Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klima w zime


cichy.waw

Rekomendowane odpowiedzi

W zimie w autach z układami klimatronic kompresor się praktycznie nie włącza poniżej 4 stopni Celsjusza (a takie temperatury nieczęsto panują w Polsce w lecie). W niektórych autach z układem klimatronic kompresor włącza się przy włączeniu nawiewu na szybę. Przy klimatyzacji manualnej w starszych autach zwykle można wymusić włączenie kompresora włączając obieg wewnętrzny plus ogrzewanie wnętrza. Myślę, że z tej wypowiedzi wysnujesz odpowiednie wnioski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również interesuje ta sprawa a jakoś nie do końca zrozumiałem Twoją wypowiedź.

Mam climatronik i lubię sobie ustawić temperaturę na automatycznie sterowaną np. 19 stopni ale wtedy działa "clima" non stop a kliknięcie AC-OFF wyłącza automat. Przy AC nawet w takiej temp otoczenia jak dziś wolne obroty są podwyższone. Odnoszę wrażenie że przy takiej jeździe samochód pali więcej. Tylko czy ktoś to jest w stanie potwierdzić/obalić na podstawie swoich testów.

 

Pzdr

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kliknięcie AC-OFF wyłącza automat

Nieprawda, temperatura nadal jest sterowana automatycznie i tylko kompresor klimatyzacji jest wylaczony.

Ja jezdze z AC OFF prawie non stop przy takich temperaturach jakie juz mamy gdyz nie mam pewnosci ze kompresor klimy jest wylaczony nawet jak dmucha cieplym powietrzem.

Dlatego dla swietego spokoju i z troski o kompresor klimy, zima wlaczam klime tylko raz na jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba lepiej dla kompresora klimy jest jak działa częściej zimą niż "raz na jakiś czas" ja zawsze jeżdżę na ustawieniu auto nie zależnie od temperatury oraz często w zimie używam funkcji czysta szyba (cały nawiew na przednią szybę, a wtedy na pewno włącza się kompresor) i nie znam zjawiska parowania szyb, na wiosnę tylko odgrzybiałem, układ za to odwdzięczył się porządnym chłodzeniem przez całe lato :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba lepiej dla kompresora klimy jest jak działa częściej zimą niż "raz na jakiś czas" ja zawsze jeżdżę na ustawieniu auto (...)

To jest jedyne co Ty możesz zrobić - zostawić klimę na auto. Nie liczyłbym jednak na to, że w trybie auto kompresor się włączy samodzielnie, gdy temperatura będzie w okolicach 0 stopni lub niżej. To se ne da. Jeśli Twój układ klimatyzacji włącza sprężąrkę zawsze, gdy dajesz nawiew na szybę przednią (tak jest np. w VAG-ach), to możesz sam zdecydować, kiedy kompresor się włączy. Wracając do trybu auto - w tym trybie auto może zużywać więcej paliwa, niż w trybie manual - elektronika w końcu działa, steruje nawiewami (temperatura zawsze oscyluje wokół zadanej, dlatego układ ma zawsze co robić - gdy przereguluje, zmniejzsa ogrzewanie, gdy spadnie poniżej X stopni - z powrotem je włącza)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

jak kupiłeś auto z automatyczną klimą, to korzystaj z tego, a nie zastanawiaj się nad tym, czy więcej pali. Komfort kosztuje i z tym trzeba się pogodzić. Ja jeżdżę cały czas na włączonym automacie i nie zastanawiam się nad tą "sprawą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spece od klimatyzacji zalecają aby zimą od czasu do czasu załączyć klimę, aby się przesmarowała olej jest rozprowadzany razem z czynnikiem chłodniczym i jak sprężarka długo nie pracuje to ponoć cały olej z niej spływa i pierwszy start wiosną jest na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje krótkie doświadczenie. Klimę mam zawsze na auto, bo przy wyłączonej robi się duszno.

Spalanie w mieście (jakie pokazuje komputer) na włączonej i wyłączonej różni się o około 1 litr. Z klimą pokazuje mi 11 litrów, a bez 10 litrów. Nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak włączę klimę to mi podniesie temp?

Jeżeli klima się włączy, Ograniczenie temp.) to z kratek będzie leciało chłodniejsze powietrze. Klimatyzacja schładzała będzie i tak już chłodne powietrze. Aby to skompensować musisz bardziej przekręcić pokrętło regulacji temp. w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeżdże na klimie non stop mam manualną w Scenicu i nie wyłączam tego czy jest 0 czy -30. I działa napewno bo mając szyby przyciemnione jak wyłącze klimę to odrazu wszystkie parują.

 

W 206 mam climatronic i włącza się zawsze bo słychać, akurat jest takie specyficzne kliknięcie, nie wiem czemu.

 

W vagach widać czy działa klima w zimę czy nie bo się załącza drugi wentylator, i mając przez krótki okres takie auto (tylko na handel) działał klima w zimę na 100%.

 

A no i wydaje mi się że klima oprócz wersji cool ma również heat :) przyjamniej taka do domu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no i wydaje mi się że klima oprócz wersji cool ma również heat :) przyjamniej taka do domu :)

W samochodach takiego czegoś nie ma. Chyba, że w bardzo drogich ;-)

Za wersję heat robi nagrzewnica i wtedy sprężarka się nie włącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!