Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 lat później...

Witam ja mam elektryczną grzałke w scenic 2 ph2 2.0 16v 2004rok 

Gdy było -3 stopnie z nawiewu leciało około 30 stopni po niecałych 4 minutach po odpaleniu auta. Jest to bardzo fajne rozwiązanie. Ale chciał bym zapytać czy ona chłodzi też płyn w układzie chłodniczym? Auto ma 90 stopni po przejechaniu niecalych 4 km jesli ruszam odrazu po odpaleniu 

I czy grzałki włączają się od razu wszystkie czy to zależy od temperatury na zewnątrz by grzałka osiągnęła maksymalną moc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy oporność grzałek około-1,5 a pozostałych dwóch- 1.8 ohm jest prawidłowa? Chciałem uruchomić grzałki ale był przepalony bezpiecznik i szybko go pali (bezpiecznik od grzałek F9 70A ). Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy dobrze się domyślam, że to przez grzałkę pali bezpiecznik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obliczeń wychodzi, że jest ok. Najprościej to wypiąć wtyczkę z grzałki lub jeżeli masz tę na 1,8 kW to odkręcać poszczególne kolorowe przewody. Jak przestanie palić bezpiecznik to masz zwarcie w grzałce a jeżeli dalej będzie paliło to któryś być może przetarty przewód styka się z karoserią.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jednak to grzałka. Po wyjęciu wtyczki bezpiecznik cały. Co trzeba odkręcić aby wyjąć grzałkę? Trzeba zdemontować cały panel środkowy czy można go jakoś częściowo odkręcić i np. da się odsunąć? Czy wymieniał ktoś te grzałki?

 

PS.Grzałka powodowała palenie bezpiecznika- pobierała sporo więcej amperów niż powinna. Aby nie rozbierać deski nastąpiła wymiana "druciarska" bo podszlifowałem trochę blachę trochę blokującą wyjęcie grzałki aby można było ją wyjąć i teraz wszystko działa.

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Przymierzam się do montażu grzałki 1000W w nawiewie, ale złapałem zagwozdkę. 

Które kable powinny iść do akumulatora ? W zakupionej wiązce nie znalazłem żadnych uciętych kabli, w aucie też ich nie znalazłem. 

Kable z małej czarnej wtyczki mają iść do UCH, tylko które ? W temacie znalazłem że dwa z nich, do pinów 22 i 23, ale w tym złączu są 3 kable. 

Pacjent to Megane 3 1.5 dci z alternatorem 110A

0d92fc20-5fd2-498d-980e-cb620409766b.jpg  IMG_1213.JPEG  IMG_1220.JPEG  IMG_1221.JPEG  IMG_1223.JPEG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieska wtyczka z dwoma grubymi przewodami powinna być wpięta do podobnej wtyczki przy lewym słupku.

109863295_wtyczkaprdowa.thumb.jpg.351ce2e866bba0b096818577b1973f78.jpg

 

Jeżeli nie masz takiej wtyczki to te dwa przewody możesz połączyć ze skrzynką bezpieczników mocy umieszczoną za akumulatorem. Podłączasz do dwóch wolnych złączy i dodajesz do złącza 1 bezpiecznik 70 A a do złącza 5  bezpiecznik 30 A.

1679550140_Skrzynkabezp_mocy.thumb.jpg.2b99d06e6ee5f6d4372250fe1128a93a.jpg

 

Gniazdo co ma trzy piny podłączasz do wolnego złącza schowanego po deską na rysunku oznaczona numerem R99, nie wiem jak tam się dostać.

2028287334_ZczerR99.thumb.jpg.5356a50aa15fec16c75771c7a8851dda.jpg

 

Gdybyś tego złącza nie znalazł to podłączasz w następujący sposób:

- przewód czarny (najgrubszy z tych trzech podłączony do pinu 3) do dowolnego + po zapłonie -, fabrycznie wyprowadzone jest z czarnego  złącza CM pin 1 w module UPC pod maską.

- przewód czerwony (pin 4) do zielonego złącza w UCH kabiny pin 38

- przewód beżowy (pin 1) do tego samego zielonego złącza pin 40

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki będę musiał dołożyć, wiesz może jaki to model kostki ? (tej niebieskiej) 

Wiesz może który kabel powinien być podłączony do bezpiecznika 70 a który do 30 A? 

Na schemacie w temacie nie ma niestety oznaczę kolorów. 

Patrzyłem również na używane skrzynki bezpieczników, znajduje się w nich bezpiecznik 30 A a na schemacie jest 40. Jaki powinien być ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, maciek125 napisał:

Wiesz może który kabel powinien być podłączony do bezpiecznika 70 a który do 30 A? 

Musisz odczytać numery pinów w niebieskiej wtyczce. Przewód w pinie 1 podłączasz do bezpiecznika 30 A a przewód z pinu 2 do bezpiecznika 70 A. Grzałka faktycznie składa się z dwóch grzałek, jedna o mocy 330 W i druga o mocy 660 W i jeden z tych przewodów (żółty lub zielony) zasila słabszą grzałkę a drugi mocniejszą.

47 minut temu, maciek125 napisał:

Patrzyłem również na używane skrzynki bezpieczników, znajduje się w nich bezpiecznik 30 A a na schemacie jest 40. Jaki powinien być ?

Na schemacie też jest 30 A i taki powinien być w skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!