Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylne szyby nie działają


Rekomendowane odpowiedzi

U mojej koleżanki przy włączonej blokadzie sterowanie szyb nie działa. Pewnie jakaś opcja albo co? Nie wiem. Tak czy siak coś na 100% jest nie tak z instalacją, zaśniedziałe wtyczki, jakieś zwarcie. Kolejno trzeba rozbierać wtyczki czyścić i sprawdzać "jakość" kontaktu. Pewnie zaczął bym od wtyczek w drzwiach, a potem następne. Jest kilka po drodze. Po za tym jak się nie mylę tylne szyby są zabezpieczone bezpiecznikiem, ale jakby był przepalony to nie powinno być napięcia na silniczkach z tyłu.

krysiun, poczytaj tematy o el. szybach jest tego trochę na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematy na forum czytałem - kostki w drzwiach posprawdzane

Ma ktoś może schemat tych cholernych szyb, czy jest jakiś przekaźnik od szyb ???

Znalazłem tylko jeden tam nad bezpiecznikami taki różowy 40A :-D

Przycisk od blokady wypiołem kostkę i qupa nadal nic partwica szyb totalna.

 

Przeczytaj i popraw zanim coś wyślesz na forum :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tylne szyby są zabezpieczone bezpiecznikiem 40A w kabinie, a tenże z kolei jest zabezpieczony drugim bezpiecznikiem "F8" o wartości 60A. Niestety, dojście do niego jest bardzo trudne bo znajduje się w module bezpieczników mocy. Moduł ten ukryty jest pod bezpiecznikami w komorze silnika. Warto sprawdzić czy dochodzi napięcie do bezpiecznika 40A w kabinie. Bo gdyby do niego nie dochodziło napięcie, wówczas warto by było zajrzeć do tego 60A w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj podziałałem i efekt zerowy - jakis schemat potrzebuję bo inaczej ZONK

 

na bezpieczniku 40A ( pomarańczowy u mnie) jest 12V na przyciskach przód szyby tez się pojawia 12V - natomiast na przycisku szyby tył mam moooze 2V

 

Co do przekaźnika tego różowego mam tylko jeden dochodzą 4 przewody - 3 czerwone i 1 czarny jest na nich napięcie i co ciekawe gorącawy się robi nie powiem czy moze to być zwarcie na sterownikach modułu silniczków szyb ??? i czy on odpowiada za szyby tył niby wyczytałem ze tak .

 

Co jeszcze odpowiada za szyby tył jeśli można wiedzieć ????

 

nic mi jużdo głowy nie przychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj prawie komplet bezpieczników z SCII

 

BSI

bezp01a.jpg

bezp01b.jpg

bezp01c.jpg

 

pod BSI

bezp02a.jpg

bezp02b.jpg

bezp02c.jpg

 

kolejna skrzynka w komorze

bezp03a.jpg

 

skrzynka pod fotelem kierowcy

bezp04a.jpg

 

skrzynka obok kierownicy

bezp05a.jpg

bezp05b.jpg

 

TAGI: bezpiecznik, bezpieczniki, bezpieczników, bezpiecznikom, skrzynka, skrzynki, skrzynek, skrzynkom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam przerabiałem już taki sam temat zarówno z przodem jak i tyłem problem leży po stronie wiązki która namokła (okazuje się ze woda dostaje się jakoś przez izolacje i przewód śniedzieje robi się czarny i nie przewodzi prądu... najpierw radziłbym sprawdzić czy w kostce gdzie wpina się silniczek jest prąd

 

a tu schemat z małym opisem mam nadzieje ze się przyda :-D

 

schematelszybty.jpg

 

 

 

koloryprzewodwmeganeii.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za schemat - ściągnołem sobie płytę z peb.pl i tez mam ALE jak studiuje te piny w kostkach to u mnie jest inaczej chyba ???

mam scenica z 2004roku z października GRAND-a

Sprawdziłem ( miernikiem) kable w kostkach od szyb w przednim panelu od strony kierowcy

I mam chyba inaczej niz na schemacie

ten schemat to jest w ogóle od wersji z kierownica po prawej stronie - 135 - blokada przed dziećmi, 1511 - przyciski szyb 1512 przyciski szyb przód

Musze rozebrać całą instalację z podłogi na spokojnie i będę szukał wtedy

Kostkę pod fotele kierowcy wywaliłem zupełnie miałem tez czarne przewody w środku które oskrobałem i zalutowałem więc tak to wygląda

Faktycznie sprawdzę jeszcze czy na silniczkach mam stały + tego chyba jeszcze nie robiłem i będę wiedział .

DZIĘKI ZA POMOCE NAUKOWE :-D

Edytowane przez krysiun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź też masę czy czasami połączenia masy nie są zaśniedziałe ja obstawiałbym na przewody ale raczej radziłbym po ciągnąć nowe bo te stare za chwilkę znowu zamokną i nie będą przewodzić. Najlepiej sprawdzić czy dochodzi zasilanie na silniczki w tych kostkach jeśli nie będzie zasilania to najlepiej przejść i sprawdzić w kostkach które łącza drzwi i słupek jak tam nie będzie to wina leży gdzieś w wiązce która idzie przez kabinę. Ja mam megane II wiec może być inaczej oznaczona wiązka z tego co pamiętam to były u mnie czarny gruby to masa a biało czarny to zasilanie 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

 

Dzisiaj przed chwilką dłubnołem te szyby nieszczęsne iiii..... na kostce od silniczka 0,62V - MASAKRA !!!!

 

II jeszcze lepiej na bezpieczniku od szyb za schowkiem małym 40A tam miernikiem pokazuje mi 7,4V - MASAKRA - nie wiem gdzie tego szukać - tzn tak ... tam idą dwa kable czerwone jeden chyba sam lub z szarym paskiem to na tym mam 12V dotykając do masy ALE na tym drugim od bezpiecznika nie mam nic ZERO ale mierząc miernikiem te dwa kable gdzie powinien być bezpiecznik pokazuje 7,4V czy nie powinno być 12V ????

 

Proszę czasem zastosować tu i ówdzie przecinek czy kropkę, że o początku zdania z wielkiej litery nie wspomnę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być 12V. Wszystko co pośrednie wskazuje na problemy z połączeniem. Ja jutro zaczynam swoją analizę. Dzisiaj 5 razy mi się szyba otwierała podczas jazdy. Musiałem odłączyć wtyczkę w drzwiach bo chyba bym zwiariował. Narazie kombinatoryka, mam nadzieję iż jutro coś uda mi się ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jażeli bezpiecznik jest sprawny i ma dobry styk, to napięcie na przewodzie przed nim (mierzone od przewodu do masy) i za nim (również mierzone od przewodu do masy) powinno wynosić 12V. Jeżeli mierzyłeś napięcie pomiędzy przewodami przy założonym bezpieczniku to powinno wynosić 0V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam problem za sobą. Dzisiaj wytargałem siedzenie kierowcy, wyciągłem plastiki podłogowe i dostałem się do właściwej wtyczki. Okazało się iż jest zielona. Nie widać tego poprzez szczelinę po usunięciu szuflady bo złącze jest przytwierdzone z boku wręgi i od strony szuflady wszystko wygląda OK. Ogrom zniszczeń widać dopiero po wyciągnięciu siedzenia i plastikowej podłogi. Okazało się iż 3 kabelki są odłączone - miedź śniedziała i w końcu się przerwało połączenie. Po długości kabelków udało mi się ustalić który kabelek do którego pinu. Nie jest to jednoznaczne z kabelkami z wtyczką. Nie wszystkie kolory kabelków w gnieździe są takie same jak we wtyczce. Myśląc o przyszłych nieborakach porobiłem fotki. Każdemu kto pośle wiadomość na priv odeślę to co udało mi się pstryknąć.

8 kabelków musiałem połączyć bezpośrednio ze sobą z pominięciem wtyczki - nie miałem czasu (zmierzch) aby przelutować wszystkie kable więc zrobiłem tylko te które miały jakikolwiek zielony nalot.

To co się przyda to:

- torx 40

- lutownica, cyna, kalafonia

- termokurczliwe koszulki (aby zabezpieczyć lut przed wilgocią)

 

Aby się dostać do podłogi należy:

1. zdjąć plastik między drzwiami (na zaczepach - energicznie i szybko)

2. zdjąć plastik szary co idzie wzdłuż uszczelki drzwi kierowcy (zaczepy, szybko i energicznie)

3. wykręcić 4 torxy, odłączyć wtyczkę od fotela kierowcy (pod fotelem kierowcy) poprzez wysunięcie na bok zaczepu który automatycznie rozłączy złącze

4. wyciągnąc fotel

5. podnieść wykłądzinę podłogową - uwidoczni się się plastikowa część podłogi pod-fotelowej, którą należy wyjąć (ja musiałem nawet zdemontować miejsce na podłokietnik - chodzi o zawijanie się wykładziny)

6. mamy dostęp do wtyczki - naprawiamy ją (zależnie od stanu zastanego)

... pakujemy bambetle z powrotem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!