Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

Te bezpieczniki nie są na klemie to na 100. Jeśli masz Clip, a z podpisu wynika że posiadasz podepnij i zobacz obciążenie alternatora. W moim bolidzie ładowanie niby ok a grzałki nie chciały się załączyć. Pisałeś że przekaźniki pykają, na logikę gdyby bezpiecznik się spalił nie dochodziło by napięcie i nic by nie pykało? Drut w fareli może się przepalił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś że przekaźniki pykają, na logikę gdyby bezpiecznik się spalił nie dochodziło by napięcie i nic by nie pykało

Cewki przekaźników są zasilane z innego obwodu i mogą sobie pykać. Obwód prądowy zabezpieczają dwa bezpieczniki umieszczone na płytce pod standardowymi bezpiecznikami pod maską. Należało by sprawdzić, czy po zadziałaniu przekaźnika pojawia się napięcie na grzałkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp jest trochę utrudniony. Musisz wyjąć akumulator, odkręcić komputer wtrysku i podstawę akumulatora. Następnie odkręcasz dwa torxy mocujące osłonę bezpieczników a po jej zdjęciu kluczem nasadowym 13 odkręcasz miedziany przewód zasilający skrzynkę bezpieczników. Panel z bezpiecznikami podważasz i wysuwasz w stronę akumulatora. Pod nim znajdziesz bezpieczniki mocy. Sprawdzasz 7(40A) i 9(70A) od strony listwy zasilającej.

Zanim to zrobisz to dużo łatwiej zdjąć osłonę pod lewarkiem, wypiąć wtyczkę jeżeli masz grzałkę 1000W i sprawdzasz czy dochodzi napięcie do kolorowych przewodów po zadziałaniu przekaźnika. Przy grzałce 1800 W będą cztery przewody przykręcone do grzałek i na nich sprawdzasz napięcie. Powyżej masz zdjęcia grzałek widoczne po zdjęciu osłony zarówno przy 1000 W jak i 1800 W.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem grzałkę jeszcze dziś przed pracą, kiedy uruchomię zdalnie grzałkę za pomocą clipa to napięcie dochodzi do grzałki. Jednak kiedy uruchomię auto to grzałki już się nie włączają. Sprawdziłem obciążenie aku jak radził kolega Obiboc i wynosi 99.6%.

 

bez tytułu.bmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w UCH aktywne grzałki i poprawnie odczytuje temperaturę. Brak mi już na to pomysłów. Miałem przerabianą klime z manuala na climatronic. Ale z tego co pamiętam grzałki grzały po zmianie choć nie dam głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem obciążenie aku (alternatora) jak radził kolega Obiboc i wynosi 99.6%.

Przy takim obciążeniu alternatora to raczej nie będzie zgody na załączenie grzałek. Na pracującym silniku sprawdź parametr ET018 "Ilość RCH zezwolona przez alternator" zależnie od stanu ładowania alternatora. Powinno być w zależności od stopnia naładowania akumulatora 0, 1, 2 lub 3. Prawdopodobnie masz nieprawidłowo odczytywane przez moduł zespolony w kabinie obciążenie alternatora. Trudno by sam akumulator ciągle pobierał taką moc z alternatora. Owszem, przez pierwsze chwile od uruchomienia ale nie ciągle. Na próbę mógłbyś podłączyć inny akumulator i sprawdzić czy ogrzewanie ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na uruchomionym silniku obciążenie jest takie jak podałeś nie ma szansy by komputer puścił prąd na grzałki. Nie pamiętam dokładnie ale gdzieś na pierwszych stronach tematu jest informacja, że musi być poniżej 60%? Jakoś tak. W moim przypadku po założeniu starego altka grzałki się uruchomiły, nie wiem jednak czy winny był sam alternator (sprzęgiełko chyba było padnięte) czy też komp źle odczytywał parametry z drugiego alternatora . Gdzieś czytając serwisówki wpadła mi w oko informacja, że trzeba ustawić w kompie typ zamontowanego alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdziłem jakie napięcie ma aku- 11.2 czyli dawno już umarł :P wiedziałem że jest słaby ale nie myślałem że aż tak. Nawet przy -10 ładnie kręcił. Na początek zmienię aku i zobaczę czy to coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie.

 

Matys0 daj znać co i jak dalej zrobisz. Mam podobny problem z grzałkami, wczoraj sprawdziłem miernikiem i napięcie nie dochodzi do grzałki. Akumulator zmieniałem w sierpniu, będę go musiał jeszcze zmierzyć na zgaszonym i odpalonym silniku.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!