Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylne szyby nie działają


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od pewnego czasu nie działają mi tylne szyby. Nie działa sterowanie na drzwiach kierowcy, ani na drzwiach z tyłu. Przewertowałem forum i poczyniłem następujące kroki:

- przeczyściłem preparatem KONTAKT złącza przy zawiasach, pod fotelem kierowcy oraz przy dźwigni otwierania klapy silnika - brak efektu

- zamieniłem moduł z przyciskami ze sprawnego samochodu - brak efektu

- sprawdziłem sterowniki przy siłownikach i same siłowniki - działają

- odpływ wody z podszybia jest drożny

- w schowku w podłodze i pod nogami jest delikatnie wilgotno, ale nie ma jakieś wielkiej wody, czyszczone kostki były suche, nie stały w wodzie

tutaj skończyły się moje pomysły i pomysły z forum. W przyciskach sterowania na drzwiach kierowcy, nie działa podświetlenie przycisków oraz kiedy włączam zabezpieczenie przed dziećmi malutka, czerwona dioda również nie świeci. Nie wiem gdzie dalej szukać problemu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie to poszukaj dokładnie gdzie znajduje sią sterownik szyb. Ja mam co prawda Scenica I ph I ale szyby są szybami. Każde auto ma zabezpieczenie przed przepaleniem silnika szyby. Sterowanie szyb góra dół odbywa się za pomocą zamiany biegunów na silniku. Odpowiedzialny za to jest sterownik a nie przyciski. Poszukaj gdzie jest sterownik szyb i tam pewnie jest jakiś problem. Może wilgoć spowodowała śniedź na jakimś styczniku. Zobacz tutaj http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=12720

Znalazłem coś takiego na elektrodzie:

po każdym odłączeniu akumulatora trzeba zaprogramować przyciski a mianowicie na zamkniętych oknach przytrzymaj przycisk do góry (zamykanie) przez 2-5 sek.Czynność powtórz z kazdym przyciskiem (sterowanie kierowcy) szyby powinny działać płynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem sprawdziłem sterownik (ten przytwierdzony do silniczka, z odnośnika podesłanego przez P_r_z_e_m_o), generalnie mam rozbebeszone drzwi, wyciągnąłem sterownik z tylnej szyby (niedziałającej) i podpiąłem do przednich (które działają) no i szyba działała, więc wnioskuję, że sterownik nie jest uszkodzony. To samo zrobiłem z silniczkiem, podpiąłem pod przód i też się kręci.

Generalnie to wychodzi na to, że do tylnych drzwi nie dochodzi napięcie (skoro sterownik i silniczek jest dobry). Pytanie tylko gdzie szukać przyczyny, że owo napięcie nie dochodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będziesz musiał zdjąć osłony progów i przepatrzyć kable. Nie jestem pewien jak jest w Scenicu II ale u mnie na przednim słupku drzwi kierowcy jest złączka, która czasami zawodzi. Sprawdź u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie do sterowania szyb tylnych wychodzi z modułu bezpieczników w kabinie. Bezpiecznik 40 A. Potem poprzez złącze pod fotelem kierowcy rozgałęzia się do drzwi tylnych lewych i prawych. Tam bym szukał przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Mam identyczny problem. Tylne szyby zmarły obie zarówno przyciskami pd kierowcy jak i tył nie działa.

Nawet wywaliłem oryginalna kostkę bo i tak miałem pośniedziałe końcówki od wody na podłodze ale nadal nic.

Czy jest jakiś sterownik gdzieś od szyb czy jak ?????

Już mi pomysły wyszły wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze ze nie wiem jak sprawdzić przycisk od blokady przed dziećmi - miernikiem sprawdziłem na przyciskach od szyb przednich jest 11.1 V przy wyłączonym silniku a na tylnych przyciskach max 2 V a nawet 0,6

 

przycisk od blokady zamyka drzwi ze nie da sie ich otworzyć od środka szyby nie działają zarówno z przycisków z tyłu lewa prawa jaki z przycisków od kierowcy - MARTWICA TOTALNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zaśniedziałe złącza trzeba je wszystkie przeczyścić.

Masz też problem z napięciem w instalacji. Na włączonym silniku powinno być od 13,5 -14,1 V. Sprawdź napięcie na akumulatorze, na włączonym i wyłączonym silniku.

Jak masz włączoną blokadę to wyłączone jest sterownie tylnych szyb, zarówno z panelu kierownika, jak i przyciskami z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!