Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III - dotarcie silnika.


Greed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Zwracam się głównie do posiadaczy Megane III z silnikiem 1.4

Mianowicie, niedawno odebrałem autko z salonu. Na chwilę obecną przejechane ma niecałe 300km [niemowlak :D]. No i tu rodzi się moje pytanie, chciałbym wiedzieć z jaką max. prędkością oraz ilością obrotów powinienem jeździć Megi, aby służyła mi przez kilka[kilkanaście?] lat. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni forumowicze , nie popadajmy w paranoję. Oczywiście nie należy katować silnika do pierwszych 3 tyś km. ale też jazda z minimalnymi obrotami może bardziej zaszkodzić silnikowi ze względu choćby na większe obciążenia w układzie korbowo - tłokowym przy czym nie zapomnijmy , że mniejsze obroty to mniejsze ciśnienie smarowania olejem oraz słabszy obieg cieczy chłodzącej w układzie. O ile po płaskim terenie możemy się bujać na 6-ce te 60 - 70 km/h to w przypadku podjazdu , wzniesienia trzeba zredukować do tej 4-ki. Nie oszukujmy się , mimo iż silnik pociągnie na 6-ce to przechodzi katorgę i w ekstremalnym przypadku może dojść do spalania stukowego w cylindrach. Co prawda komp reguluje kąt i czas wtrysku ale do pewnego momentu. Wiadomo też , iż silnik jest najmniej obciążony mechanicznie jeśli jego obroty zawierają się między wartością max momentu obr. a max mocy. Oczywiście jest to uproszczenie ale jak łatwo się o tym przekonać w praktyce ma to potwierdzenie. W naszym przypadku jeśli 1,4TCe ma 190Nm przy 2250obr/min a 130 KM przy 5500 to analogicznie przy około 3500 obr będzie ciągną najlepiej bez względu na obciążenie. Oczywiście w turbo benzynie mniej odczujemy brak mocy na niższych obr. Ale już w silniku wolnossącym jadąc pod górkę w załadowanym aucie przy 2000 obr silnik słabnie i wcale nie pali mniej paliwa tylko więcej niż analogicznie ale na niższym biegu przy wyższych obr.

 

Ważne jest również to , iz w trakcie docierania nie powinno się jeździć z jednostajnymi obrotami silnika. Tzn. nie należy jechać np na 5-ce np. 70 km/h i cieszyć się z tego iż jak jedziemy spokojnie to silnik się lepiej ułoży. Tu sytuacja jest odwrotna i należy często zmieniać biegi oraz przyspieszajac i zwalniając na poszczególnych biegach modulować obrotami silnika.( oczywiście nie do czerwonego pola).

Ja osobiście zrobiłem już ponad 3000 km i podczas tego etapu jeździłem w miare rozsądnie ale nie ślamazarnie. W instrukcji piszą aby nie przekraczać 3000 obr. Jednak jadąc nie bedę wpatrywał się w obrotomierz bo tak piszą tylko patrzę aby cało dojechać do celu a wiadomo jak jeździ się po Wrocku czy na trasie. Jak się wyprzedza to szybko i bezpiecznie a nie przez 10 km bo już nie można dalej cisnąć silnika.

Teraz już śmiało kręcę silnik bez oporów ale max do 5000obr bo przeciez więcej nie ma sensu. Autko i tak nieźle się zbiera już od 2500 obr. Reasumujac , wszystko mozna tylko z rozsądkiem.

Pomyślnego docierania. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym już pomyślał o zmianie oleju. Nigdy nie docierałem silnika w aucie, lecz w rożnego rodzajach kosiarkach itp to olej zmieniałem po ok 5-7 godzinach pracy i był cały metaliczny z widocznymi kawałkami metalu. Oczyścicie w aucie zrobiłbym bym to po zakończeniu docierania czyli 4-6 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym już pomyślał o zmianie oleju.

Ja też właśnie myślę intensywnie, Ale czekam jak stuknie ze 5000 km i na jesieni ( akurat przed zimą i mrozami) wymienię. Tylko biję się z myślami czy polegać na ELF 5W30 i nie komplikować sobie życia czy może CASTROL EDGE 5W 30 lub 40? W serwisie powiedzieli , że nie ma problemu i można ze swoim przyjechać ale wiecie jak jest. Potem powiedzą ,że olej nie ich i turbosprężarkę na swój koszt naprawiam albo w ogóle po gwarancji jak coś się stanie.

A wy jak z olejem robicie? Pytam tych co zmieniali lub będą zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem olej po 1500km - oddałem auto do serwisu i poprosiłem o wymiane oleju i wlanie oleju zalecanego przez Renault - a jakiej firmy olej mi wlali to nie wiem - ale przynajmniej w razie czego nie będę miał problemów że olej byl nie taki - bo sami go wlali.

Poza tym Elf wcale nie jest taki zły <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!