Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sterowania klimatyzacją z ręczniej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów serdecznie..!!!

Mam Megane II ph II z ręcznym sterowaniem klimatyzacją.

Zastanawiam się czy da się zamienić starowanie ręczne (z pokręteł na przyciski), wymieniając całą konsolę z tej co teraz mam na taką:

http://www.allegro.pl/item1040265980_megan...nik_okazja.html

Przy czym zaznaczam, że chodzi mi tylko, aby działało to tak, aby regulując przyciskami zmiany temp +/- regulować temp. nawiewu przy wyłączonej oraz włączonej klimatyzacji, zamiast pokrętłami, a nie żeby mieć w pełni funkcjonalny klimatronik, mierzący temp. i regulujący w zależności od zadanej temp. bo wiem, ze do tego są potrzebne jeszcze jakieś czujniki temp. w kabinie itd.

Czyli chodzi mi o samą regulację zimnym i ciepłym powietrzem, bo wszystkie inne przyciski też są na tym panelu z klimatronika (ogrzewanie tylnej szyby, wł/wył AC, siła nawiewu itd.)

Jeśli ktoś z Państwa ma w tej kwestii jakąś wiedzę uprzejmie proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będzie możliwość do twojego układu ogrzewania (obudowy pod deską rozdzielczą) zamontować silniczki temperatury i zmiany rozdziału nadmuchu to już sukces .Musiałbyś zmienić również opornicę wentylatora nadmuchu.

I jesteś dobry z elektryki to uważam że jest możliwe żebyś miał sterowanie elektryczne temperaturą ,prędkością nadmuchu,rozdziałem nadmuchu.

Trochę będziesz miał problem z temperaturą bo climatronic nie pokaże ci jak masz ustawione czy jest na ciepłym czy na zimnym więc będzie trochę problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, brzmi jak mały remont....a ja już kupiłem panel sterowania i obudowę ( to co jest w linku z pierwszego posta). No i nie wiem czy ciągnąc to dalej, bo i tak musiałbym dać komuś to do zrobienia....

A te silniczki nawiewu montuje się pod panelem?, i służą one tylko do tego, co teraz realizowane jest poprzez zmianę ręczną na pokrętłach tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, a co wy na to?

Znalazłem z kumplem instrukcję na zagranicznym forum( wraz z rysunkami) jak to zrobić, tylko że to jest chyba po hiszpańsku, chyba się da, i tu nie ma nic o żadnych silniczkach.

No ale obejrzyjcie sami (zdjęcia się długo ładują dlatego cierpliwości!!!)

 

http://megane2.superforum.fr/interieur-f28...-auto-t7951.htm

 

jak macie jakieś sugestie to proszę bardzo...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołaczam zdjęcia obudowy climatronika kupiłem ją kompletną za 200zł (bardziej się opłacało niż samą opornicę)

Strzałka A miejsce na silniczek rozdziału nawiewu dostęp za schowkiem

Strzałka B miejsce na silniczek temperatury dostęp obok nogi kierowcy

Strzałka C miejsce na opornicę dostęp obok nogi kierowcy

Strzałka D miejsce na silniczek recyrkulacji dostęp za schowkiem

 

Co do zdjęć o które pytasz to ja widzę to tak że gość zrobił pełnego Climatronika bo:

Zaznaczona obudowa przy nogach to miejsce przez które należy zamontować silniczek temperatury i opornicę

drugie zaznaczenie to dostęp za schowkiem do silniczków rozdziału i recyrkulacji

Dodatkowo masz pokazane że należy wymienić lusterko na takie z czujnikiem temperatury wewnętrznej i zamontować czujnik nasłonecznienia . oraz panel sterowania

 

Sprawdź na podstawie moich zdjęć najlepiej wyjmując schowek czy jest możliwość montażu silniczków .Jeżeli tak to gromadź materiały (kup najlepiej tak jak ja kompletną nagrzewnice ) po przekładaj co trzeba i ciesz się Climatronikiem

post-3001-1274806634_thumb.jpg

post-1-1274806634_thumb.jpg

post-1-1274806635_thumb.jpg

post-1-1274806636_thumb.jpg

post-1-1274806637_thumb.jpg

post-1-1274806638_thumb.jpg

post-1-1274806639_thumb.jpg

post-1-1274806640_thumb.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Podpinam się pod ten temat zmiany klimatyzacji manualnej pod klimatronika.

Zdemontowalem wczoraj schowek i jak sie okazało mam dwa wyjscia z tym ze otwor na silniczek recyrkulacji jest zaslepiony jakas zaslepka ale idzIe ja zdemontowac. otwory na reszte czujnikow posiadam. W w obudowie lusterka wewnetrznego rowniez posiadam kostke na czujnik naslonecznienia. Mam tylko pytanie co do okablowania - ktore kable skad dokad musze wymienic i gdzie podpiac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Kupujesz taką kompletną nagrzewnicę .(zapytaj, może ma pozostałe potrzebne ci rzeczy)http://allegro.pl/scenic-ii-lift-nagrzewnica-kompletna-klimatr-cz-wa-i3550476514.html

Przekładasz z niej 3 silniczki do swojej.

Przekładasz rezystor.

Dokupujesz panel sterowania.

Na zdjęciu widać że ma ona już instalację do silniczków - przekładasz ją.

Do panela idą dwie wtyczki jedna zostaje ze starego panela ,druga to właśnie ta widoczna na zdjęciu.

Dokupujesz i montujesz czujnik nasłonecznienia -montuje się go w daszku wyświetlacza.

Dokupujesz i wymieniasz lusterko wsteczne wewnętrzne na takie od klimatronika.

Clipem w UCH zmieniasz ustawienia - z ręcznej na klimatronika.

I masz jak w originale wszystko musi działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej byłoby wywalić całą nagrzewnice i wstawić z climatronica? Mam pytanie odnośnie lusterka wstecznego: muszę je wymieniać? Z tego co wyczytałem jest tam po prostu czujnik temperatury, mam jakąś wolna kostkę może to od tego i wystarczyłoby kupić czujnik? Ten czujnik nasłonecznienia to coś takiego? http://allegro.pl/czujnik-naslonecznienia-renault-scenic-ii-03-08r-i3608578408.html a ten czujnik w lusterku http://allegro.pl/czujnik-klimatronika-scenic-ii-megane-ii-i3611285938.html

Edytowane przez Matys0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!