Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stuki przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

opiszę krótko przypadłosć mojej megi II z silnikiem 1.9dci 120KM 6biegów, a mianowicie

problem wystepuje po uruchomieniu silnika gdy pierwszy raz ruszam do przodu , wtedy słychać stuki i jest to słyszalne przez chwilę . Dalej już tych stuków wogóle nie słychać , mogę sie zatrzymać i ruszyc i nic . Jeżeli ponownie uruchomię silnik i ruszę to znowu przy ruszeniu jest to słyszalne. Może ktoś z forumowiczów miał taki sam problem i pomoże mi go zdiagnozować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

nie sądzę żeby mogła to być poduszka ,bądź łożysko ponieważ te stuki występują tylko i wyłącznie przy ruszeniu po zapłonie. Jak to P_r_z_e_m_o napisał najprawdopodobnie jest to uaktywnianie ABS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie też jest taki problem, szczególnie kiedy jest wilgotno i meganka postoi. Problem jest głównie przy ruszaniu, w momencie kiedy puszczam sprzęgło i dodaję gazu od strony pasażera słychać takie - bu,bu,bu,bu,bu... szybkie i częste uderzenia, tak jakby silnik miał wyskoczyć a koła zachowują się tak jakby był ASR (którego de facto nie ma). Obstawiam na poduchę pod silnikiem. W lato nie było problemu, jak było sucho bo jak spadł deszcz to też po postoju potrafił trochę porzucać. Problem ostatnio się nasila, kiedyś było tylko parę łupnięć przy pierwszym ruszeniu a teraz są przy 2-3 ruszeniach (ruszenie, stop na światłach - ruszenie itd.). Jak silnik złapie trochę temperatury to po tych 2-3 ruszeniach jest już wszystko idealnie. Sprzęgło wykluczam, bo jest co dziwne w 1.6 w dobrym stanie (da radę ruszyć z samego sprzęgła, bez problemu). Powiem szczerze, że mnie to trochę irytuje. Macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam! od miesiąca posiadam meganke 1.6 16V i też mam podobny problem. po odpaleniu samochód chodzi normalnie ale jak zrobię z 2-3 metry to słychać stukanie i jakieś szarpnięcie na pedale gazu. po chwili przestaje i jest wszystko ok. zawszę występuje to po odpaleniu auta i przejechaniu kilku metrów. czasami jest tylko szarpnięcie na pedale gazu. byłem u mechaników i nic nie stwierdzili :-D co to może być ??? proszę o pomoc

 

 

W celach porządkowych

Uzupełnij profil o model auta podanie w treści postu typu rodzaju silnika oraz tylko Modelu auta nie jest jednoznaczne, przypominam, że jak na razie są trzy wersje i do tego każda z wersji ma fazy. Pomijam typ karoserii choć i to czasami jest przydatne.

Zwracam uwagę, że nie piszemy gdzie popadnie. Najpierw szukaj.gif a jak nie ma to zakładamy temat, jeżeli jest temat podobny piszemy w nim zwracając uwagę czy dotyczy to samochodu jaki posiadamy.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co na o poradzić ale napewno można z tym jeździć bez problemów. Mam dokładnie ten sam "problem", tylko i wyłącznie po uruchomieniu, ruszeniu i przejechaniu kilku metrów słychać charakterystyczne " khrr" wcale nie głośne i tylko raz, nie wiem coś jakby kubek plastikowy przejechać ( takie porównanie). Może puszcza jakiś tłoczek albo zaworek. Po każdy uruchomieniu scenariusz się powtarza i później cisza. Z autem absolutnie nic się nie dzieję. Ale jakbyś kolego rozwiązał problem to pisz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Jeżdżę scenikiem od 3 lat i mam dokładnie tak jak opisuje kolega zendi7, ponadto zaobserwowałem że przy zapalonych światłach następuje ich przyciemnianie w chwili tych stuków. Stąd wnioskuje na 99% że jest to uaktywnianie się układu ESP/ASR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam.

Mam ten sam problem co koledzy powyżej. Moja meganka II to 1.6 16v z 2008. Czy ktoś poradził sobie z tym terkotaniem? Wczoraj jeździłem fordem mondeo z ESP i ASR i tam błoga cisza.

Edytowane przez rskrobot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!