Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja - sprężarka cyklicznie się wyłą


Rekomendowane odpowiedzi

Za dużo czynnika dali i układ "przeładowuje" i dlatego się wyłącza. Przy prawidłowej ilości czynnika w temperaturze 20 stopni i nie odpalonym silniku, ciśnienie w układzie powinna być ok. 6barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich,

Chciałem się dowiedzieć, czy ktoś w końcu rozwiązał problem z cykającą sprężarką ? Czujnik ciśnienia wymieniony i niestety bez zmian, klimatyzacja nie chłodzi podobnie jak u Was od temperatury 25*C na zewnątrz, jak jest chłodno to w minutę potrafi "zmrozić" całą kabinę. Dodam, że jak jadę samochodem powyżej 90km/h to znów zaczyna chłodzić.

Czy ktoś z osób, które miały ten problem próbowały wyczyścić chłodnicę ? Dało to jakiś wymierny efekt ?

 

Edit:

W moim przypadku problem rozwiązany, okazało się, że miałem na odwrót przepięte wtyczki wentylatora chłodnicy i zamiast zaciągać powietrze pod maskę w kierunku silnika wiał na zewnątrz i można było czuć ciepłe powietrze dmuchające po nogach :o przez co chłodnica zamiast się chłodzić nagrzewała się od silnika... Sprawdźcie u siebie jak macie.

Dodam, że można się do tej wtyczki dostać od spodu auta bez konieczności jego podnoszenia, chyba, że ktoś ma dużą głowę :P Najlepiej również chwilę poczekać, aż się silnik lekko ostudzi bo można się poparzyć.

Pozdrawiam

Edytowane przez askillets
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Chciałbym odgrzać trochę temat.

Po kolei...

Na początku kwietnia miałem objaw coraz słabiej chłodzącej klimy. Pojechałem do chwalonego w okolicy warsztatu, tam sprawdzili szczelność azotem wymienili komplet uszczelnień na połączeniach i klima działała jak powinna. Na początku czerwca po złączeniu klimatyzacji zaczęło się takie dziwne "cykanie", ale klima chłodziła i działała jak należy tylko chwilę po uruchomieniu dawała metaliczne odgłosy.

W ubiegłym tygodniu dałem auto do mechanika na wymianę rozrządu i żeby przyjrzał się tej klimie. Dzwoni wyrobiony kołnierz-gniazdo łożyska pod kółkiem-sprzęgiełkiem. Jako że pod koniec miesiąca mam zamiar jechać do Niemiec prawie 1100 km zdecydowałem o wymianie sprężarki.

W sobotę odebrałem auto ale nie zwracałem na klimę uwagi. Dziś było u nas ze 20 stopni i "zonk" Klima po włączeniu na Auto albo tylko na Ac załącza się ale tak jakby za drugim razem (słychać jakby dwukrotne cyknięcie zanim załączy - wcześniej tylko raz). Podczas jazdy czuć jak klima włącza się i wyłącza (wyraźnie "targa" autem) jak się zatrzymam to słychać jak co parę sekund kompresor załącza się i wyłącza???

Przed wymianą kompresora tego nie było.

Jutro jadę do mechanika z reklamacją.

Co może być przyczyną?

Po jego diagnozie się odezwę.

 

Dodano: 11 lip 2017 - 18:26

Auto naprawione :applause:

Mechanik wydaje mi się nie do końca chciał mi powiedzieć co było...

Stwierdził, że było za dużo czynnika i wymienił czujnik (wyłącznik) ciśnienia klimatyzacji.

Dziś po odebraniu auta zrobiłem koło 100km. Jazda mieszana 50/50 na razie wszystko OK :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich :)

Tak wiem że należy mi się złota łopata miesiąca za odkopanie tematu ;). 

Problem w mojej Megane II 1.9 2004 jest taki że podczas jazdy klimatyzacja (manualna) przestaje chłodzić, na postoju jest ok. Byłem w serwisie klimatyzacji i wszystko ok z ciśnieniem w układzie klimatyzacji, na wolnych obrotach 800 jak i na wyższych tj. 2.3k - 2.6k chłodzi bez problemu (bieg jałowy, na postoju). Czynnik nabijany tydzień temu 553g czynnika + 36g oleju. Oprócz tego wymieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji. Dodatkowy objaw jaki zauważyłem to zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą 90°C, klimatyzacja działa normalnie w czasie jazdy.

Na ELM327 nie pokazuje żadnych błędów.

Myślę że nawalił jakiś czujnik temperatury ale nie wiem jaki :(

Mam nadzieje że ktoś miał opisywany problem kiedyś i udało mu się go rozwiązać :)

Pozdrawiam, Kacper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!