Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obrotomierz przestał działać. Gdzie może być


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!

 

W mojej Megane 1.4 1999r.(jak w profilu) parę dni temu obrotomierz zaczął wariować. Jak silnik chodzi na wolnych to to wskazówka całkiem leży, jak depne gazu to podskoczy na jakieś 3000 obr. Kiedy to się zaczęło to przez jakieś 2 dni nie działał wcale, później raptem zaczął działać normalnie, ale długo to nie potrwało.

Przez dłuższy czas(jakieś 2 tygodnie) nie ruszał się. Przeglądałem już forum ale nie znalazłem niczego co by rozwiązało problem.

Wczoraj sprawdziłem kostki do zegarów, popsikałem kontakt sprayem, to samo zrobiłem ze złączem wielostykowym komputera.

Po tych operacjach zaczął się ruszać, ale jakoś dziwnie. Na wolnych wskazówka opadła na 500 obr, na wyższych niby było w miarę ok. Ale przy schodzeniu lub wchodzeniu na obroty w granicach od 1000 d0 2500 wskazówka tak jakby schodkowała, nie podnośiła/opuszczała się płynnie.

Niestety długo on nie podziałał... Dzisiaj rano jeszcze jakoś działał, ale wskazywał złe wartości, a później wskazówka opadła całkiem na dół i już tak została.

 

Kończą mi się już pomysły i nie wiem co z tym zrobić. Gdzie jeszcze można coś posprawdzać???

 

Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi / pomysły co tu może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barył, posprawdzaj jeszcze styki i kabelki na alternatorze. Z tego co pamiętam w tych rocznikach sygnał do obrotka z alternatora chyba idzie. Zaznaczam jednak, że nie jestem tego na 100% pewny, gdzieś mi się taka informacja w postach na forum przed oczami przewinęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslach faktycznie z alternatora. W benzynie nie. Wg Sam naprawiam WKiŁ pin 33 i 34 odpowiada za przesył informacji o prędkości wału korbowego. Nie wiem czy kostka nie łączy się w tej czarnej skrzynce w komorze silnika. Raczej braku styku może bym szukał na umieszczonej tam białej kostce pod bezpiecznikami.

Ale to tylko nasze dywagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze lepper_pl sygnał do obrotomierza w dieslach idzie z alternatora, a u mnie zgodnie z tym co wyszperałem na forum i w różnych pdf-ach, Czujnik położenia wału podłączony jest do ECU i to z komputera później którymś złączem(nie wiem jeszcze którym) idzie sygnał do obrotomierza.

 

A teraz co już zrobiłem i jakie były tego rezultaty:

sprawdzałem już styki czujnika położenia wału, styki gniazda wielostykowego komputera, kostki licznika, przekaźniki w czarnej skrzynce przy ECU, zegary. Ręce mi już opadają z tym obrotomierzem.

Najlepsze jest to że jak odłączę ECU i podłącze to po odpaleniu obrotek się podnosi, co prawda trochę dziwnie działa bo nie pokazuje właściwych obrotów... Ale jak zgaszę silnik i ponownie odpalę to już się nie podnosi.

 

Znalazłem pdf-a ze specyfikacją mojego silnika. Tak wygląda moje złącze ECU i schematy do niego.(fotki poniżej)

O ile wiem którym kablem idzie sygnał do obrotomierza w zegarach( z opisu zegarów wygląda że jest to pin 4 w kostce :-) to nie wiem który pin wychodzi z komputera do obrotomierza... Wydaje mi się że jest to pin 70, ale nie jestem pewien...??(podłączył bym wtedy obrotomierz na krótko)

 

A i jeszcze chciałem zrobić diagnostykę zegarów wg. instrukcji (bez ADAC) ale nic się nie dzieje kiedy robię tak jak tam napisali....

 

[ Dodano: 2010-07-04, 21:33 ]

W weekend podłączyłem oddzielnym kablem obrotomierz z komputerem na krótko. Niestety nic to nie dało... Sprawdziłem też przewodność instalacji, jest ok. Tak więc można wykluczyć przegnicie kabli, brak styków na złączach itp.

Obrotomierz dalej zachowuje się dziwnie. Teraz co prawda się rusza, ale pokazuje za wysokie lub za niskie wskazania....

 

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak????

 

Bo mi już tylko przychodzi na myśl że to zegary mogą być wadliwe, a dokładnie silniczek obrotka, albo komputer daje zły sygnał....

Oscyloskopu nie mam to nie sprawdzę jaki sygnał ECU podaje, jedynie zmierzyłem napięcie na wyjściu złącza z komputera do obrotomierza i było ok 9.86V.

 

To właściwe napięcie, czy za małe???

Wie ktoś może???

post-16796-1277768690_thumb.jpg

post-1-1277768690_thumb.jpg

post-1-1277768691_thumb.jpg

post-1-1277768692_thumb.jpg

post-1-1277768693_thumb.jpg

post-1-1277768694_thumb.jpg

post-1-1277768695_thumb.jpg

post-1-1277768696_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!