Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Posiadam scenica II 1.5 dci rocznik 2006, klima manualna. W ubiegłym roku w maju przestała działac klima, pojechałem do servisu klimatyzacji i tam: wymiana filta kabiny, uzupełnienie czynnika, dezynfekcja i klima nadal nic.Po podłączeniu do kompa - servis nieautoryzowany (ale chłopaki robią tylko renówki i są sprawni) pojawił się wpis "spreżarka zatrzymana", komentarz mechanika "no jak zwykle" po wykasowaniu błędu klina ruszyła i działalła do września kiedy to przestał działac nawiew powietrza na 4 biegu - elektryk stwierdził zwarcie gdzieś na kostce pod kokpitem, po wyczyszczeniu i ponownym wykasowaniu hasła "spreżarka zatrzymana" wszystko ruszyło z kopyta. Przed około tygodniem z nienacka klima przestała działac, ponownie podłaczenie do kompa i znow "spreżarka zatrzymana" - po wykasowaniu klima działa i jest bardzo sprawna. Mechanik stwierdził ze nałezy wymienić cała spreżarkę "bo to już trzeci raz", mam obawy. Czy ktoś może mi coś doradzić. Czytalem sporo na forum, zadzwonilłem nawet do ASO gdzie sprawdili po vin-e i ponoć mój scenic jest na liście akcji serwisowej wadliwej klimatyzacji, ale brak servisu pogwarancyjnego w ASO dyskwalifikuje mnie z udziału w akcji. Powiedzieli też, że aktualnie nie ma sensu podpinać do kompa , bo błąd został wykasowany (niestety nie znam nr-u błędu). Czytałem sporo o awariach czujnika ciśnienia, zastanawiam się czy to może byc problemem i czy przy awarii czujnika klima chodzi sprawnie przez pół roku. Proszę o poradę - czy jest sens wymieniać spreżarke czy może szukać problemu w elektronice ?? Moje prośba wynika z obawy ze awaria klimy pojawi się z nienacka np jak pojadę z dzieciakami na wakacje. Napisałem dużo ale problem jest obszerny i często omawiamy na forum. Dzięki!! Jado

Edytowane przez Jandom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w megane była podobna sytuacja i udało się wymienić sprężarkę na koszt serwisu. Sprawdzili tylko czy jest ona fabryczna. Po roku sprężarka znowu przestała działać. Kolejna wizyta w serwisie - programowanie(?). Od tamtej pory sprężarka działa i ma się dobrze - wszystko za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne problem - sprężarka nie chciała wystartować pomimo nabicia gazem. Przeszukałem forum w szerz i nie znalazłem odpowiedzi. Zadzwoniłem do znajomego z renault i on uświadomił mnie że na część megane II proadzona jest akcja serwisowa związana z niedziałającą sprężarką. Udałem się do serwisu na wizytę - okazało się że mój model kwalifikuję sie na akcje. Został wymieniony wadliwy przewód i chyba oprogramowanie.

Więc warto zadzwonić do serwisu i po vinie dowiedzieć się czy przypadkiem nie kwalifikujecie się na darmową naprawę.

witam.

dzwoniłem do serwisu a gościu powiedział że pierwsze słyszy na ten temat. Może ktoś jeszcze korzystał z takiej usługi i jest wstanie przybliżyć mi temat i jakoś pomóc? z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z moim problemem opisanym wyżej dzwoniłem do ASO w ubiegłym tygodniu do trzech salonów w Polsce. W dwóch odpowieć była, że owszem akcja była i jest i że dotyczy ściśle wyszczególnionych samochodów rozpoznawanych oczywiście po nr VIN, w trzecim salonie nie słyszeli o akcji. Akcja nie była akcją na wezwanie, a raczej w razie zaistnienia problemu lub wynikłego w trakcie przegladu, warunkiem podobno ???? był servis pogwarancyjny w ASO. Akcja polegała na wymianie sprężarki lub na zmianie oprogramowania - w zależności od rodzaju błędu. Zaproponowano mi więc pojawienie się w ASO i zgagnozowanie na komputerze, a rozwiązanie do przedyskutowania. Moja klima aktualnie działa, ale jeżeli będzie proble to pofatyguję się do ASO i podyskutuję. Proponuję więc wykonać telefon do kilku servisów ew. telefon do centrali Renault Polska. Pozdrawiam. W razie uzustakia informacji proszę o odpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem akcja jest, ale tylko dla części meganek, i ASO zazwyczaj nie informują lub próbują naciągnąć klienta na pełny koszt naprawy ( o 5tys). Wymagają przeglądów w ASO ( usdokumentowanych) lub ponosisz część kosztów naprawy. Będę walczył właśnie z tematem zatartej sprężarki, postaram się później coś napisać.

Edytowane przez olafharry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu pisać, było już dawno na forum o tej akcji. Serwisujesz w ASO to wymieniają bezpłatnie nawet po gwarancji, nie wzywają, wymiana tylko w przypadku awarii. U mnie najpierw przeprogramowali komputer (OTS na wezwanie), wymienili wtyczkę zasilającą sprężarkę (OTS gdy wystąpiła awaria klimatyzacji), a rok temu sprężarka padła po 100kkm i została bezpłatnie wymieniona (OTS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Lekki offtop ale jeżeli ktoś ściągał zderzak przy wymianie czujnika klimy to może będzie potrzebował numeru spinek które trzymają zderzak.

 

Proszę o podanie numeru spinek które trzymają zderzak (ale tylko zderzak), może być numer OE lub z katalogu Romix. Połamałem spinki przy ściąganiu i muszę dokupić nowe.

 

post-12790-0-93851100-1308432176_thumb.jpg

 

Moim zdaniem to te: http://www.romix.pl/towar_pokaz/1046 ale chcę się upewnić przed zakupem.

Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monkahead ja zakupiłem identyczne jak pokazałeś do sceniola drugiego w to samo miejsce. Jednak zamiast tych oryginalnych kołków zastosowałem zwykłe śruby, chyba M6 z większymi płaskimi łbami na imbus. Miałem takie po rozwalonym fotelu obrotowym. Łączyły siedzisko i oparcie z podłokietnikami, jest ich tam 8 sztuk.

Tak przerobione kołki trzymają rewelacyjnie, śruby bardziej rozpierają kołek i zderzak lepiej jest umocowany na swoim miejscu. Już parę razy je demontowałem i zakładałem ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, u mnie problem z klimą manual typu: załączę, chwilę pochodzi, trochę schłodzi i wyłącza się sprężarka, po upływie kilkudziesięciu sekund znów się załącza i na ok 10 -20 sekund i znów rozłącza. Klima świeżo nabita, byłem powtórnie u mechanika, sprawdzenie szczelnośći i ilości cz. - ok. Coś wspomniał o czujniku rozprężnym (zawiesza się). Czy ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć na taką sytuację? Megane II Grandtour 1,9 dci. Gzie się znajduje taki czujnik i jak się do niego zabrać? Robert. PS. Problem zauważalny gdy temp. na zewnątrz powyżej 30 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich zainteresowanych.

 

Problem mój jest taki jak w 1 poście, czyli nie działa klimatyzacja. Klimatyzacja jest świeżo nabita, są zachowane szczelności, nie ma przecieków. Mam Megan II phase II z 2006 roku z klimą manualną. Podpinając klimatyzację na krótko bezpośrednio z akumulatora sprężarka startuje i chłodzi tak jak trzeba. Sprawdziłem miernikiem połączenia i przy włączaniu przyciskiem AC na wtyczce od sprężarki napięcie nie skacze. Zdiagnozowałem, że wszystkie kable te, do których jest łatwy dostęp są całe. Przeczyściłem również styki ale nie pomogło, klima nie startuje nadal. Obstawiam, że trzeba pewnie wymienić ten bezpiecznik w skrzynce bezpieczników 7,5A brązowy, ale za ch... nie mogę do nich się dostać. Jest straszna masakra, siedziałem nad tym trochę i się poddałem. Czy ktoś może opisać krok po kroku co i gdzie trzeba nacisnąć i wcisnąć aby dostać się do tego bezpiecznika? Myślałem, że wymiana kierunkowskazu jest największym problemem ale jak widać nie tylko to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!