Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 25.12.2017 o 16:23, alcom5 napisał:

Witam wymieniłem wentylator bez odkrecania  "stalowy blok wzmacniający deskę od strony kierowcy (4 śruby 13mm)" punkt 4. bez problemu phII.  Dodam, że po odkreceniu pedałów i po ich zamontowaniu moze byc problem z czujnikiem stopu grzybek brązowy moze byc wcisniety i światła stopu bedą sie świeciły. Nalezy wyciagnąc czujnik i wyciągnąc ten grzybek na maxa (jest regulowany). Wcisnąc troche reką pedał hamulca i włóżyc czujnik. Auto skrecając w prawo traciło moc dławiło sie powodem był czujnik stopu który w czasie jazdy zmieniał swoje położenie .

a jak ci sie to udalo zrobic?

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Panowie walczę z tym wentylatorem włożyłem drugi i nadal nie działa. Mam takie jedno pytanie, czy na kostce zasilającej wentylator cały czas ma być napięcie?? U mnie w momencie wyłączonego wentylatora na panelu w kostce jest napięcie 12V w miarę zwiększania obrotów wentylatora napięcie dochodzi do 14 v. Czy tak powinno być? I w czym może być problem że po wymianie na sprawny nadal nie działa ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz przejście do masy z czarnego kabla.

Schemat manualnej klimatyzacji dla jasności.
319-panel i jedn. sterująca klimatyzacji 164-Urządzenie nadmuchu zimnego powietrza ("rezystor") 1156-Sliniczek wentylacji kabiny 260-Skrzynka bezpieczników i styczników w kabinie

2019-04-27 11.40.27.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Reaktywacja

Witam, 

Ostatnio coś huknęło w kabinie i po chwili przestał działać nawiew. 

Wstępnie wymieniłem rezystor oporowy, ale nie pomogło. Jak czytam opisy to wymiana wentylatora wymaga więcej zaangażowania. Czy są jeszcze jakieś elementy - przekaźniki, które mogłyby ulec uszkodzeniu? Chciałbym się zabezpieczyć przed niespodziankami ;). 

Wersja Megane ii 1.6 2007 klimatronik. 

Naprawione w 2h bez zdejmowania deski. Największy problem z zapueczonymi srubami oraz założeniem blokadki  na trzpień przy pedale hamulca. Wentylator o dziwo wyszedł i wszedł gładko. Pozostaje problem z grzybkiem, ale po 2h na progu temat został przesunięty na dzień następny. 

Edytowane przez sobstyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jestem świeżo po wymianie wentylatora. Na świeżym powietrzu, jedynie pod wiatą zabezpieczającą przed deszczem Kupiłem zamiennik za 150 zł i śmiga aż miło. Poprzednie posty bardzo pomocne, film również. Widać na nim wiele ważnych szczegółów. Koledzy wyżej naprawdę wyczerpująco podeszli do tematu, dzięki wielkie Panowie!!!
Z mojej strony mogę powiedzieć tylko tyle, że jeżeli posiadacie trochę umiejętności manualno technicznych i mniejsze naprawy wykonujecie sami to naprawdę nie jest to trudne!
Mi Najwięcej problemów sprawiła wtyczka przepustnicy, a mianowicie nie potrafiłem jej wyciągnąć, po kilku minutach i kilkunastu "pochwałach" w końcu wyskoczyła. Dosyć trudne jest też takie obrócenie wentylatora, żeby najpierw go wyciągnąć a potem założyć nowy z powrotem, ale trochę cierpliwości i delikatności rozwiązuje problem.
Pojawił się również problem z czujnikiem światła stop ale dzięki waszemu opisowi również go rozwiązałem. 
Także kto jeszcze tego nie zrobił a czeka go ta przyjemność, przeczytać parę razy, obejrzeć film parę razy i do roboty, naprawdę nic strasznego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś mi może powiedzieć mam przetopioną wtyczkę od rezystora (fotka poniżej) ostatnio dmuchawa przestała działać na 2 - biegu - na innych działa bardzo dobrze).  Problem pojawił się już kolejny raz. Odpiąłem wtyczkę która miała przetopiony jeden z pinów (który odpowiadał na obroty na 2 - biegu) a na rezystorze również popalony pin ten sam. Dlaczego dochodzi do przetopienia i nie działa dmuchawa na 2 biegu. zakupiłem nową wtyczkę i rezystor dmuchawy. raczej to wymienię ale zastanawiają mnie te dwa kabelki które idą do wtyczki dmuchawy które znajdują się kolo rurek nagrzewnicy może tu jest wina. U mnie one widza sobie bez żadnej ochrony i może jak grzeje nagrzewnica to grzeją się również kable i dlatego dochodziło by do stopienia pinów? można to jakoś zabezpieczyć?? Pozdrawiam

 

IMG_20200314_103522.jpg 

IMG_20200314_103441.jpg

Edytowane przez clive120
zły opis i dodanie czego nowego w tekście aby był bardziej zrozumiały :):):)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć wszystkim! 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Wybaczcie odkop, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Mam problem z dmuchawą nawiewu w Megane 2, a mianowicie aktualnie nie działa w ogóle. Jeszcze do niedawna, czasem działała, czasem nie, a teraz umarła całkowicie. 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Rozebrałem dzisiaj wszystkie wtyczki, wyczyściłem, popsikałem kontaktem, ale bezskutecznie. Zweryfikowałem zasilanie i na kostce wchodzącej do wentylatora, normalnie dochodzi 12V. 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Czy w tej sytuacji oznacza to, że padnięty jest na pewno wentylator, czy jest szansa, że pomimo dochodzącego prądu 12V wina nie leży po stronie dmuchawy, a np. po stronie rezystora? Pytam, ponieważ wolę się upewnić zanim zamówię nowy wentylator. 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Z góry dziękuję za pomoc! 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Pozdrawiam serdecznie

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczowe jest czy klimą manualna czy automatyczna.

W manualnej na 4 powinien pracować wentylator, ale miałem przypadek że nie pracował bo przełącznik nie działał- było-25 stopni. Poszarpałem za pokrętło i zaczęło działać, po tym jak na tym mrozie zdemontowałem wentylator.

W automatycznej jak padnie "rezystor" to nie działa wcale.

Wymieniałem kiedyś wentylator w Mii bo piszczał- był koniec szczotek i tulejki z dużym luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent to Megane 2 z 2004 roku z klimatyzacją automatyczną. Dmuchawa nie działa w ogóle tzn. niezależnie od tego jaką siłę nadmuchu ustawię - nie dmucha.

Czy przy padniętym rezystorze wychodziłoby napięcie 12V na dmuchawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tak, w klimatyzacji bez automatyki wentylator otrzymuje stały plus z bezpiecznika w kabinie. Obroty silnika regulowane są na przewodzie prowadzącym do masy. W klimatroniku pewnie jest podobnie, różnica polega tylko na sposobie regulacji płynącego prądu. Schemat jednoznacznie nie pokazuje jak jest w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!