Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Intercooler olej


Marcin K.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio zauważyłem małe "zapocenie" na dole intercoolera(z jednej strony). Nie ma ubytków oleju, ani nie zauważyłem zmian w pracy silnika.

W serwisie mówią, że tak mają wszystkie diesle.

Nie wiem czy im wierzyć :mrgreen:

Auto ma przejechane dopiero 15 tys

Nie wiem czy mam zacząć się martwić....

Proszę o poradę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tak powinno być w nowym aucie ale moje byłe Clio dCi dośc intensywnie rzygało olejem na łaczeniu IC z tymi wszelakimi rurami. Oleju nie ubywało, tylko IC i alternator były trochę brudne. Martwić się więc nie ma czym ale mimo wszystko zerknął bym jak to wygląda w innych autach ewentualnie podjechał do innego serwisu - w końcu masz gwarancję i nawet jeśli jest to niegroźna duperela możesz domagać się naprawy :mrgreen: W razie czego przedstaw im problem na piśmie i niech ci na piśmie odpowiedzą, że tak ma być. Taka propozycja załatwienia sprawy zazwyczaj przełamuje niechęć serwisu do naprawy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był już wałkowany na forum. Jeśli nie ubywa oleju to nie ma się czym przejmować - normalne w dCi. U mnie również przy IC jest zapocone. Jeszcze na gwarancji zgłaszałem w ASO (to samo mówili), skończyło się na dociągnięciu opasek co w sumie i tak nic nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem w 2 różnych ASO i twierdzą że takie pocenie to NORMA w dieslach(przy dolocie i intercoolerze). Dziwie sie bo to brzydko wygląda... Ciekawe czy w HDI, TDI itp też tak jest...

 

Prosze o wypowiedż włascicieli 1,9 dCi 130 czy u nich tez takie zapocenie wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje jeszcze zdjęcia ;-)

 

Na pierwszym zaznaczona jest rura pod która jest kropla oleju.

 

06092010176.th.jpg

 

Na drugim intercooler

 

06092010173.th.jpg

 

W innych miejscach nie zauważyłem, chociaż może lepiej nie szukać i się nie stresować ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To norma. Teść ma 2.0(?) TDi, ja 1.9 DTi i o wiele bardziej widać olej przy intercoolerze. On mechanik i mówił, że jeśli nie kapie z IC to nie ma czym się martwić. Ewentualnie można rozebrać IC i sprawdzić czy nie uzbierało się tego oleju więcej lub wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja odgrzeję temat... ale tylko dla tych, którzy ewentualnie mają zespół nadwrażliwości podobny do mojej.

Posiadam megane II pII 1,9dCi 130KM wszystko pracuje pięknie, jeździ doskonale, przebieg 140kkm ale jeszcze kiedy kupowałem zobaczyłem zaklepjony intercooler po lewej stronie stojąc przodem, zaklejony czarną mazią... oczywiście poprzedni właściciel nie wpadł na pomysł wyczyszczenia, umiał tylko lać ON i do przodu.

Mnie to martwiło, więc na samym początku poleciłem sprawdzić wszystkie przewody, doloty, IC, turbo okazało się, że jest czyściutko, nie żeby sterylnie, ale nie był to powód do podjęcia działań serwisowych.

IC został wypłukany, wyminieone obejmy i wczoraj sprawdzałem od nowa, sytuacja bez zmian a węże od IC znów pokryły się czarną mazią - wniosek, ten typ tak ma. Jak się dba o turbinę, to reszta pozostaje kosmetyką, po prostu trzeba od czasu do czasu przeczyścić, rozebrać, pogmerać - przecież to nic strasznego, a przy okazji się wie, co jest nie tak i żaden mechanik ciemnoty Ci nie wciśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zderzak trzeba ściągnąć. Co do zapocenia, to jak ktoś ma trochę zmysłu majsterkowicza, to wszystko da się uszczelnić np. trochę gumowej taśmy na końcu złącza i druga opaska. U mnie pomogło.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!