Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana świec żarowych


gandi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czeka mnie wymiana świec żarowych, jednak jakoś nigdy nie miałem okazji tego robić i dlatego kilka pytań:

 

1. Czy klucz do świec żarowych 10mm musi być łamany? Dostanę taki w zwykłym motoryzacyjnym czy jest to jakieś narzędzie specjalistyczne i trzeba się fatygować do Aso?

2. Czy świece w tych silnikach 1,9 DCI mają tendencję do zapiekania się? Czy raczej idzie to bez problemu? Bo wiem że są silniki w których notorycznie dochodzi do zrywania świec (czterozaworowe diesle MB), a są takie w których zwykle nie ma problemu.

3. Czy można gwint świec posmarować smarem miedzianym żeby przy następnej wymianie poszło bez problemu? Wiem że jest specjalny smar Beru, ale miedziany chyba też powinien dać radę.

4. Trzeba demontować kanał dolotowy czy przy odrobinie gimnastyki obędzie się?

 

Pozdrawiam!

 

[ Dodano: 2010-12-04, 14:05 ]

Ok, odpowiem sobie sam - może się komuś przyda, jak nie to proszę usunąć/zamknąć temat. Wymiana jest prosta, w książce serwisowej ją niepotrzebnie skomplikowali.

 

1. Wystarczy zwykła długa nasadka 10mm, dostępna w każdym narzędziowym. Najlepiej 3/8" (ja kupiłem 1/2" i było mało miejsca przy drugiej świecy).

2. U mnie świece poszły bez problemu.

3. Odrobinkę smaru miedzianego dałem, myślę że nie zaszkodzi a może zapobiec ew. kosztom uszkodzenia głowicy. Taki smar jest odporny na wysokie temperatury, także nie ma obawy że coś się z nim stanie.

4. Nie trzeba, nie wiem w ogóle po co tak napisali w ks. serwisowej, tam jest dobry dostęp, najgorszy dla mnie był w drugiej świecy.

 

Oczywiście wszystko dokręcone kluczem dynamometrycznym w okolicach 15Nm.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A jak się zdejmuje przewody elektryczne ze świecy. Ja mam jakiś dziwne czarne coś jakby osłonka z patyczkiem. W starych dieslach byla na wierzchu nakrętka zaciskająca przewód na świecy i gra. A tu jakby nasunięte jak w świecy iskrowej. Nie wiem czy mam to szarpnąć i samo zejdzie ale to troche ryzykowne bo spodziewam się że przy świecach grzejnych mocowanie przewodu nie może być na wcisk bo upalą sie przewody z biegiem czasu. Moze ktoś zrobil manual wymiany świec w Scenicu II 2005 1,9 dCi 120km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sylwesz, prawdopodobnie masz wtyczki na wcisk, trzeba szarpnąć mocno do góry. Ciężko to idzie, ale jak się dobrze zaprzesz to pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie o dobrym dokręceniu świec. Niedawno wymieniałem swoje i trochę się przez to najadłem strachu. Mianowicie okazało się, że na dwóch cylindrach nie mam kompresji ;D wszystko przez nagar na gwincie, bo świece uznałem za wkręconą. Na szczęście serwis czuwał i wbrew pozorom za sprawdzenie tego w serwisie zapłaciłem 150 zł co ciekawe Panowie byli tak mili i znaleźli mi dwa wtryski do wymiany + wyczyszczenie gwintu, oraz usuniecie błędów z kompa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Z jednej strony masz rację. Wymieniając wszystkie masz 100% pewności, że ich rola przy zapłonie będzie spełniona. Ale z drugiej, chcąc ograniczyć koszty (co robi znaczna część właścicieli samochodów w Polsce :mrgreen:) można wymienić tą wadliwą tylko. Są sposoby aby sprawdzić, która działa a która nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można sprawdzić nawet nie wykręcając - jednym kabelkiem do "+" i do górnego czopa świecy, ale...

warto "dziadować"? świece zmienia się co 4-5 lat, wydatek nie porażający, a pewność 100%.

w silniku iskrowym kable i świece WN też zmienia się kompletami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można sprawdzić nawet nie wykręcając - jednym kabelkiem do "+" i do górnego czopa świecy,

.... po odłączeniu od tej sprawdzanej przewodu, którym jest podłączona do instalacji auta. Bez tego odłączenia nawet spalona pokaże że jest sprawna, bo będzie bocznikowało przez inne świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam panowie,

 

Nie chce zakładać drugiego takiego samego tematu więc podepnę się pod ten.

Mam problem z wykręceniem jednej świecy. Nie idzie jej niczym wykręcić a boję się, użyć więcej siły żeby jej nie ukręcić.

Mechanik spróbował i powiedział, że się nie podejmuje.

 

Może macie jakiś pomysł co z tym zrobić?

Edytowane przez msz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polej penetrantem. Po kilku, kilkunastu godzinach postukaj od gory w swiece lekkim mloteczkiem. Sa takie malutkie. Powtorz ze 2, 3 razy.

Dobrym twardym kluczem delikatnie sprobuj najpierw WKRECAC, a pozniej wykrecac. Wszystko z czuciem. Pukaj mloteczkiem od gory. Musi puscic :)

wyslane z N97mini

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!