Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 lat później...

Witam ja mam elektryczną grzałke w scenic 2 ph2 2.0 16v 2004rok 

Gdy było -3 stopnie z nawiewu leciało około 30 stopni po niecałych 4 minutach po odpaleniu auta. Jest to bardzo fajne rozwiązanie. Ale chciał bym zapytać czy ona chłodzi też płyn w układzie chłodniczym? Auto ma 90 stopni po przejechaniu niecalych 4 km jesli ruszam odrazu po odpaleniu 

I czy grzałki włączają się od razu wszystkie czy to zależy od temperatury na zewnątrz by grzałka osiągnęła maksymalną moc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy oporność grzałek około-1,5 a pozostałych dwóch- 1.8 ohm jest prawidłowa? Chciałem uruchomić grzałki ale był przepalony bezpiecznik i szybko go pali (bezpiecznik od grzałek F9 70A ). Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy dobrze się domyślam, że to przez grzałkę pali bezpiecznik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obliczeń wychodzi, że jest ok. Najprościej to wypiąć wtyczkę z grzałki lub jeżeli masz tę na 1,8 kW to odkręcać poszczególne kolorowe przewody. Jak przestanie palić bezpiecznik to masz zwarcie w grzałce a jeżeli dalej będzie paliło to któryś być może przetarty przewód styka się z karoserią.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jednak to grzałka. Po wyjęciu wtyczki bezpiecznik cały. Co trzeba odkręcić aby wyjąć grzałkę? Trzeba zdemontować cały panel środkowy czy można go jakoś częściowo odkręcić i np. da się odsunąć? Czy wymieniał ktoś te grzałki?

 

PS.Grzałka powodowała palenie bezpiecznika- pobierała sporo więcej amperów niż powinna. Aby nie rozbierać deski nastąpiła wymiana "druciarska" bo podszlifowałem trochę blachę trochę blokującą wyjęcie grzałki aby można było ją wyjąć i teraz wszystko działa.

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Przymierzam się do montażu grzałki 1000W w nawiewie, ale złapałem zagwozdkę. 

Które kable powinny iść do akumulatora ? W zakupionej wiązce nie znalazłem żadnych uciętych kabli, w aucie też ich nie znalazłem. 

Kable z małej czarnej wtyczki mają iść do UCH, tylko które ? W temacie znalazłem że dwa z nich, do pinów 22 i 23, ale w tym złączu są 3 kable. 

Pacjent to Megane 3 1.5 dci z alternatorem 110A

0d92fc20-5fd2-498d-980e-cb620409766b.jpg  IMG_1213.JPEG  IMG_1220.JPEG  IMG_1221.JPEG  IMG_1223.JPEG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieska wtyczka z dwoma grubymi przewodami powinna być wpięta do podobnej wtyczki przy lewym słupku.

109863295_wtyczkaprdowa.thumb.jpg.351ce2e866bba0b096818577b1973f78.jpg

 

Jeżeli nie masz takiej wtyczki to te dwa przewody możesz połączyć ze skrzynką bezpieczników mocy umieszczoną za akumulatorem. Podłączasz do dwóch wolnych złączy i dodajesz do złącza 1 bezpiecznik 70 A a do złącza 5  bezpiecznik 30 A.

1679550140_Skrzynkabezp_mocy.thumb.jpg.2b99d06e6ee5f6d4372250fe1128a93a.jpg

 

Gniazdo co ma trzy piny podłączasz do wolnego złącza schowanego po deską na rysunku oznaczona numerem R99, nie wiem jak tam się dostać.

2028287334_ZczerR99.thumb.jpg.5356a50aa15fec16c75771c7a8851dda.jpg

 

Gdybyś tego złącza nie znalazł to podłączasz w następujący sposób:

- przewód czarny (najgrubszy z tych trzech podłączony do pinu 3) do dowolnego + po zapłonie -, fabrycznie wyprowadzone jest z czarnego  złącza CM pin 1 w module UPC pod maską.

- przewód czerwony (pin 4) do zielonego złącza w UCH kabiny pin 38

- przewód beżowy (pin 1) do tego samego zielonego złącza pin 40

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki będę musiał dołożyć, wiesz może jaki to model kostki ? (tej niebieskiej) 

Wiesz może który kabel powinien być podłączony do bezpiecznika 70 a który do 30 A? 

Na schemacie w temacie nie ma niestety oznaczę kolorów. 

Patrzyłem również na używane skrzynki bezpieczników, znajduje się w nich bezpiecznik 30 A a na schemacie jest 40. Jaki powinien być ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, maciek125 napisał:

Wiesz może który kabel powinien być podłączony do bezpiecznika 70 a który do 30 A? 

Musisz odczytać numery pinów w niebieskiej wtyczce. Przewód w pinie 1 podłączasz do bezpiecznika 30 A a przewód z pinu 2 do bezpiecznika 70 A. Grzałka faktycznie składa się z dwóch grzałek, jedna o mocy 330 W i druga o mocy 660 W i jeden z tych przewodów (żółty lub zielony) zasila słabszą grzałkę a drugi mocniejszą.

47 minut temu, maciek125 napisał:

Patrzyłem również na używane skrzynki bezpieczników, znajduje się w nich bezpiecznik 30 A a na schemacie jest 40. Jaki powinien być ?

Na schemacie też jest 30 A i taki powinien być w skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!