... Dużo przy tym pracy? I czy łatwo?

Bo na pierwszy rzut oka nie jest to takie trudne.

4. Do kolegi Optima. Hmm, coś mi nie gra. Czy czasami na tym zdjęciu z kolorowymi kółkami i czerwoną strzałką, element którym jest silniczek, nie powinien być pokazany od strony zębatki? Tzn. odwrócony? Przecież patrząc z pozycji kierowcy, jest on przykręcany do tej całej obudowy z prawej strony (od strony np. mieszka zmiany biegów). Czy mam rację?

Jak w międzyczasie pojawią się pytanka z mojej strony, to będę edytował posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!