Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana koła pasowego


geforce_tm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

robiłem w ASO pełną wymianę rozrządu z pompą, i zasugerowano mi wymiane koła pasowego (koszt określili na 1000zł !!)

 

moje pytanko, czy wymieniając to koło pasowe to przypadkiem mnie będzie trzeba wymienić paska znów? i czy może być tak że ASO próbuje naciągać klientów? co się stanie jeśli nie wymienię tego koła pasowego?

 

pytam bo nie znam się, jeździłem moją astrą 5 lat (prawie 100 tyś km, ja i drugie tyle poprzedni wlasciciel) i nigdy nie robilem koła pasowego i było OK

 

z góry dzięki za jakieś rady i opinie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe napędza pasek akcesoriów i rozrządu nie trzeba ruszać. Tak naprawdę są to dwa koła połączone gumą i bardzo możliwe, że ta guma jest już dosyć mocno zużyta. W najgorszym przypadku mogą się z tego zrobić dwa koła i wtedy może ono "narozrabiać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że pod kołem pasowym jest zębatka napędzająca pasek rozrządu. Istnieje prawdopodobieństwo, że przy wymianie może dojść do przestawienia rozrządu. Jeżeli robiłeś rozrząd i ASO poleciło wymianę koła pasowego trzeba się było zgodzić. Uważam, że ASO powinno Cię poinformować, że w przypadku jego awarii trzeba będzie ponownie ustawiać rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe napędza pasek akcesoriów i rozrządu