Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

No wydaje mi się że to tak jak by ci błędy skasowali. Zadzwoń do serwisu i zapytaj ile kosztuje usługa zaprogamowania klimatyzacji bo zmieniłeś wszystko i nie działa. Tak jak kolega wyżej napisał trzeba wpisać klimatyzację do komputera bo wyleciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni w salonie maja dużą dowolność ile i za co Ci policzą :) Moim zdaniem szkoda kasy, jak będziesz miał pecha to jeszcze mogą nie naprawić :). Szukaj człowieka  z clipem.

PS. Na włączenie klimy zezwala ECU silnika, a i sam czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego też jest podpięty do ECU silnika. Zaglądałeś tam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, byłem na clipie, błąd usunięty, klima działa :) 

Co się okazało, podobno w Scenicu II i Megane II występuje wadliwy soft w ECU, który przy cichym błędzie 1 wtrysku odłącza sprężarkę... Więc jeżeli błąd będzie dalej się pojawiać to trzeba pomyśleć nad update-m :) 

W ECU,  poza odłączeniem go od wtyczek, nie grzebałem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, odkąd zakupiłem samochód co roku na wiosnę mam pojawiający się problem z klimatyzacją, w tym roku samochód stał w serwisie już prawie 2 miesiące i klimatyzacja nadal nie do końca działa, całe lato spędziłem bez klimy i samochodu... Mam Megane II ph II z automatyczną klimą.

W maju tego roku samochód miał robioną szczelność, wymienione zostały różne rurki, uszczelki i chłodnica klimatyzacji. Po wymianie elementów samochód dalej nie chciał uruchomić klimy, elektryk coś tam zrobił i klimatyzacja chodziła przez około miesiąc. Po miesiącu wyłączyła się podczas postoju w korku, samochód wrócił do mechanika który robił szczelność ale przez 3 tygodnie nie był w stanie jej naprawić, sprawdzał wiązki i czujniki. Komputer pokazywał błąd 'DF 1070 - cold loop'. Skasowanie błędu uruchamia klimę która działa ponownie przez losowy okres czasu- tydzień lub 20 minut. 

Oddałem samochód do elektryka który sprawdził wiązki, wymienił wtyczkę przy kompresorze na nową, poprawił coś w UPC (bezpieczniki pod maską). Klima działała 4 dni, po powrocie do niego okazało się że dalej pokazuje się DF1070. W tym momencie stawiam na moduł BSI/UCH. 

BSI było wymienione przez innego jeszcze innego mechanika na używane 2 lata temu. Z tego co widziałem programował je ręcznie zmieniając parametry konfiguracji Clipem(?). Konfiguracja ze starego modułu na pewno nie została skopiowana 1:1 (zapomniał o włączeniu np. tylnej wycieraczki i handsfree). 

Po wymianie BSI klimatyzacja również działa w kratkę, chyba 2 razy zdarzyło się że przestała działać a mechanik mówił że przyczyną był problem ze stykami - w co wątpię, wydaje mi się że błąd w komputerze dalej się pojawiał tylko wtedy zdarzało się to rzadziej. Ten też mechanik podczas odbioru auta oddał mi tylko moduł UPC. Wówczas nie byłem świadomy że nie oddał mi BSI z oryginalną, fabryczną konfiguracją, wprowadził mnie w błąd że konfiguracja jest zapisana w UPC i nie wiedziałem że wymieniał również BSI. 

 

Samochód działał raczej dobrze, ale zdarza się że po wymianie BSI światła zewnętrzne i podświetlenie liczników po odpaleniu czasami się nie świeci, muszę wówczas ręcznie użyć przełącznika świateł. Poza tym zawsze podczas zmiany świateł (0/pozycja/mijania) światła zewnętrzne i podświetlenie liczników miga 3 razy- jest to błąd konfiguracji sterownika lub jakiś konflikt? 

 

Obawiam się że będę musiał szukać nowego BSI i ponownie go programować.

I teraz mam pytanie - czy jest na forum ktoś kto po nr VIN jest w stanie odtworzyć oryginalną konfigurację BSI, jak również znaleźć odpowiedni model seryjny BSI zamontowanego oryginalnie w mojej Megance?

 

Edytowane przez localh0st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja chciałbym się tylko podzielić moimi doświadceniami z klimą. Świeżo po nabiciu pojechałem do gościa, który ma oryginalnego Clipa. pogmerał ale nic z tego nie wynikło. Wymieniałem presostat, sprawdziłem sprężarkę "na krótko" i dalej nic. Całkiem przypdkiem, znajomy zarekomendował mi zaprzyjaźniony serwis w Dąbrowie Górniczej, robiący głównie Renault'y. Okazało się, że trzeba było od nowa wpisywać wszystkie ustawienia odnośnie klimy, bo komputer pokazywał totalne bzdury. W efekcie klima zaczęła działąć, ponieważ zamiast "automatycznej" miałem przypisane ręczne uruchamianie (przy climatroniku). Jestem bardzo zadowolony i pełem podziwu dla pana z serwisu, bo widać było, że ma wszystko w małym palcu. Nie skasował ani grosza.

Edytowane przez adamty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również chciałbym się podzielić informacjami na temat klimatyzacji w tych samochodach. Przerobiłem kilka egzemplarzy i zawsze coś z nią było. 

Po pierwsze : Czujnik ciśnienia - lubi się popsuć, lecz w 80 % przypadków jest on mylony z wtyczką przy nim która po prostu nie styka. 

Po drugie : uszczelki - podczas nabijania klimatyzacji, serwis sprawdza podciśnienie, czyli robi próżnię wyciągając  resztki wody itp. jest to dobra metoda, lecz jeżeli jakaś z uszczelek jest sparciała podciśnienie nam tego nie wykryje. Każdy wężyk dociska i klimatyzacja wydaje się być szczelna ( wielki błąd ). Jeżeli jest możliwość poprosić serwis na sprawdzenie szczelności na ciśnienie ( bo to na takim właśnie pracuje klimatyzacja po nabiciu czynnika ).

Po trzecie : Wtyczki, najczęściej zniszczeniu ulegają wtyczki od sprężarki i czujnika, należy odpiąć, wziąć kawałek igły i lekko podważyć płytki ściskające piny, wszystko zapsikać sprayem do wtyczek. Jest jeszcze jedna wtyczka w module pod maską, podłużna szara, wychodzi z niej bodajże 5 pinów, + od sprężarki to kabel pomarańczowy, warto również tą wtyczkę przejrzeć. 

Po czwarte ( już ostatnie co mi się przydarzyło ) : Sama sprężarka, gdy w układzie są jakieś ciała obce, serwis nie doda oleju do całego układu, sprężarka lubi się zatrzeć. Występują również przypadki zepsucia sprzęgła ( ślizga się ), jest to zazwyczaj spowodowane zużyciem całego podzespołu sprzęgła po przez słabe styki przy sprężarce, która co chwile łapie na sekunde i puszcza, i tak w koło.

Z elektryką nic nie miałem problemów, jeżeli sprężarka nie działa radzę sprawdzić to co wyżej napisałem, cały taki serwis można wykonać w godzinke, a mamy pewność, że mechanicznie ( jeżeli tak to można nazwać ) układ jest w porządku.

 

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat...

Ciąg dalszy walki z klimą w Megane2 1.9dCi.
Była wymiana chłodnicy oraz przewodu ciśnieniowego. Po tym klima nabita ale nie wystartowała (gość od klimy podłączył manometr, ciśnienie nie spadło po włączeniu klimy na manual i klimatronik). Pogmerałem wtyczką przy czujniku ciśnienia. Sprawdzałem bezpieczniki.
Podłączyłem Delphi, po skasowaniu alarmów odpaliłem auto. Włączam klimę, słychać rzężenie, pojawiają się alarmy na Delphi, cichnie rzężenie, auto drugi raz włącza kompresor - znów rzężenie. Chłodu jak nie było tak dalej nie ma.
Dźwięki sugerują (chyba) łożysko kompresora ale na Delphi widać:
  • zimna pętla
  • sygnał zewnętrzny poza limitem
  • stały.
Czy te alarmy sugerują uszkodzenie presostatu czy też mogę być od kompresora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dnia 27.09.2013 o 12:41, cinas napisał:

Sprawdzic ciśnienie w układzie i co podaje czujnik jakie parametry

Może okazać się iż coś z ciśnieniem się dzieje i wtedy czujnik szwankuje

Zalecana diagnoza

CLIP

manometry od klimatyzacji

miernik

 

w razie W mogę pomóc z autem ale z Nakła masz kawałek do mnie

Cześć skąd jesteś? Bo ja raczej potrzebuję pomocy. Właśnie wróciłem od mechanika. Wcześniej ASO Renault Opole zdiagnozowało że zatarta sprężarka. I mechanik wymienił sprężarkę osuszacz czynnik. Ponoć sprzęgło sprężarki mogło się zacierać. Błedów mówi że nie ma. Ponoć elektryk też dojechał i sprawdzał układ i ok. Kl8ma dalej nie działa. Jestem z opolskiego Dobrodzień. Sam tego nierozkminię.

 

A może jest na forum ktoś kto mógłby pomóc tą klimę naprawić z opolskiego albo śląskiego? 

Dnia 21.05.2014 o 14:19, baju_rally napisał:

Koledzy potrzebuje osoby która CLIPem skasuje mi błąd/zresetuje klime, z okolic Sosnowca, Katowic. Oczywiście nie za darmo :) Ktoś pomoże?

Cześć udało Ci się kogiś namierzyć. Też potrzebuję pomocy! Opolskie, śląskie

Dnia 12.09.2018 o 13:52, adamty napisał:

Ja chciałbym się tylko podzielić moimi doświadceniami z klimą. Świeżo po nabiciu pojechałem do gościa, który ma oryginalnego Clipa. pogmerał ale nic z tego nie wynikło. Wymieniałem presostat, sprawdziłem sprężarkę "na krótko" i dalej nic. Całkiem przypdkiem, znajomy zarekomendował mi zaprzyjaźniony serwis w Dąbrowie Górniczej, robiący głównie Renault'y. Okazało się, że trzeba było od nowa wpisywać wszystkie ustawienia odnośnie klimy, bo komputer pokazywał totalne bzdury. W efekcie klima zaczęła działąć, ponieważ zamiast "automatycznej" miałem przypisane ręczne uruchamianie (przy climatroniku). Jestem bardzo zadowolony i pełem podziwu dla pana z serwisu, bo widać było, że ma wszystko w małym palcu. Nie skasował ani grosza.

Kolego czy możesz podesłać namiary na tego Pana z Dąbrowy Górniczej. Potrzebuję sensownej pomocy.

Koledzy! Teraz mi się przypomniało jak czytałem forum pokojarzyłem! Mechanik wspomniał coś o zimny lut i mówił bądź tu mądry co to jest! Teraz wywnioskowałem że pojawia się błąd cold loop DF1070!  A ja myślałem że on mówi o jakimś zimnym lucie:-). Też coś mówił że jego zdaniem winny BSI i że nie wie co z tym dalej zrobić. Natchnął mnie post kolegi lokalh0st z 29-08-2018. Niestety brak kontynuacji wątku.

Czy macie jakiś pomysł co z tym zrobić? Do kogo się zgłosić? Czy ASO? Gdzie dobre ASO Renaulta? 

Edytowane przez narkules
Dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kwansterp napisał:

Znajdź kogoś z Clipem niech Ci odblokuje klimę. Jak masz nową sprezarke, i wszystko bylo zrobione ze sztuką warsztatową. Uklad szczelny, wolny od opiłkow. Klima będzie działać.

Zdobyłem się dzisiaj na odwagę i dopytałem mechanika o szczegóły. Oświadczył że podmieniał na nowy czyjnik ciśnienia, sprawdzał wtyczki czujniki temperatury i bezpieczniki. Sprawdził na krótko że sprężarka działa. Byłem mile zaskoczony jak to powiedział. Potrzebny faktycznie jest CLIP!!! Może wystarczy ją na klimatronik przestawić. O to mechanika już nie pytałem bo mi odwagi brakło :-) zrobił co mógl. Dzięki za podpowiedź. A czy komputer diagnostyczny nie wystarczy? 

Dnia 9.06.2017 o 17:56, mirkasss napisał:

Dodano: 09 cze 2017 - 17:56

Jestem z okolic Częstochowy jak by ktoś potrzebował to mam clipa, wszystkiego może jeszcze robić nie umiem ale podstawy mam w miarę ogarnięte.

Cześć. Mam przeglądnięty układ klimy. Pozostaje jeszcze CLIP, BSI. Dopuszczam jeszcze problem z jakimś kabelkiem. Ale na razie potrzebuję kogoś z CLIPEM co by przegląd zeobił pokasował błędy, odblokował albo zmienił na klimatronika. Pomożesz? Jestem z Dobrodzienia.

Koledzy znacie kogoś z clipem z okolic Dobrodzienia W promieniu jakimś logicznym do 70km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.11.2019 o 22:45, kwansterp napisał:

Podzwoń po okolicznych warsztatach, zapytaj czy mają Clipa.  Jesli mają, to przyjedź na diagnostykę i popros o skasowanie błędów w Ecu.

 

Byłem dzisiaj na serwisie na clipie i mi klimę odblokowali. Ale napisali że jest defekt obiegu chłodnego powietrza. I tego błedu usunąć nie potrafią. Mają też podejrzenie że coś może być z wiązką kabli. Na razie klima działa.

Ma ktoś może jakiś pomysł o co chodzi z tym defektem obiegu zimnego powietrza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!