Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 25.12.2017 o 16:23, alcom5 napisał:

Witam wymieniłem wentylator bez odkrecania  "stalowy blok wzmacniający deskę od strony kierowcy (4 śruby 13mm)" punkt 4. bez problemu phII.  Dodam, że po odkreceniu pedałów i po ich zamontowaniu moze byc problem z czujnikiem stopu grzybek brązowy moze byc wcisniety i światła stopu bedą sie świeciły. Nalezy wyciagnąc czujnik i wyciągnąc ten grzybek na maxa (jest regulowany). Wcisnąc troche reką pedał hamulca i włóżyc czujnik. Auto skrecając w prawo traciło moc dławiło sie powodem był czujnik stopu który w czasie jazdy zmieniał swoje położenie .

a jak ci sie to udalo zrobic?

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Panowie walczę z tym wentylatorem włożyłem drugi i nadal nie działa. Mam takie jedno pytanie, czy na kostce zasilającej wentylator cały czas ma być napięcie?? U mnie w momencie wyłączonego wentylatora na panelu w kostce jest napięcie 12V w miarę zwiększania obrotów wentylatora napięcie dochodzi do 14 v. Czy tak powinno być? I w czym może być problem że po wymianie na sprawny nadal nie działa ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz przejście do masy z czarnego kabla.

Schemat manualnej klimatyzacji dla jasności.
319-panel i jedn. sterująca klimatyzacji 164-Urządzenie nadmuchu zimnego powietrza ("rezystor") 1156-Sliniczek wentylacji kabiny 260-Skrzynka bezpieczników i styczników w kabinie

2019-04-27 11.40.27.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Reaktywacja

Witam, 

Ostatnio coś huknęło w kabinie i po chwili przestał działać nawiew. 

Wstępnie wymieniłem rezystor oporowy, ale nie pomogło. Jak czytam opisy to wymiana wentylatora wymaga więcej zaangażowania. Czy są jeszcze jakieś elementy - przekaźniki, które mogłyby ulec uszkodzeniu? Chciałbym się zabezpieczyć przed niespodziankami ;). 

Wersja Megane ii 1.6 2007 klimatronik. 

Naprawione w 2h bez zdejmowania deski. Największy problem z zapueczonymi srubami oraz założeniem blokadki  na trzpień przy pedale hamulca. Wentylator o dziwo wyszedł i wszedł gładko. Pozostaje problem z grzybkiem, ale po 2h na progu temat został przesunięty na dzień następny. 

Edytowane przez sobstyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jestem świeżo po wymianie wentylatora. Na świeżym powietrzu, jedynie pod wiatą zabezpieczającą przed deszczem Kupiłem zamiennik za 150 zł i śmiga aż miło. Poprzednie posty bardzo pomocne, film również. Widać na nim wiele ważnych szczegółów. Koledzy wyżej naprawdę wyczerpująco podeszli do tematu, dzięki wielkie Panowie!!!
Z mojej strony mogę powiedzieć tylko tyle, że jeżeli posiadacie trochę umiejętności manualno technicznych i mniejsze naprawy wykonujecie sami to naprawdę nie jest to trudne!
Mi Najwięcej problemów sprawiła wtyczka przepustnicy, a mianowicie nie potrafiłem jej wyciągnąć, po kilku minutach i kilkunastu "pochwałach" w końcu wyskoczyła. Dosyć trudne jest też takie obrócenie wentylatora, żeby najpierw go wyciągnąć a potem założyć nowy z powrotem, ale trochę cierpliwości i delikatności rozwiązuje problem.
Pojawił się również problem z czujnikiem światła stop ale dzięki waszemu opisowi również go rozwiązałem. 
Także kto jeszcze tego nie zrobił a czeka go ta przyjemność, przeczytać parę razy, obejrzeć film parę razy i do roboty, naprawdę nic strasznego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś mi może powiedzieć mam przetopioną wtyczkę od rezystora (fotka poniżej) ostatnio dmuchawa przestała działać na 2 - biegu - na innych działa bardzo dobrze).  Problem pojawił się już kolejny raz. Odpiąłem wtyczkę która miała przetopiony jeden z pinów (który odpowiadał na obroty na 2 - biegu) a na rezystorze również popalony pin ten sam. Dlaczego dochodzi do przetopienia i nie działa dmuchawa na 2 biegu. zakupiłem nową wtyczkę i rezystor dmuchawy. raczej to wymienię ale zastanawiają mnie te dwa kabelki które idą do wtyczki dmuchawy które znajdują się kolo rurek nagrzewnicy może tu jest wina. U mnie one widza sobie bez żadnej ochrony i może jak grzeje nagrzewnica to grzeją się również kable i dlatego dochodziło by do stopienia pinów? można to jakoś zabezpieczyć?? Pozdrawiam

 

IMG_20200314_103522.jpg 

IMG_20200314_103441.jpg

Edytowane przez clive120
zły opis i dodanie czego nowego w tekście aby był bardziej zrozumiały :):):)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć wszystkim! 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Wybaczcie odkop, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Mam problem z dmuchawą nawiewu w Megane 2, a mianowicie aktualnie nie działa w ogóle. Jeszcze do niedawna, czasem działała, czasem nie, a teraz umarła całkowicie. 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Rozebrałem dzisiaj wszystkie wtyczki, wyczyściłem, popsikałem kontaktem, ale bezskutecznie. Zweryfikowałem zasilanie i na kostce wchodzącej do wentylatora, normalnie dochodzi 12V. 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Czy w tej sytuacji oznacza to, że padnięty jest na pewno wentylator, czy jest szansa, że pomimo dochodzącego prądu 12V wina nie leży po stronie dmuchawy, a np. po stronie rezystora? Pytam, ponieważ wolę się upewnić zanim zamówię nowy wentylator. 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Z góry dziękuję za pomoc! 
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Pozdrawiam serdecznie

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczowe jest czy klimą manualna czy automatyczna.

W manualnej na 4 powinien pracować wentylator, ale miałem przypadek że nie pracował bo przełącznik nie działał- było-25 stopni. Poszarpałem za pokrętło i zaczęło działać, po tym jak na tym mrozie zdemontowałem wentylator.

W automatycznej jak padnie "rezystor" to nie działa wcale.

Wymieniałem kiedyś wentylator w Mii bo piszczał- był koniec szczotek i tulejki z dużym luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent to Megane 2 z 2004 roku z klimatyzacją automatyczną. Dmuchawa nie działa w ogóle tzn. niezależnie od tego jaką siłę nadmuchu ustawię - nie dmucha.

Czy przy padniętym rezystorze wychodziłoby napięcie 12V na dmuchawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tak, w klimatyzacji bez automatyki wentylator otrzymuje stały plus z bezpiecznika w kabinie. Obroty silnika regulowane są na przewodzie prowadzącym do masy. W klimatroniku pewnie jest podobnie, różnica polega tylko na sposobie regulacji płynącego prądu. Schemat jednoznacznie nie pokazuje jak jest w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!