Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 lat później...

Witam ja mam elektryczną grzałke w scenic 2 ph2 2.0 16v 2004rok 

Gdy było -3 stopnie z nawiewu leciało około 30 stopni po niecałych 4 minutach po odpaleniu auta. Jest to bardzo fajne rozwiązanie. Ale chciał bym zapytać czy ona chłodzi też płyn w układzie chłodniczym? Auto ma 90 stopni po przejechaniu niecalych 4 km jesli ruszam odrazu po odpaleniu 

I czy grzałki włączają się od razu wszystkie czy to zależy od temperatury na zewnątrz by grzałka osiągnęła maksymalną moc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy oporność grzałek około-1,5 a pozostałych dwóch- 1.8 ohm jest prawidłowa? Chciałem uruchomić grzałki ale był przepalony bezpiecznik i szybko go pali (bezpiecznik od grzałek F9 70A ). Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy dobrze się domyślam, że to przez grzałkę pali bezpiecznik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obliczeń wychodzi, że jest ok. Najprościej to wypiąć wtyczkę z grzałki lub jeżeli masz tę na 1,8 kW to odkręcać poszczególne kolorowe przewody. Jak przestanie palić bezpiecznik to masz zwarcie w grzałce a jeżeli dalej będzie paliło to któryś być może przetarty przewód styka się z karoserią.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jednak to grzałka. Po wyjęciu wtyczki bezpiecznik cały. Co trzeba odkręcić aby wyjąć grzałkę? Trzeba zdemontować cały panel środkowy czy można go jakoś częściowo odkręcić i np. da się odsunąć? Czy wymieniał ktoś te grzałki?

 

PS.Grzałka powodowała palenie bezpiecznika- pobierała sporo więcej amperów niż powinna. Aby nie rozbierać deski nastąpiła wymiana "druciarska" bo podszlifowałem trochę blachę trochę blokującą wyjęcie grzałki aby można było ją wyjąć i teraz wszystko działa.

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Przymierzam się do montażu grzałki 1000W w nawiewie, ale złapałem zagwozdkę. 

Które kable powinny iść do akumulatora ? W zakupionej wiązce nie znalazłem żadnych uciętych kabli, w aucie też ich nie znalazłem. 

Kable z małej czarnej wtyczki mają iść do UCH, tylko które ? W temacie znalazłem że dwa z nich, do pinów 22 i 23, ale w tym złączu są 3 kable. 

Pacjent to Megane 3 1.5 dci z alternatorem 110A

0d92fc20-5fd2-498d-980e-cb620409766b.jpg  IMG_1213.JPEG  IMG_1220.JPEG  IMG_1221.JPEG  IMG_1223.JPEG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieska wtyczka z dwoma grubymi przewodami powinna być wpięta do podobnej wtyczki przy lewym słupku.

109863295_wtyczkaprdowa.thumb.jpg.351ce2e866bba0b096818577b1973f78.jpg

 

Jeżeli nie masz takiej wtyczki to te dwa przewody możesz połączyć ze skrzynką bezpieczników mocy umieszczoną za akumulatorem. Podłączasz do dwóch wolnych złączy i dodajesz do złącza 1 bezpiecznik 70 A a do złącza 5  bezpiecznik 30 A.

1679550140_Skrzynkabezp_mocy.thumb.jpg.2b99d06e6ee5f6d4372250fe1128a93a.jpg

 

Gniazdo co ma trzy piny podłączasz do wolnego złącza schowanego po deską na rysunku oznaczona numerem R99, nie wiem jak tam się dostać.

2028287334_ZczerR99.thumb.jpg.5356a50aa15fec16c75771c7a8851dda.jpg

 

Gdybyś tego złącza nie znalazł to podłączasz w następujący sposób:

- przewód czarny (najgrubszy z tych trzech podłączony do pinu 3) do dowolnego + po zapłonie -, fabrycznie wyprowadzone jest z czarnego  złącza CM pin 1 w module UPC pod maską.

- przewód czerwony (pin 4) do zielonego złącza w UCH kabiny pin 38

- przewód beżowy (pin 1) do tego samego zielonego złącza pin 40

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki będę musiał dołożyć, wiesz może jaki to model kostki ? (tej niebieskiej) 

Wiesz może który kabel powinien być podłączony do bezpiecznika 70 a który do 30 A? 

Na schemacie w temacie nie ma niestety oznaczę kolorów. 

Patrzyłem również na używane skrzynki bezpieczników, znajduje się w nich bezpiecznik 30 A a na schemacie jest 40. Jaki powinien być ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, maciek125 napisał:

Wiesz może który kabel powinien być podłączony do bezpiecznika 70 a który do 30 A? 

Musisz odczytać numery pinów w niebieskiej wtyczce. Przewód w pinie 1 podłączasz do bezpiecznika 30 A a przewód z pinu 2 do bezpiecznika 70 A. Grzałka faktycznie składa się z dwóch grzałek, jedna o mocy 330 W i druga o mocy 660 W i jeden z tych przewodów (żółty lub zielony) zasila słabszą grzałkę a drugi mocniejszą.

47 minut temu, maciek125 napisał:

Patrzyłem również na używane skrzynki bezpieczników, znajduje się w nich bezpiecznik 30 A a na schemacie jest 40. Jaki powinien być ?

Na schemacie też jest 30 A i taki powinien być w skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!