Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zanieczyszczenia w zbiorniczku wyrównawczym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Renault megane 1,6 rocznik 97 z instalacja LPG.

W zbiorniczku wyrównawczym na powierzchni płynu chłodniczego pojawiło się coś takiego jak: błoto, maź, muł , osad i nie wiem jak to jeszcze nazwać.

Mechanik mówił ze uszczelka pod głowica padła.

Tak wiec zostawiłem samochód u mechanika(wymienił zestaw uszczelek,planowanie głowicy, przepłukanie układu chłodniczego,oraz śruby), po odebraniu samochodu i przejechaniu 300km problem jest ten sam, cały płyn jest pokryty jakimś brązowym szlamem, mulem itp.,(płynu nie ubywa)

tak wiec nie była to uszczelka pod głowicą!!!:-(

Pytanie mam do was takie , co to takiego możne być? Delikatnie mówiąc jestem wkurzony bo 1000zł zapłaciłem a problem pozostał!:-(

Drugie pytanie to czy mam prawo domagać się następnej naprawy za darmo skoro źle zdiagnozował problem i nie został rozwiązany?

Trzecie pytanie to czy cena która zapłaciłem za usługę nie jest wygórowana?

Czwarte czy zanieczyszczenia mogą pochodzić z reduktora?

Piąte czy w tym modelu jest chłodniczka oleju?

 

Dziękuje za uwagę i proszę o komentarze

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter77m, jeśli nie uszczelka, to masz prawdopodobnie pękniętą głowicę lub blok silnika, a co z olejem w silniku, na bagnecie powinno być "mleko" choć nie zawsze. Jednak mechanik który wymienia uszczelkę, powinien zauważyć pęknięcie głowicy lub bloku na ich styku. Jest jeszcze możliwość, że nieumiejętnie zakładał uszczelkę, np. nie przeczyścił należycie łączenia, mało tego, niektórzy mechanicy wymieniając uszczelkę dają nadgorliwie głowice do plantowania. Jest jeszcze możliwość, że jest pęknięty kanalik gdzieś w bloku i tego mu nie udowodnisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż mogę powiedzieć - problem podobny do mojego. Pisałem o tym również na tym forum. W skrócie. Krótko po założeniu gazu (jakieś 5 lat temu) płyn w układzie chłodzenia sczerniał, a w zbiorniku wyrównawczym wytrącił się osad. W ASO nie umieli tego wytłumaczyć. Wymienili płyn, układ wcześniej przepłukali, a zbiornik wyrównawczy wymyli. Po jakimś czasie płyn znowu ściemniał (z zielonożółtego zrobił się żółty z takim ciemnym odcieniem), ale zachował klarowność, a powierzchnia zbiornika wewnątrz ściemniała do wysokości poziomu płynu i w zasadzie wymaga zmycia. Pojawiły się również przecieki na łączeniach - powód za wysokie ciśnienie w układzie. W ASO i innych warsztatach wykluczali przedmuchy do układu. Wymieniłem również korek na zbiorniku, ale problem pozostał. Przeprowadziłem test z "butelką" (opisany na tym forum), który wykazał w czasie pracy silnika stały dopływ "powietrza" do układu. W ASO i innych warsztatach stwierdzili kategorycznie, że nie jest to przedmuch na uszczelce pod głowicą. Ich argumentacja mnie co do tego przekonała, ale przyczyny "dopływu" nie umieli wytłumaczyć (wcześniej wykluczyłem możliwość zapowietrzania układu gazem przez reduktor - w moim reduktorze jest taka możliwość). Pozostała tylko możliwość jakiegoś małego pęknięcia głowicy lub bloku (tulei cylindra) rozszczelniającego się na gorąco (moja interpretacja) - do tego też bardzo sceptycznie podchodzą fachowcy. Czytałem na forum o testerach obecności spalin w płynie chłodzącym, ale takimi ASO (2) i warsztaty (4) w których byłem nie dysponowały. W układzie smarowania nie ma najmniejszych śladów, ani objawów dostawania się do niego płynu chłodzącego. Ponieważ stwierdzona historia z wysokim ciśnieniem ma już prawie cztery lata i nie ma na razie żadnego wpływu na zdrowie silnika więc nie narażam się na koszta i nie drążę dalej przyczyny. Żeby nie "szukać" płynu jeżdżę cały czas z "butelką" na otwartym (bezciśnieniowym) układzie chłodzenia (już blisko 2 lata) bez jakichkolwiek ujemnych skutków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.Co do oleju to jest czyściutki żadnych nieporzadanych objawów i go nie ubywa.Co do pęknięcia głowicy lub bloku, myślę ze chyba by to zauważyli-mam taką nadzieje( jakie są koszty tego?)

czy możecie odpowiedzieć na wcześniejsze pozostałe pytania?

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2011-02-18, 13:21 ]

Witam!

Ciągane dalej ten temat:(

Po wizycie u mechanika który dokonywał naprawy, powiedział mi ze syf jeszcze się będzie zbierał gdyż ta maź jest w rurkach i trzeba będzie parę razy to jeszcze przepłukać. Oki płukałem 2 razy teraz gdy chciałem pojechać po raz 3 na płukanie po odkręceniu korka wylało się już nie" maź a masło" dodam ze od momentu zrobienia uszczelki pod głowica zrobiłem 4000 tys km a oleju w silniku była znikoma ilość (poniżej dolnej kreski).Teraz mechanik stwierdza ze prawdopodobnie to blok silnika:-(. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam robić:mrgreen:.

Wody w silniku nie mam korek i szabelka czyściutka, brak ciepłego nawiewu-jest letnie powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podobny problem miałem i ja:)

Ale po kolei:

Auto kupiłem z małymi wyciekami oleju po tyle bloku...ale ubytki były minimalne (ok. 0.5 litra oleju na 10-15k km), więc temat olałem.

Po jakichś 30k km olej zaczął przechodzić do układu chłodzenia, więc szybka decyzja - w końcu tą uszczelkę pod głowicą trzeba zrobić.

No i mechanik zrobił, skasował 1000 zł i było ok. Przyznaję - nie zaglądałem pod maskę od tej naprawy, aż do momentu, kiedy w trasie (po jakichś 4000-5000 km) jeden z węży układu chłodzenia najzwyczajniej w świecie pękł zalewając całą komorę silnika tzw. "kawą z mlekiem", czyli pięknie zmieszanym olejem z płynem do chłodnicy.

Mechanik trochę się ociągał, ale jeszcze raz w ramach gwarancji zmienił uszczelkę pod głowicą.

I znowu ok....ale po 400-500 km czarny olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym.

Diagnoza w dwóch niezależnych warsztatach - pęknięcie albo na głowicy, albo w bloku - ergo wymiana silnika.

Głowica była dwukrotnie sprawdzana pod kątem szczelności - diagnoza: szczelna.

Ok - wymiana silnika. I co po 400-500 km się pojawiło? Tak - olej w zbiorniczku wyrównawczym. I przyczyna tych wycieków okazała się baaaaaaardzo prozaiczna. Otóż pomiędzy głowicą, a termostatem jest coś na kształt chłodniczki oleju. Ze starego silnika została ta właśnie część przełożona do nowego - po wymianie tejże chłodniczki problem zniknął. Czyli przeciek następował właśnie tam...więc proponuję w tego typu przypadkach zainwestować w tą część: ze szrota 40-50 zł, oryginał w ASO kosztował niecałe 150 zł.

Ja niechcący na tej całej historii niepotrzebnie wydałem trochę pieniędzy, ale przynajmniej mam 15 koni pod maską więcej :)

Edytowane przez yogi7377
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!