Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wtryski 1.5 dCi pomocy


NEFRYT

Recommended Posts

Witam mam pytanie czy po wymianie wtryskiwaczy trzeba wgrać mapę wtrysków ,wymieniłem wszystkie cztery od innego auta w super stanie po odpaleniu za 4 razem silnik zapalił super na jeździe próbnej nie miał mocy tylko jak turbina się włączała miał moc podjechałem pod dom zgasiłem silnik na chwile i klops zapala ale tak jak by na jednym garze proszę o pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie najlepiej(clip). Spotkałem się z sytuacją, że gość podchodził kompem Boscha do programowania wtrysków i albo nie potrafił, albo było to niewykonalne. Wtryski z Kangoo próbował programować w Clio. Silniki te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kazdym z wtrysków jest numer ktory trzeba podac do ecu za pomocą komputra nie musi byc to clip, nie musisz robic tego w serwisie

 

 

turbina się nie włącza, ona pracuje cały czas, jedynie jej wydajność wzrazsta wraz z rosnącą energią gazów spalinowych, moze byc ro 1500 obr/ a moze byc to 3500obr/min w tym samym silniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam już moją megankę w domu jest po wymianie wtryskiwaczy koszty ogromne wszystko było wykonane w servisie ,auto śmiga jak ta lala jak ją kupiłem nie miała takiego buta opinia serwisu walnięte dwa wtryskiwacze i przestawiony rozrząd o jeden ząbek wymiana wtryskiwaczy 3 tyś nastawienie rozrządu 180 zł wgranie nowej mapy wtryskiwaczy 240zł ale warto było jak ona teraz zapala bajka o przyspieszaniu nie wspomnę pozdrawiam Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie. Podczas wyjazdu urlopowego pojawiła się kontrolka "check iniection", auto funkcjonowało normalnie, jedynie gorzej paliło i po dłuższym kręceniu puszczało lekką chmurę. Po podpięciu do komputera i zrobieniu testu przelewowego, serwis Renault postawił diagnozę, że dwa wtryski leją bardzo, jeden na granicy normy, a jeden w ormie. Ze względu na wysokie koszty zacząłem szukać tańszych metod usunięcia usterki. Po około 2 tygdniach auto nie odpaliło. Trafiło do warsztatu, wszystkie 4 wtryskiwacze wysłałem do regeneracji, okazało się, że wszystkie 4 wymagają wymiany zarówno zaworków jak i końcówek. Po założeniu zregenerowanych wtryskiwaczy oraz nowego filtra paliwa auto odpliło prawie normalnie, jednak pracowało nierówno. Wezwałem do warsztatu elektronika który zaprogramował wtryski na nowo. Przed programowaniem mieliśmy duży problem z odpaleniem, po wprowadzeniu nowych kodów odpalało ok. Wracając z warsztatu zauważyłem jednak że auto szarpie, głównie na 2 biegu podczas ujmowania gazu, silnik pracuje głośno i klekocze wchodząc na obroty. Następnego dnia rano problem z odpaleniem, nierówna praca, głośne klekotanie i szarpanie. Podczas jazdy, głównie podczas ujmowania gazu zapala się "check iniection", jednak po chwili gaśnie. Naprawa nie była wykonana w serwisie Renault,, wtryskiwacze są na bank zaprogramowane prawidłowo. Ma ktoś z kolegów pomysł co może być przyczyną? Jakie działania powinienem podjąć? Koszty ogromne, a efekt póki co marny.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymagają wymiany zarówno zaworków jak i końcówek

Z tego co wiem po takiej naprawie wtryskiwacz wymaga wygenerowanie nowych kodów. Te na obudowie to już można o kant d...y potłuc. Kody generuje producent wtryskiwacza i być może jego zakłady autoryzowane. I tu chyba leży przyczyna. Druga sprawa - przy wprowadzaniu kodów pierwszy cylinder to ten od strony koła zamachowego. Myślę, że elektronik o tym wiedział i odpowiednio wgrał kody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wtrysków zostały wygenerowane nowe kody przez firmę która wykonała regenerację. Wprowadzenie kodów inaczej nie było możliwe, komputer by ich nie przyjął, tak twierdził elektronik. Niepokoi mnie jeszcze jedno. Auto nie dymi, ale gdy chodzi na jałowym biegu, stojąc po prawej stronie auta czuć ostry zapach ropy. Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem.

 

[ Dodano: 2010-09-20, 19:07 ]

I sprawa częściowo się wyjaśniła.

Okazało się, że mam w układzie benzynę:) Dokładniej rzecz ujmując mieszankę ropy i benzyny. Dzień przed problemem z uruchomieniem auta było tankowanie, jakimś cudem ojciec zamiast diesla Ultimate zalał około 20 litrów benzyny Ultimate. W baku wcześniej było trochę powyżej rezerwy.

Następnego dnia auto nie odpaliło, a ja przekonany że to ostateczny pad wtryskiwaczy oddałem auto do warsztatu gdzie wyjęto wtryski i wysłałem je do regeneracji. Po ich założeniu sytuację opisywałem wyżej. Dopiero dziś okazało się co jest grane. Przez te kilka dni auto prawie nie jeździło, problemy z uruchamianiem zimnego, nierówna praca i szarpanie. Przejechało maks 100km.

Czeka mnie teraz czyszczenie całego układu.

Czy jest szansa, że nie doszło do poważnych uszkodzeń Na co powinienem się nastawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.Mam pytanie.Czy w meganie z 2003 roku mogę wymienić wtryskiwacze z modelu siemens z późniejszych modeli, czy też musi to być wtryskiwacz delphi? Z góry dziękuję za informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!