Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obrotomierz przestał działać. Gdzie może być


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

 

W mojej Megane 1.4 1999r.(jak w profilu) parę dni temu obrotomierz zaczął wariować. Jak silnik chodzi na wolnych to to wskazówka całkiem leży, jak depne gazu to podskoczy na jakieś 3000 obr. Kiedy to się zaczęło to przez jakieś 2 dni nie działał wcale, później raptem zaczął działać normalnie, ale długo to nie potrwało.

Przez dłuższy czas(jakieś 2 tygodnie) nie ruszał się. Przeglądałem już forum ale nie znalazłem niczego co by rozwiązało problem.

Wczoraj sprawdziłem kostki do zegarów, popsikałem kontakt sprayem, to samo zrobiłem ze złączem wielostykowym komputera.

Po tych operacjach zaczął się ruszać, ale jakoś dziwnie. Na wolnych wskazówka opadła na 500 obr, na wyższych niby było w miarę ok. Ale przy schodzeniu lub wchodzeniu na obroty w granicach od 1000 d0 2500 wskazówka tak jakby schodkowała, nie podnośiła/opuszczała się płynnie.

Niestety długo on nie podziałał... Dzisiaj rano jeszcze jakoś działał, ale wskazywał złe wartości, a później wskazówka opadła całkiem na dół i już tak została.

 

Kończą mi się już pomysły i nie wiem co z tym zrobić. Gdzie jeszcze można coś posprawdzać???

 

Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi / pomysły co tu może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barył, posprawdzaj jeszcze styki i kabelki na alternatorze. Z tego co pamiętam w tych rocznikach sygnał do obrotka z alternatora chyba idzie. Zaznaczam jednak, że nie jestem tego na 100% pewny, gdzieś mi się taka informacja w postach na forum przed oczami przewinęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslach faktycznie z alternatora. W benzynie nie. Wg Sam naprawiam WKiŁ pin 33 i 34 odpowiada za przesył informacji o prędkości wału korbowego. Nie wiem czy kostka nie łączy się w tej czarnej skrzynce w komorze silnika. Raczej braku styku może bym szukał na umieszczonej tam białej kostce pod bezpiecznikami.

Ale to tylko nasze dywagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze lepper_pl sygnał do obrotomierza w dieslach idzie z alternatora, a u mnie zgodnie z tym co wyszperałem na forum i w różnych pdf-ach, Czujnik położenia wału podłączony jest do ECU i to z komputera później którymś złączem(nie wiem jeszcze którym) idzie sygnał do obrotomierza.

 

A teraz co już zrobiłem i jakie były tego rezultaty:

sprawdzałem już styki czujnika położenia wału, styki gniazda wielostykowego komputera, kostki licznika, przekaźniki w czarnej skrzynce przy ECU, zegary. Ręce mi już opadają z tym obrotomierzem.

Najlepsze jest to że jak odłączę ECU i podłącze to po odpaleniu obrotek się podnosi, co prawda trochę dziwnie działa bo nie pokazuje właściwych obrotów... Ale jak zgaszę silnik i ponownie odpalę to już się nie podnosi.

 

Znalazłem pdf-a ze specyfikacją mojego silnika. Tak wygląda moje złącze ECU i schematy do niego.(fotki poniżej)

O ile wiem którym kablem idzie sygnał do obrotomierza w zegarach( z opisu zegarów wygląda że jest to pin 4 w kostce :-) to nie wiem który pin wychodzi z komputera do obrotomierza... Wydaje mi się że jest to pin 70, ale nie jestem pewien...??(podłączył bym wtedy obrotomierz na krótko)

 

A i jeszcze chciałem zrobić diagnostykę zegarów wg. instrukcji (bez ADAC) ale nic się nie dzieje kiedy robię tak jak tam napisali....

 

[ Dodano: 2010-07-04, 21:33 ]

W weekend podłączyłem oddzielnym kablem obrotomierz z komputerem na krótko. Niestety nic to nie dało... Sprawdziłem też przewodność instalacji, jest ok. Tak więc można wykluczyć przegnicie kabli, brak styków na złączach itp.

Obrotomierz dalej zachowuje się dziwnie. Teraz co prawda się rusza, ale pokazuje za wysokie lub za niskie wskazania....

 

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak????

 

Bo mi już tylko przychodzi na myśl że to zegary mogą być wadliwe, a dokładnie silniczek obrotka, albo komputer daje zły sygnał....

Oscyloskopu nie mam to nie sprawdzę jaki sygnał ECU podaje, jedynie zmierzyłem napięcie na wyjściu złącza z komputera do obrotomierza i było ok 9.86V.

 

To właściwe napięcie, czy za małe???

Wie ktoś może???

post-16796-1277768690_thumb.jpg

post-1-1277768690_thumb.jpg

post-1-1277768691_thumb.jpg

post-1-1277768692_thumb.jpg

post-1-1277768693_thumb.jpg

post-1-1277768694_thumb.jpg

post-1-1277768695_thumb.jpg

post-1-1277768696_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!