AnTurek Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Witam, Chciałbym zdiagnozować w moim samochodzie funkcjonowanie recyrkulacji powietrza ponieważ mam pewne obawy co do działania tego obiegu. Otóż przy załączonej wentylacji na dość dużym stopniu gdy dokonuję przełączania wentylacji na obieg zamknięty, pomimo, że odpowiedni piktogram na ekranie się zapala to nie słychać zmiany wydobywającego się szumu z kratki nawiewu. Czy zapalenie/zgaszenie się piktogramu recyrkulacji powietrza jednoznacznie oznacza sprawność tej funkcji? Gdzie mógłbym sprawdzić, czy mechanicznie przepustnica recyrkulacji się przełącza? Podobno znajduje się ona pod podszybiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antonescu Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Szukaj w tematach o klapce obiegu zamkniętego. Znany i często pojawiający się temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnTurek Napisano 18 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 Trochę na forum pogrzebałem lecz niewiele tak naprawdę tego jest odnośnie Megane II. Dużo więcej jest ale dla Megane I. Mogę natomiast po tym stwierdzić, że jeśli ściągnę schowek pasażera to będę miał dostęp do silniczka recyrkulacji. Dzisiaj tak uczynię. Później będę próbował - nigdy tego nie robiłem - rozebrać podszybie, gdyż tam z kolei będę mógł zaobserwować czy klapka obwodu zamkniętego pracuje poprawnie. Czy mam rację? Wyczytałem również z postów, że najczęściej w tym przypadku pada koło zębate w silniczku. Czy oprócz tej wady jest jeszcze coś co może ulec awarii? Czy podobne koła zębate znajdują się również w innym miejscu? Chciałbym zaznaczyć, że w moim przypadku nie słychać żadnych stukotów podczas sterowania recyrkulacją, a podejrzenia co do poprawnej jej pracy moje są dlatego, ponieważ nie zmienia się rodzaj szumu nawiewu po za-sterowaniu. Chciałbym to jakoś zdiagnozować jakoś. --- Odkręciłem schowek pasażera a następnie silniczek recyrkulacji. Znajduje się on nad schowkiem. Załączyłem sterowanie na konsoli i silniczek zadziałał. Czyli jest sprawny, pomyślałem. Włożyłem go więc w swoje miejsce i nie przykręcając go ponownie załączyłem sterowanie. Recyrkulacja zadziałała! Skręciłem więc wszystko. Co zatem było powodem, że przedtem nie działała? Ciężko stwierdzić. Nie działa ona jednak tak jak powinna, mianowicie przy zamykaniu obiegu coś przeskakuje w silniczku ale klapka się zamyka. W drugą stronę jest całkowicie cicho. --- Na następny dzień przepustnica znowu przestała pracować. Nie wiem, może to jednak silniczek uległ uszkodzeniu? Prawdopodobnie jak go wyciągnę i włożę to recyrkulacja będzie sprawna, lecz tylko na chwilę. Coś powoduje, że silniczek odmawia pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antonescu Napisano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2010 Sprawdziłeś stan zębów na mechaniźmie? Może jest wyszerbione któreś koło i czasem nie zazębia poprawnie. Albo coś tam blokuje, jakieś liście czy martwe zwierzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AnTurek Napisano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2010 Uzębienie w silniczku jest sprawne. O ile to mozna w dość łatwy sposób sprawdzić to tego nie mozna powiedzieć o znajdujących się w komorze ewentualnych zanieczyszczeniach. Od paru dni klapka funkcjonuje poprawnie lecz słychać jej pracę podczas sterowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.