Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatronik - zbyt szybko wyłącza dmuchawę


Recommended Posts

Mam Megankę od jakichś trzech tygodni i przy okazji ostatnich upałów zauważyłem, że przy silnym nagrzaniu wnętrza dmuchawa zbyt krótko pracuje w celu wychłodzenia kabiny. Jeździłem już niejednym autem z klimatronikiem i wiem, że gdy panuje w aucie wysoka temperatura, system tak długo dmucha z maksymalną siłą, żeby jak najszybciej wychłodzić auto do zadanej temperatury (np. 21stC), po czym zwalnia dmuchawę żeby utrzymywać stale tą temperaturę. W moim przypadku wentylator po max 2 minutach schodzi do 1/3, góra połowy obrotów, a mi pot nadal leci z czoła i wtedy sam zwiększam moc dmuchawy (wtedy jak wiadomo już automat się wyłącza i wentylator stale dmucha z zadaną prędkością). Wygląda to tak, jakby czujnik był przekłamywany i dostawał informacje, że już w aucie mamy 21 stopni, gdzie w rzeczywistości jest jeszcze ok. 30. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

Tak już kiedyś właśnie patrzyłem w to miejsce i przeszło mi przez myśl, że tam może znajdować się czujnik. Swoją drogą wydaje mi się to miejsce chybione, bo wciskając auto nawiew jest przez główne wloty, a ja zawsze kieruję je do góry i naprzeciw siebie, by nie wiało mi na twarz zimne powietrze, a wtedy właśnie wieje na czujnik :-? Inna sprawa, że z okolic czujnika deszczu słyszę brzęczenie. Nie pisałem nic o tym wcześniej, ale może ma to jakiś związek? Czujnik deszczu działa.

 

Chyba nie do końca poznałeś regulamin, zajrzyj tam jeszcze raz i doczytaj punkt o cytowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatny szum to rozumiem, ale brzęczenie? :-? Póki co to jeszcze poznaję to auto, ale inne samochody nie mają takich objawów jak brzęczenie. Gdziekolwiek by nie był czujnik, nie zmienia to faktu, że problem pozostaje - dmuchawa działa ze zwiększoną prędkością tylko przez chwilę, nie wychładzając dostatecznie kabiny. Klima jest nabita i zimne powietrze leci z nawiewów.

Znalazłem temat o czyszczeniu tego małego wiatraczka i czujnika, które rzeczywiście znajdują się za lusterkiem i u mnie brzęczą. Jednak nie bardzo wiem jak zabrać się za demontaż plastikowej obudowy - nie chcę jej uszkodzić. Czy ktoś czyścił już to w Megane II? Opisywany był Scenic, ale tam plastik jest inny i przed lusterkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za plik z instrukcją <piwko> Wyczyściłem czujnik i śmigiełko (trochę kurzu było), ale brzęczy dalej. Zbytnio mi to nie przeszkadzało, bardziej to że nie chłodziło tak jak w innych autach. Póki co na dworze 15stC więc sprawdzę jak będzie cieplejszy i słoneczny dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pamiętam, jak działa ten czujnik, czy wraz ze wzrostem oporności zaniża temperaturę, musisz poszukać na forum były tablice temp <-> rezystancja. Być może gdzieś jest zabrudzony styk i czujnik przekłamuje podając niższa temperaturę niż w rzeczywistości jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!