Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sterowania klimatyzacją z ręczniej


Rekomendowane odpowiedzi

Tak to są te czujniki.Ale widziałem inne obudowy lusterka wstecznego (mniejsze, może bez klimy). Jeżeli twoja obudowa lusterka jest taka jak do klimatronika, to wystarczy to ze zdjęcia.Kupując kompletną nagrzewnicę ,masz możliwość podejrzenia gdzie co i jak powinno być.Jeżeli silniczki i rezystor można dołożyć bez demontażu nagrzewnicy to zyskasz na czasie i kosztach (nabicie klimy). Nie mam Scenica więc nie wiem czy jest możliwość bez demontażu.Ja montowałem koledze w Megane II i tam odbyło się to bez demontażu kokpitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No w sumie masz rację. No u siebie pod lusterkiem mam dokładnie takie coś jak na zdjęciu tyle że bez tego czujnika. Jest nawet brązowa wtyczka do niczego nie podłączona więc podejrzewam że to do tego. Najpierw czeka mnie wymiana poduszek silnika. Potem pomyśle nad tym tematem i oczywiście zrobię manual :)

 

Dodano: 23 paź 2013 - 21:00

Czy wentylator z manualnej klimy pasuje do climatronika? Mam okazje kupić tanią, kompletna nagrzewnice z silniczkami ale bez wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym pochwalić się i napisać iż dzięki bardzo mądrym radom użytkownika NEL sam osobiście przerobiłem sterowanie klimatyzacji ręcznej na klima tronik. Oto co oprocz checi potrzebowałem:

- 3 silniczki : jeden do recyrkulacji powietrza, drugi do regulacji temperatury, trzeci do rozdziało powietrza.

- opornice z wersji klimatronik.

- czujnik temperatury wewnętrznej.

- czujnik nasłonecznienia.

- instalacje z białą kostka do wyświetlacza z jednej strony a z drugiej wyjścia na 3 silniczki;

- niebieska kostka do wyświetlacza jest seryjnie obkręcona czarna izolacja i wsadzona w zaślepkę w nagrzewnicy także tej instalacji z ta kostka nie potrzeba.

Zacząłem tak:

zdemontowalem schowek od strony pasażera, następnie zaślepkę pod schowkiem pasażera do filtra kabinowego i miałem idealne dojście do podłączenia dwóch silniczków. Najpierw zdemontowalem dwie linki z końcówkami od ręcznej instalacji klimatyzacji a następnie w otwory obok wmontowałem silniczki. Z niczym nie miałem problemów podczas demontażu. Przejdźmy na stronę kierowcy. Zdemontowalem zaślepkę przy nogach oraz plastik pod kierownica w tym co są włączniki esp, regulacji świateł itp. oraz dodatkowe bezpieczniki. Położyłem się pod spod kierownicy i świeciłem latarka widać gdzie jest ostatnia to zdemontowania linka od sterowania razem z końcówką. wymontowujemy ja oraz niżej za metalowym wspornikiem widać wejscie na elektryczny silniczek właśnie tam montujemy ten trzeci ostatni. Kolejna rzecz to demontaż opornicy z ręcznej klimatyzacji jest na dwie śrubki torx jedna na dole druga na gorze odczepiamy końcówkę z kablami i demontujemy opornice oraz dość skomplikowana ale wykonalna rzecz demontujemy rezystor wentylatora. Umieszczony jest na wysokości właśnie tej trzeciej linki z końcówką którą montowaliśmy ale bardziej w głąb w stronę ściany grodziowe. Jest on zamontowany na zasadzie zatrzasku na dole i wsadzony na malutki sworzeń u góry. Wcisnąć ręką zatrzask do góry i pociągnąć do siebie, powinien bez problemu wyjść ze swego miejsca. W miejsce starej opornicy montujemy opornice z wersji klimatronik również na dwie śrubki torx. Teraz podłączamy instalacje zaczynamy od podłączenia zielonej szerszej wtyczki do opornicy następnie resztę instalacji przeciągamy na druga stronę nagrzewnicy i po drodze podłączamy jeden silniczek i z drugiej strony dwa silniczki. Zostaje jeszcze jedna wiązka z węższą zielona końcówką którą podłączamy do opornicy a rezystor z klimatronika podłączamy w miejsce starego rezystora. Wsadzamy na sworzeń i wciskamy do środka usłyszymy klik zatrzasku i mamy zamontowany. i czarna szeroka końcówkę podłączamy do tej przejściówki. Montujemy wyświetlacz klimatronika do której podłączamy niebieska końcówkę która mamy seryjnie w aucie i białą ta co zamontowaliśmy. Demontujemy plastik za lusterkiem wstecznym na przedniej szybie i tam podłączamy czujnik temperatury wewnętrznej do brązowej końcówki. Montujemy spowrotem z powrotem. Pozostaje nam tylko czujnik nasłonecznienia demontujemy cały plastik z wyświetlaczem komputera na środku i sprawdzamy czy mamy przewód z dwoma kabelkami jeżeli jest to podłączamy tam czujnik nasłonecznienia wcześniej wywiercając zaślepiony otwór w tym plastiku właśnie przystosowany do tego czujnika. Teraz wszystko składamy do kupy i mamy przerobiona klimatyzacje ręczną na klimatronik. Ostatnia rzecz to podłączenie komputera pod CLIP i przestawienie klimatyzacji ręcznej na klimatronik. W taki oto sposób mamy większy luksus w megance:)

Edytowane przez damiar
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Zastanawiam się czy oba nie będą pasować ale wole zapytać żeby nie kupić a potem się okaże, że nie pasuje.

 

Dodano: 01 lut 2014 - 17:20

Ma ktoś pomysł na czujnik nasłonecznienia, długo walczyłem żeby przeciągnąć kabelek do czujnika bo był zawinięty za schowkiem pasażera, kiedy już mi się udało, podpiąłem czujnik, wkładam go w dziurkę a on wpada da środka, myślałem, że umrę :/ czujnik oryginał wyciągnięty z innego scenica nie wiem dlaczego nie pasuję.

 

Dodano: 31 mar 2014 - 09:54

Jestem w trakcie montażu climatronica, została mi jedna wtyczka i nie wiem do czego ja podłączyć. Idą do niej dwa kable. Drugi koniec jest zakończony zieloną wtyczką która wchodzi w rezystor. Niestety wcześniejszy właściciel "polepił" kable na krótko i nawet nie wiem czy była tam jakaś wtyczka.Proszę o szybką pomoc.

 

Dodano: 31 mar 2014 - 09:55

Załączam zdjęcie.

post-52800-0-37104100-1396256131_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając temat nakręciłem się na wymianę ale mam niemal podstawową wersję (progress) ze zwykłym lusterkiem i jak sądzę bez instalacji pod czujnik nasłonecznienia i temperatury. Wiecie gdzie musiałbym podłączyć te czujniki? Druga sprawa to czy moduł komforu (UCH chyba) ma identyczne możliwości w każdej wersji? Z tego co pisał n1gdy rozumiem że do wymiany opornica wentylatora + klimy ta na dole, bo Nel wspomiał przeróbce wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym różnią się te panele? Jeden jest z czarną wtyczka drugi z białą? Kupiłem taki z białą a kostkę w instalacji miałem czarną. Po małej przeróbce pasuje i zmiana rozdziału powietrza działa. Oba panele maja taki sam układ i różnią się tylko wejściem?

post-52800-0-82034800-1396636727_thumb.jpg

post-52800-0-81606000-1396636736_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Dziękuje za odpowiedź. Musze jeszcze pogrzebać w ustawieniach bo nie działa podgrzewanie tylnej szyby i funkcja "auto". Z tego co wyczytałem na innym forum to musi być włączona klimatyzacja z regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!