Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa spryskiwacz przód i tył


Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...

Panowie, mam takie pytanie. zregenerowałem swoją pompke w scenicu II, bo nie było spryskiwaczy ani przód ani tył. zabieg z obcięciem nadmiaru gumek w tłoczku powiódł sie. spryskiwacze działają. na przednia szybę jest ok. duże ciśnienie. Ale na tył leci bez dużego ciśnienia. Dobrze, że wogóle leci, ale nie jestem pewien czy jest 100% dobrze. Bo leci ale takim strumykiem jak z kranu. Czy tez tak macie u siebie? czy na tylną szybe tez powinno być duże cisnienie z dyszy spryskiwacza? tak jak na przodzie. sam węzyk na tył jak dmuchałem, to szło bardzo opornie, moze gdzieś mi sie przytkał.... albo kwestia niezbyt równo dociętych gumek. ale tak pytam z ciekawości, bo wazniejszy przód i że działa idealnie. tył mniej ważny, ale tez leci ale bez ciśnienia zbytniego.

Edytowane przez k330
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Chciał bym nawiązać do tematu. Po wymianie pompki spryskiwacz osłabł (pompka nowa wymieniona z powodu braku możliwości regeneracji zaworka przód/tył). Jak przytrzymam na przemian dysze to moc spryskiwacza wraca na jakiś czas i działa poprawnie (nawet za mocno) oczywiście niczego nie przytykając, po pewnym czasie znów spada ciśnienie i ledwo co do szyby płyn może dolecieć. Jedyne co nie daje mi spokojuu to wypływający płyn po otworzeniu maski. Czy spryskiwacz może się zapowietrzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam, temat tutaj już stary ale może ktoś jeszcze pomoże, mianowicie dzieki waszym postom i schematowi elektrycznemu sprawdziłem większość instalacji spryskiwacza

ale nadal mi nie działa, bezpieczniki są dobre przewody całe ale silniczek nie działa. Ze schematu wynika żę równolegle miedzy wtyczką przy manetce a złączem w komorze silnika obok akumulatora jest jeszcze moduł elektroniczny kontroli kabiny, nie wiem co to, może przekaźnik który mógłby być sklejony? zastanawia mnie dlaczego jeśli wszystko miałem rozpięte czyli kostkę R9 i wtyczkę przy manetce a na przewodach nr 1, 2 mam przejście???  tak jakby były zwarte lub to coś co jest równolegle wpięte mnie zmyla? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł w kabinie nie bierze udziału w załączaniu silnika pompki, otrzymuje tylko  informację od dźwigni spryskiwacza po to by automatycznie uruchomić wycieraczki podczas spryskiwania szyby.

Jak przytrzymasz dwie, trzy sekundy dźwignę spryskiwacza to wycieraczka załącza się automatycznie?

Sprawdź czy po naciśnięciu dźwigni spryskiwacza pojawia się 12 V na złączu R9 po przyłożeniu miernika do pinów 12 i 13 tego złącza. Po włączeniu tylnej wycieraczki polaryzacja napięcia powinna się zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!