Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podgrzewacz płynu chłodzacego?


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie Panie

Przyszły mrozy mniejsze wieksze ale zawsze sezon zimowy czas zacząć, dlatego też chciałbym zapytać czy nasze auta dci sa standardowo wyposażone w podgrzewacz płynu chłodzacego? Wiem iz takie rozwiazanie występuje w autach grupy VW zajrzałem na aledrogo i znalazlem takie coś

http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-wody-re...1276873038.html teraz zastanawiam się czy mam taki wynalazek w aucie , a jeśli nie to czy jest ktos to ma albo jeszcze lepiej sam sobie zamontował i wie jak to cudo podłaczyc oraz zna zasadę działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Obibok, w sumie pierwszy raz słyszę o takim wynalazku, więc nie wiem jak to będzie działać, zastanawiające jest, w którym miejscu się to montuje, czy za lub przed termostatem, czy gdzie indziej. Wiem natomiast, że tzw. podgrzewnia są montowane fabrycznie w Oplach, VW, Mesiach i one podgrzewają olej silnikowy - silnik, jest to instalacja elektryczna 220V do gniazda (w garażu). Są również WEBASTO, które nagrzewa wnętrze pojazdu na określoną godzinę i temperaturę. Kiedyś nawet miałem adres firmy montującej ale na terenie Warszawy. Może warto spróbować takie coś zamontować, będę obserwował temat, zobaczymy, jak zda komuś pozytywnie, to może i ja zamontuję. Pozdrawiam.

ps. Moje auto też na dworzu bo za mały garaż.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc, już poruszyłem ten temat na forum, niestety bardzo trudno go rozkręcić :-/

http://megane.com.pl/megane-i-phii-grzalki...ghlight=nurkowe

To właśnie to urządzenie, na schemacie widać gdzie jest zamontowane. W 1.5 jeśli jest to podejrzewam że w podobnym miejscu, ALE czy w megane II nie ma przypadkiem elektrycznej nagrzewnicy, która grzeje dopóki silnik się nie nagrzeje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jełsi chodzi o nagrzewnicę elektryczną to szczerze wątpię aby toto było w Megance no chyba że jest tyle że u mnie popsute. Wnioskuje to po tym iz mialem kiedys doczynienia z takim wynalazkiem w Skodzie 120 lub 125 juz nie pamietam ( Ostatni model przed faworit) brat miał taką wersję skandynawska i było tam tak iz po odpaleniu auta z nawiewów praktycznie od razu biło gorące powietrze:) Cały pic polegał na tym iz w w obudowie dmuchawy były zwoje elektryczne takie ja w suszarce do włosów. Rozwiazanie banalne ale efekt był rewelacja.

Odnośnie grzałek to z ciekawości zajrze pod maske w aucie i zobacze gdzie to mozna wstawić , problemem jest jednak to że trzeba podłaczyć jakieś kabelki gdzieś:) Napraw mechanicznych się nie boję ale gdy widzę 2 kable do podłaczenia to dla mnie jest o 1 za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc, Twoja meganka standartowo jest wyposażona w nagrzewnicę elektryczną o mocy 1,8 kW. Grzeje powietrze do nawiewów.

Ten "wynalazek" z aukcji był montowany na przewodzie do nagrzewnicy. Działa na takiej zasadzie, że trzy grzałki (coś w rodzaju świec żarowych) są wkręcone do szerszego kadłuba przez który płynie ciecz i tam ją nagrzewa. W renówkach, głównie z silnikiem 1,9 dti komputer sterował czasem zasilania tych grzałek.

Musiałbyś zasilić te grzałki najlepiej przez układ, który by sterował czasem grzania do osiągnięcia przez płyn odpowiedniej temperatury. Zasilanie dać z + po zapłonie i zabezpieczyć bezpiecznikiem co najmniej 40A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc, znalazłem schemat układu chłodzenia dla K9K 1,5 dCi:

k9kb.th.jpg

I przy okazji dla F9Q:

f9q.th.jpg

 

Niestety nie widać tu tego cudownego wynalazku z dTi.

 

Edit:

 

Znalazłem też trochę o tej opornicy nawiewu - zasada taka jak w wyżej wspomnianej skodzie :)

Po kolei:

30649827.th.jpg

 

99834266.th.jpg

 

77421353.th.jpg

 

39598658.th.jpg

 

54276653.th.jpg

 

83804216.th.jpg

 

Może się komuś przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc, Twoja meganka standartowo jest wyposażona w nagrzewnicę elektryczną o mocy 1,8 kW.
:shock: :-/ A że tak zapytam po jakim czasie macie hot w aucie? Bo u mnie jakoś tak powiem szczerze nie zaszybko, po jakiś 5 km albo 15 minutach w korku? Znaczy nie jest żle ale biorąc pod uwagę iż mam teoretycznie nagrzewnicę elektryczną ciepło powinno lecieć ino mig.

 

Odnośnie grzałki do płynu to mniej więcej wyobrażam sobie gdzie ją wsadzić w przewody wodne , tylko ta elektryka, na forum VW wyczytałem iż grzałki wstawiają do modeli z mocnymi alternatorami? ( dla mnie alternator to alternator ma szczotki łożysko które się czasami zaciera a jak dobrze działa to ładuje prąd) a ile i dlaczego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że tak zapytam po jakim czasie macie hot w aucie

Dużo zależy od stanu akumulatora. Komputer dba o to by najpierw zadbać o odpowiednie podładowanie akumulatora po rozruchu, a potem zazwala na włączenie najpierw jednego opornika grzewczego a później dołącza drugi. W kabinie słychać charakterystyczne pykanie odpowiednich przekaźników (pod deską rozdzielczą po lewej stronie). Jeżeli w zimne dni słyszysz załączanie przekaźników a nie grzeje to pewnie są przepalone oporniki grzewcze. U mnie po ok. 2 min od uruchomienia zaczynam czuć cieplejsze powietrze z nawiewów. Nie jest to gorące powietrze ale nagrzanie oporników jak i całego dolotu powietrza pochłania trochę czasu. Na pewno to ciepło nie jest od ogrzewnia wodnego bo kreski od temp. wody nawet nie dygną a leci ciepełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w związku z tym czas przystąpic do działania, pod koniec tygodnia powinna spłynac dodatkowa gotówka, więc zakupię grzałke i bedę kombinował, tylko muszę poszukać gdzieś rozwiązania w którym grzalki będa się same rozłączać po osiągnięciu temperatury. Małżonka nie przyswoi wiadomości iz zalożyłem w aucie jakiś bajer który trzeba dodatkowo obsługiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc, sprawdź u siebie, bo grzałkę powinieneś mieć. Jak jest spalona to wystarczy wymienić i nie trzeba będzie dodatkowo kombinować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak będe miał to faktycznie nie będę nic grzebał.

No i bida zaglądałem do auta i podgrzewacza nie znalazłem. Zdjełem plastikową maskownicę silnika obejrzałem przewód wodny biegnący do nagrzewnicy i nie zauważyłem podgrzewacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc, Podgrzewacza nie znajdziesz w komorze silnika, chyba, że go sam zamontujesz. Ja pisałem o nagrzewnicy elektrycznej powietrza która jest częścią zespołu ogrzewania kabiny. Oporniki te wyposażone są w żeberka i ogrzewają powietrze tłoczone przez wentylator. Aby komputer zezwolił na ich włączenie wentylator kabiny musi być przynajmniej na 1 pozycji. W scenikach grzałki masją przeważnie moc sumaryczną 1800W (kilka oporników) a meganki 1000W.

Dzisiaj rano sprawdzałem działanie tego ogrzewania wstępnego i stwierdziłem:

-20 sek po uruchomieniu załączył się pierwszy przekaźnik (włączył pierwszą grzałkę)

-40 sek po uruchomieniu załączył się drugi przekaźnik (włączył kolejną grzałkę)

-ok 1,5 min od uruchomienia i przejechany dystans 1 km czuć wyraźnie ciepłe powietrze z nawiwów (nawiew ustawiony na środkowe kratki).

Jeżeli nie słyszysz działania przekaźnika to być może , że twoja wersja samochodu nie jest wyposażona w ten rodzaj ogrzewania chociaż wszystkie diesle powinny to mieć.

Nie jestem pewny ale oporniki grzewcze występpują chyba w wersji z klimatronikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!