Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja - sprężarka cyklicznie się wyłą


Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam forumowiczów.Mnie także dopadła przypadłosc "pojawiam się i znikam" klimatyzacji.Zaczęło się od tego,że jakis tydzień temu klima przestała działac w czasie jazdy.Sprawdzenie stanu gazu-ok,do kompa jeszcze się nie podpinałem ale może jutro się uda.Odpięłem wtyczkę od presostatu i sprężarki,ponowne podpięcie -nic nie dało.I tu jedna ciekawa sprawa-podczas załączania manualnego klimy słychac przez chwilkę jakby silnik chciał wskoczyc na wyższe obroty ale nie zaskakuje.Dźwięku sprzęgiełka nie słychac.Trochę się poddałem i pomyslałem poczekam na podpięcie do kompa,ale wczoraj załączyłem klimę i zaczęła działac.Tylko,że podczas uruchamiania słychac takie własnie załączanie-wyłączanie(jakby nie mogła się zdecydowac).No i dzisiaj jeszcze działała...przez chwilę,bo znowu się nie uruchamia,ani manualnie ani klimatronik.Zastanawiam się czy ów presostat można jakos rozebrac,wyczyscic.Acha...sorki za brak si i ci,nawet mój komputer jest przeciwko mnie.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pięknie. Ja mam nowy samochód - Fluence- i od początku klima wyłącza się i załącza co kilka sekund ( czy to manual, czy auto ), nawet podczas jazdy. Znawcą nie jestem, sądziłem, że tak ma być. Chłodzi dobrze, ale widzę, że serwis mnie nie ominie. Dam znać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. W autoryzowanym serwisie sprawdzili ilość czynnika, prawidłowość działania podzespołów klimatyzacji. Wszystko OK, jak się okazało i powiezieli, że tak ma być ( cykliczne włącnie i wyłączanie klimy ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

a ja nadal nie mogę się uporać z problemem "cykania" sprężarki. Kompresor w upalne dni na postoju przy próbie załączenia wyłącza się natychmiast, co 5 sek. Zauważyłem przy tym jedną rzecz, mianowicie: nie działa przy tym drugi bieg wentylatora. Gdy się on po pewnym czasie załączy to 'cykanie' ustępuje i klimatyzacja zaczyna działać poprawnie. Jak wiadomo, zespół wentylatora = 2 załącza się dopiero po osiągnięciu ciśnienia 19 bar, a u mnie - po podłączeniu CLIP-a - ciśnienie oscyluje się w granicach 16 - 18 bar. I dlatego pewnie kompresor 'cyka', gdyż nie jest załączony 2 bieg. Jeśli w końcu pożądane ciśnienie 19 bar układ osiągnie, to wentylator zaczyna hałasować (2 bieg) i kompresor się już nie wyłącza.

 

Jeszcze jedna rzecz warta uwagi - jeśli podciągnę obroty pedałem gazu do 1100 obr/min to sprężarka również się nie wyłącza.

 

Mając powyższe na względzie chciałbym zapytać, czy zatem mam za małe ciśnienie w układzie, że nie załącza się 2 bieg wentylatora? Co powoduje, że sprężarka się wyłącza?

 

PS. Presostat wymieniłem na nowy. Pan z serwisu sugeruje wymianę skraplacza.

 

Jeszcze jedna rzecz mi się nasunęła - czy powodem może być zbyt wysoka temperatura silnika i wyłączanie przez komputer sprężarki? Może czynnik chłodniczy stracił na własności i trzeba go wymienić?

 

Dodano: 02 maj 2012 - 19:41

No to pięknie. Ja mam nowy samochód - Fluence- i od początku klima wyłącza się i załącza co kilka sekund ( czy to manual, czy auto ), nawet podczas jazdy. Znawcą nie jestem, sądziłem, że tak ma być. Chłodzi dobrze, ale widzę, że serwis mnie nie ominie. Dam znać. Pozdrawiam.

 

Ty masz inną sytuację - piszesz, że chłodzi dobrze. W moim przypadku na postoju w upalne dni sprężarka próbuje się załączyć co 5 sek. bezskutecznie.

Edytowane przez AnTurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Klima "cyka" i u mnie. Różnica polega na tym, że dzieje się to tylko na biegu jałowym silnika. Po lekkim podniesieniu obrotów (dodaniu gazu), nawet na postoju zaczyna pracowac normalnie. W czasie jazdy też wszystko jest ok. O co chodzi? Klimatyzacja po remoncie ok. miesiąc temu. Nabita (556g czynnika), uszczelniona, sprawdzona po tygodniu użytkowania. Dlaczego "cyka"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dopisuję się jako kolejny "szczęśliwy" użytkownik climatronika made by Renault :)

 

A oto moje boje z klimą, które z resztą już opisywałem:

 

Czynnik uzupełniony, filtr wymieniony oraz wymieniony czujnik ciśnienia (wg CLIP'a był padnięty).

 

Objawy:

1. W czasie upałów - powiedzmy pow. 25st. - baaardzo słaba wydajność głównie w mieście lub na wolnych obrotach mimo ustawienia na panelu 15st.

2. Na wolnych obrotach chwilami w ogóle klima jakby się wyłączała i po chwili znowu załączała. Czuć to z nawiewów jak i po parującej przedniej szybie (w parne dni),

3. Na trasie jest już lepiej, ale również szału nie robi. Najlepiej jest kiedy lecę autostradą wówczas jest już niemal dobrze, choć zaznaczam, że np. temp. np. 18st. jest nie do osiągnięcia,

4. Zupełnie dobrze jest tylko kiedy na zewnątrz jest w okolicach 20-22st. Wówczas klima chłodzi zupełnie normalnie.

 

Powoli zaczynam wierzyć, że TTTM, chociaż wcale mnie to nie pociesza, bo w poprzednim aucie klimatyzacja potrafiła niemal doprowadzić do odmrożeń i to przy temp. +40st.C na zewnątrz (sprawdzone przez 2tyg. urlopu)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość jaku_z_jelcza

To cykanie klimatyzacji spowodowane jest ustawieniami w komputerze. 1.9ci F9Q800 .Żądane obroty przez klimatyzacje wynoszą 800 obr a obroty biegu jałowego tez 800. Jak sprężarka startuje a w układzie jest niskie ciśnienie ok 6 bar to sprężarka ma lekko i obroty silnika prawie nie spadają poniżej 800. Ale jak sprężarka się nam wyłączy np. po nagłym spadku obrotów np. podjeżdżanie pod światłami i ciśnienie wynosi jeszcze ok 14-15 bar ( nie zdąży się rozprężyć)to sprężarka rusza pod obciążeniem, przydusza silnik, obroty spadają dużo poniżej 800 i wyrzuca sprężarkę. W megane 2 obroty biegu jałowego nie są podnoszone w czasie pracy klimatyzacji tak jak to było w megane 1 gdzie obroty jałowe były podnoszone z 850 na 875. Poza tym w megane 1 obroty żądane przez klimatyzacje dla silnika dti wynosiły 625 i dopiero poniżej tych obrotów sterownik wyrzucał klimatyzację. Rozwiązania są dwa. Zakładając że sprężarka się nie zaciera , wszystko jest sprawne możemy zrobić dwie rzeczy:

1. Podnieść obroty biegu jałowego ( silnik dci sterownik edc15 - możliwe za pomocą dwóch kliknięć w clipie(robiłem to w lagunie 2 kolegi z silnikiem 1.9dci) EDC16 - nie mogę znaleźć tej opcji a w megane 2 silniki 1.9dci są tylko ze sterownikiem EDC16)

2. Zmniejszyć z 800 na 700 - 650 obroty żadane przez klimatyzacje też nie mogę tego znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

Odgrzebuję temat, bo problem klimatyzacji wraca jak bumerang.

 

Wczoraj auto stało cały dzień u mechanika od klimy oraz elektryka. Objawy jak pisałem: słaba wydajność klimy nawet przy ustawieniu 15st, w chwilach kiedy na zewnątrz jest do 23-25st działa jeszcze jako tako, ale w okolicach 30st już jest kiszka na całego, z nawiewów leci ledwo chłodno-letnie powietrze, na postoju sprężarka cyklicznie się wyłącza i włącza mimo upału w środku. I teraz najlepsze: mechanicy zgodnie stwierdzają, że od strony układu klimy jest wszystko ok.: sprężarka działa, czujnik ciśnienia sprawny, ciśnienie w układzie w normie, wentylator się załącza, jakieś rurki lodowate, wszystko cacy. Diagnoza jest taka: zawieszające się jakieś klapki, które sterują mieszaniem powietrza ciepłego i zimnego. Problem w tym, że aby się do tego dostać trzeba wybebeszyć całą deskę rozdzielczą, a ponoć i tak nie będzie widać tych "klapek".

 

Czy Waszym zdaniem może to być trafna diagnoza ?? Trochę mnie zastanawia to, że w nieco chłodniejsze dni klima jakoś jeszcze daje radę a w upalne już nie... ale może jest przyczyna ??

Co radzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megankę mam od 3 mcy więc nie mam doświadczenia ale jak jeździłem kia ceed objawy były podobne. Tam zapychał się filtr powietrza kabiny, przez który klima dmucha. Zawsze wiosną wymieniałem i było ok. Ten wmieniony był cały czarny i z paprochami więc nie dziwię się, że nie chłodziło.Może tu jest podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniam co rok, w tym roku był wymieniany z początkiem maja, więc ten trop odpada.

 

Dodano: 22 cze 2013 - 17:24

Panowie, jeszcze jedno male spostrzezenie, moze dziwne, moze niemozliwe ale jednak: kiedy jestem w "zakrecie" w lewo wowczas wyraznie czuc powiew zimniejszego powietrza... Moze to troche dziwne, ale fakt jest faktem :)

Edytowane przez Viniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy.

Podłączam się pod post ponieważ także mam podobne problemy z klimą jak wyżej opisane. W upalne dni temp. powyżej 30 st. klima się rozłącza na postoju. Zwłaszcza po przejechaniu trasy i postoju czuć jak leci ciepłe powietrze z kratek nawiewu oraz słychać charakterystyczne "cykanie" klimatyzacji. Byłem w warsztacie od klimy i sprawdzili że w momencie kiedy po lekkim przegazowaniu klima się rozłącza i kliku sekundach zaskakuje ale w tym momencie jest wysokie ciśnienie. Zauważyłem jeszcze że nie zawsze wnetylator klimy włącza się na II bieg. Po przestudiowaniu kilkudziesięciu stron w internecie i naszego forum planuję wymienić czujnik ciśnienia klimatyzacji oraz czujnik płynu w chłodnicy. Dodam że klima robiona w zeszłym roku wymieniona sprężarka, osuszacz, chłodnica klimy. Podczas wymiany zaworu EGR byłem u elektryka i diagnostyce na kopie wyrzcuiło błąd "Zwarcie klimatyzacji do masy" może nie do końca w takich słowach, ale był mniej więcej taki sens, zdziwiony spytał się czy klima chodzi, skasował błąd i w chłodne klima działa bez zarzutu a w upalne pojawiają się problemy. Planuję jeszcze w najbliższy weekend wymyć chłodnice tak jak sugerowali koledzy na forum może to coś pomoże.

Jeśli ktoś wpadł na pomysł jakie mogą być przyczyny lub udało mu się usunąć podobną awarię liczę na wsparcie.

P.S.

Po wymianie czujników oraz wymyciu klimy odezwę się forum czy pomogło, tym bardziej że na początek lipca zapowiadają znowu upały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oceń stan chłodnicy klimy. U mnie jest totalnie poniszczona kamykami i zapchana owadami. Mały przepływ powietrza powoduje wzrost ciśnienia czynnika a co za tym idzie i ciśnienia. Na jeden sezon pomaga przemycie myjką ciśnieniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!