Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obrotomierz przestał działać. Gdzie może być


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

 

W mojej Megane 1.4 1999r.(jak w profilu) parę dni temu obrotomierz zaczął wariować. Jak silnik chodzi na wolnych to to wskazówka całkiem leży, jak depne gazu to podskoczy na jakieś 3000 obr. Kiedy to się zaczęło to przez jakieś 2 dni nie działał wcale, później raptem zaczął działać normalnie, ale długo to nie potrwało.

Przez dłuższy czas(jakieś 2 tygodnie) nie ruszał się. Przeglądałem już forum ale nie znalazłem niczego co by rozwiązało problem.

Wczoraj sprawdziłem kostki do zegarów, popsikałem kontakt sprayem, to samo zrobiłem ze złączem wielostykowym komputera.

Po tych operacjach zaczął się ruszać, ale jakoś dziwnie. Na wolnych wskazówka opadła na 500 obr, na wyższych niby było w miarę ok. Ale przy schodzeniu lub wchodzeniu na obroty w granicach od 1000 d0 2500 wskazówka tak jakby schodkowała, nie podnośiła/opuszczała się płynnie.

Niestety długo on nie podziałał... Dzisiaj rano jeszcze jakoś działał, ale wskazywał złe wartości, a później wskazówka opadła całkiem na dół i już tak została.

 

Kończą mi się już pomysły i nie wiem co z tym zrobić. Gdzie jeszcze można coś posprawdzać???

 

Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi / pomysły co tu może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barył, posprawdzaj jeszcze styki i kabelki na alternatorze. Z tego co pamiętam w tych rocznikach sygnał do obrotka z alternatora chyba idzie. Zaznaczam jednak, że nie jestem tego na 100% pewny, gdzieś mi się taka informacja w postach na forum przed oczami przewinęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslach faktycznie z alternatora. W benzynie nie. Wg Sam naprawiam WKiŁ pin 33 i 34 odpowiada za przesył informacji o prędkości wału korbowego. Nie wiem czy kostka nie łączy się w tej czarnej skrzynce w komorze silnika. Raczej braku styku może bym szukał na umieszczonej tam białej kostce pod bezpiecznikami.

Ale to tylko nasze dywagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze lepper_pl sygnał do obrotomierza w dieslach idzie z alternatora, a u mnie zgodnie z tym co wyszperałem na forum i w różnych pdf-ach, Czujnik położenia wału podłączony jest do ECU i to z komputera później którymś złączem(nie wiem jeszcze którym) idzie sygnał do obrotomierza.

 

A teraz co już zrobiłem i jakie były tego rezultaty:

sprawdzałem już styki czujnika położenia wału, styki gniazda wielostykowego komputera, kostki licznika, przekaźniki w czarnej skrzynce przy ECU, zegary. Ręce mi już opadają z tym obrotomierzem.

Najlepsze jest to że jak odłączę ECU i podłącze to po odpaleniu obrotek się podnosi, co prawda trochę dziwnie działa bo nie pokazuje właściwych obrotów... Ale jak zgaszę silnik i ponownie odpalę to już się nie podnosi.

 

Znalazłem pdf-a ze specyfikacją mojego silnika. Tak wygląda moje złącze ECU i schematy do niego.(fotki poniżej)

O ile wiem którym kablem idzie sygnał do obrotomierza w zegarach( z opisu zegarów wygląda że jest to pin 4 w kostce :-) to nie wiem który pin wychodzi z komputera do obrotomierza... Wydaje mi się że jest to pin 70, ale nie jestem pewien...??(podłączył bym wtedy obrotomierz na krótko)

 

A i jeszcze chciałem zrobić diagnostykę zegarów wg. instrukcji (bez ADAC) ale nic się nie dzieje kiedy robię tak jak tam napisali....

 

[ Dodano: 2010-07-04, 21:33 ]

W weekend podłączyłem oddzielnym kablem obrotomierz z komputerem na krótko. Niestety nic to nie dało... Sprawdziłem też przewodność instalacji, jest ok. Tak więc można wykluczyć przegnicie kabli, brak styków na złączach itp.

Obrotomierz dalej zachowuje się dziwnie. Teraz co prawda się rusza, ale pokazuje za wysokie lub za niskie wskazania....

 

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak????

 

Bo mi już tylko przychodzi na myśl że to zegary mogą być wadliwe, a dokładnie silniczek obrotka, albo komputer daje zły sygnał....

Oscyloskopu nie mam to nie sprawdzę jaki sygnał ECU podaje, jedynie zmierzyłem napięcie na wyjściu złącza z komputera do obrotomierza i było ok 9.86V.

 

To właściwe napięcie, czy za małe???

Wie ktoś może???

post-16796-1277768690_thumb.jpg

post-1-1277768690_thumb.jpg

post-1-1277768691_thumb.jpg

post-1-1277768692_thumb.jpg

post-1-1277768693_thumb.jpg

post-1-1277768694_thumb.jpg

post-1-1277768695_thumb.jpg

post-1-1277768696_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!