Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Turbosprężarki


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wymieniam turbo. Koszt: regenerowanej - 900 zł, zwrot starej do regeneracji + 300 zł. Realny koszt 600 zł.

Poniżej jak wymienia sie turbosprężarkę przy silniku F9Q 800 lub 808.

 

dodano 17.09 :

juz po wymianie. Czas trwania w moim przypadku ok. 4-5 godz. Byłoby krócej ale urwaliśmy szpilkę mocującą rurę wydechową z katalizatorem.

Uwaga: koniecznie wymienić uszczelkę gumową przy wejsciu rurki popmpującą olej do turba (górna część turbosprężarki). I nie zgubić przy rozkrecaniu turba istniejące uszczelki. Sprawdzić stan oleju koniecznie na szabelce a nie na komputarze. Jak niski stan dolać. Nie trzeba oleju wymieniać

post-1915-1284480539_thumb.jpg

post-1-1284480539_thumb.jpg

post-1-1284480540_thumb.jpg

post-1-1284480541_thumb.jpg

post-1-1284480542_thumb.jpg

post-1-1284480543_thumb.jpg

post-1-1284480544_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

bardzo dobra servisowa instrukcja, będę się musiał zabrać za czyszczenie mojej, wydaję mi się, że mam tak zasadzoną, że łopatki nie chcą mi się zawsze przekręcać co powoduję turbo dziurę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W załączonej instrukcji powyżej pisze że podczas pierwszego uruchamiania silnika po zamontowaniu turbiny, odłączyć złącze regulatora przepływu paliwa w celu uniemożliwienia odpalenia silnika, lecz gdy odłączam to złącze wyświetla się komunikat o błędzie wtrysku i komputer nie pozwala na obracanie rozrusznikiem. Doradźcie, co innego zrobić aby móc kręcić rozrusznikiem, nie odpalając silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz to złącze by silnik nie odpalił a rozrusznik uruchom na krótko, tzn zasil cienki przewód do cewki rozrusznika napięciem z aku. Chodzi o doprowadzenie oleju do turbiny przed uruchomieniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej po prostu wlać olej do turbosprężarki w miejsce dolotu oleju (tam gdzie jest rurka ciesnieniowa oleju) i sprawa załatwiona przecież kręcąc silnikiem też wprawiamy w ruch turbosprężarkę. Taka sama procedura co codzienne odpalanie samochodu. Dlatego po odpaleniu musimy poczekać od około 30 sek do minuty aby móc ruszyć. A musimy odczekać aby olej dotarł to turbinki bo np po nocy ciśnienie spada i olej z układu smarowania również wędruje do miski, a małe ilości oleju zostają w niej przy wirniku. Nie warto tyle kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież kręcąc silnikiem też wprawiamy w ruch turbosprężarkę.

No nie przesadzj. Turbina nie jest napędzana paskiem klinowym. Ma sporą bezwładność i by ją ruszyć trzeba trochę spalin. Dopóki silnik nie zapali turbina stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chyba nie będe kombinował z mostkowaniem rozrusznika, kilkukrotne przekręcenie rozrusznikiem uważając aby silnik nie odpalił + oczywiście zalanie turbiny olejem i chyba nic złego się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!